Pagina 1 van 3
Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 30 nov 2018, 22:17
door ozfunghi
Bij Telenet is "ongelimiteerd" blijkbaar 750GB. Wiskunde voor gevorderden.
Hun Wigo packs worden aan de man gebracht als zijnde met "ongelimiteerd" internet. Normaal, indien dit niet echt ongelimiteerd is, is het verplicht er melding van te maken dat het gaat om een limiet met FUP (Fair Use Policy). Nergens zie ik dit op hun Wigo pagina vermeld.
Dus na 1 uur 15 minuten in de Telenet shop te hebben gestaan (kwartier wachten, en dan een uur de bestelling proberen te activeren) vraag ik voor de zekerheid nog even om zeker te zijn, gezien er geen melding meer op hun website staat betreffende FUP, dat het toch wel daadwerkelijk internet zonder limiet gaat. Nee, 750GB. Blijkbaar vindt Telenet dit, met 2019 voor de deur, een correcte "Fair Use".
De verkoper in kwestie opent meteen de website op zoek naar een melding van FUP/750GB... nergens te bespeuren. Na veel zoeken enkel wat informatie over de snelheid, maar niet over het volume. Hij wist me wel te zeggen dat het 's nachts wel ongelimiteerd was. Wanneer je in je bed ligt. Maar zelfs dat staat ook nergens op de Wigo productpagina vermeld.
Wie Netflix in 4K bekijkt, en dus ook een abonnement voor 3 of meer gebruikers heeft, mag over al die gebruikers verdeeld, dus maximaal 3 à 4 uur Netflix kijken per dag, of je gaat al los over de zogenaamde "fair use" van Telenet. Een gezin met twee pubers, waar de twee pubers elk een film zien en de ouders twee afleveringen van eender welke Netflix serie, is blijkbaar al geen "fair use" meer volgens Telenet. Ook al betaal je een pokkeduur abonnement van meer dan 100 euro p/m. Dan spreken we nog niet over cloud-backups maken, over youtube (tegenwoordig ook allemaal in FHD of 4K), facebook en andere sociale media (up- en downloads). Eén uur Netflix 4k verbruikt tot 7GB, gemiddeld 5GB, maw met 5 uur Netflix per dag, en kan je een hele maand niks anders meer doen bij Telenet. Intussen wordt er met 4K televisies naar het hoofd gesmeten vanaf 350 euro. Het is dus niet alsof nog niemand een 4K tv heeft. Fair Use... of niet? Blijkbaar is er geen fair use meer. Of toch, fair lijkt het al lang niet meer te zijn.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 30 nov 2018, 23:26
door MaT
Telenet (en andere grote namen) misbruiken inderdaad al enkele jaren de termen 'onbeperkt', 'ongelimiteerd' en 'FUP'. Dit is hier toch al even geweten.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 09:05
door decat
ozfunghi schreef: gezien er geen melding meer op hun website staat betreffende FUP
Toch wat beter doorklikken hoor, op een paar seconden had ik het gevonden.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/
Meer dan duidelijk, niemand verplicht u om al die streams in de hoogste kwaliteit te bekijken.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 10:23
door karine
Bij Proximus ben je nog slechter af.
1. Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus.
Snelheid :
- De snelheid van Internet Start wordt verlaagd tot 1 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als je meer verbruikt dan 100 GB.
- De snelheid van Internet Maxi wordt verlaagd tot 5 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als u meer verbruikt dan 500 GB.
Als je wil blijven genieten van de gebruikelijke snelheid van je vaste internetverbinding, kun je Extra Volume activeren via MyProximus (Internet Start: Extra Volume van 20GB aan 5€ / Internet Maxi: Extra Volume van 150GB gratis)
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 10:49
door lacer
Toch is er ook één gebruiksregel om al onze klanten snel te laten surfen. Bij heel hoog verbruik tijdens piekuren (> 750 GB) word je tijdelijk opgemerkt als intensieve gebruiker. Je blijft onbeperkt surfen, maar wel trager (tot 10 Mbps1 downstream en tot 1 Mbps1 upstream) tot je Telemeter weer op 0 staat
Met 10 Mbps download kan je nog verder in 4 K kijken

Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:02
door MaT
decat schreef:
Toch wat beter doorklikken hoor, op een paar seconden had ik het gevonden.
Graag de stapjes uitgelegd, te vertrekken vanaf hier
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... stel-wigo/
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:11
door Gray
karine schreef:Bij Proximus ben je nog slechter af.
1. Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus.
Snelheid :
- De snelheid van Internet Start wordt verlaagd tot 1 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als je meer verbruikt dan 100 GB.
- De snelheid van Internet Maxi wordt verlaagd tot 5 Mbps, en dit tot de eerste dag van de volgende maand, als u meer verbruikt dan 500 GB.
Als je wil blijven genieten van de gebruikelijke snelheid van je vaste internetverbinding, kun je Extra Volume activeren via MyProximus (Internet Start: Extra Volume van 20GB aan 5€ / Internet Maxi: Extra Volume van 150GB gratis)
Maar niet bij het zwaarste abonnement dus, "Internet Maxi: Extra Volume van 150GB
gratis", enkele jaren geleden zat ik zo zonder veel problemen boven de 3TB.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:15
door raf1
Wil je eens weten wat ons schoothondje BIPT over "onbeperkt internet" zegt?
De Jury heeft informatie verzameld bij het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie) wat betreft de hogervermelde gegevens. Ingevolge de bekomen informatie heeft zij met name genoteerd dat:
- 20 GB een aanzienlijke hoeveelheid data vertegenwoordigt die slechts zelden of nooit gebruikt zal worden;
https://www.jep.be/nl/beslissingen-van- ... e-09052018
Vanaf vandaag zullen heel wat mensen VRT NU moeten streamen via 4G, na 14 uur tv-kijken is dat opgebruikt. Corrupt BIPT.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:17
door decat
Thuis ook altijd de pap in de mond gekregen?
1. Men kiest het Whoppa product.
2. Men kijkt naar afhankelijk van de resolutie van uw scherm naar het midden van dat scherm: Daar staat geen limiet met een sterretje. Zulke sterretjes verwijzen meestal naar extra info.
3. * Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt, Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info op telenet.be/internetgebruik.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:23
door MaT
decat schreef:
1. Men kiest het Whoppa product.
Maar ik wil niet voor het whoppa product kiezen, ik wil WIGO en zit dus op de WIGO bestelpagina.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:28
door decat
Dan klik je daar op diezelfde pagina op 'Voorwaarden WIGO' .
NOG makkelijker.
Het snelste internet van België2: Op basis van metingen van de internetsnelheid door onafhankelijk bureau Ookla tijdens de periode Q2-Q3 2016 (meer info zie:
http://www.speedtest.net/awards/be/isp/2016). De vermelde downloadsnelheid is theoretisch; de werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren.
In geval van intensief gebruik tijdens de piekuren, surf je tijdelijk minder snel. Raadpleeg telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/. Telenet biedt fiber tot de node aan - lokaal distributienetwerk in kabel. Telenet-netwerkbeheer is van toepassing. Meer info, zie telenet.be/internetgebruik.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 11:45
door MaT
Ah, 'voorwaarden WIGO' kan je op klikken, had ik niet door in het begin. Je verwacht zulke dingen in de kleine letterjes onderaan (die er ook staan).
Dus ergens in het midden tussen al het kleurgeweld en flashy prentjes staat 1 lijntje met 2 woorden waarvan je niet verwacht dat het kleine letterjes zijn (er staat immers al een voetnoot bij onbeperkt surfen dus je verwacht er niet nog een) en die op het eerste zicht niet klikbaar is. Er staat wel een half pijltje maar dat verwarde ik met de info die eronder stond.
Als je er dan op klikt krijg je een blob saaie tekst die door het merendeel al maar de helft of niet gelezen word en/of begrepen word. En in deze stap is nog altijd niet duidelijk dat er een addertje onder het gras zit bij 'onbeperkt surfen'. Eigenlijk verwacht men van de nieuwe onwetende klant dus dat die alle links afgaat om ze te bestuderen.
Dat is voor mij voldoende misleidend. Zulke info moet in het zicht staan bij de belangrijkste specificaties.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:13
door Sylvester
Je kan zagen zoveel en zo dikwijls als je wil, de info staat er.
Tevens heb je écht onbeperkt INTERNET. Alleen als je teveel verbruikt wordt je SNELHEID ( bandbreedte) in de prime-time KLEINER.
Dat nu iedereen eens inziet dat dit een verschil is.
Bij Telenet heb je nog steeds voldoende bandbreedte om YouTube of Netflix te bekijken.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:28
door MaT
1) Snelheid verlagen is nochtans altijd al zo geweest, alleen heette dat vroeger correct 'limiet met erna smallband' en niet foutief 'onbeperkt'.
2) Als de specificaties wijzigen na het bereiken van een bepaalde grens is het dus niet meer 'onbeperkt'. Als je een all-in vakantie neemt en na je 2e drankje mag je maar 2ml drank / keer nemen ga je snel klagen bij touroperator denkik.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:36
door ubremoved_539
Smalband was vroeger amper werkbaar voor mail en is totaal niet meer te vergelijken met vandaag.
Telenet geeft je meer (10 Mbps) dan sommige mensen in Belgie nog altijd maar kunnen krijgen bij de concurrentie op volle snelheid.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:41
door MaT
Maakt niet uit hoeveel ze geven, ze grijpen in in de specificaties na een bepaalde grens. Na die ingreep kan je niet meer alles doen wat je ervoor kon.
Leuk dat 1 iemand nog netflix/youtube kan kijken in HD en de rest een abominabele surfsnelheid overheeft, maar met 2 of 3 tegelijk netflix/youtube kijken in UHD terwijl de 4e vlot gamed en zijn download aan het binnentrekken is kan niet meer. Daarvoor neem je toch dat dure abonnement ofniet? Op dat moment ben je beperkt.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:42
door wied
Misschien wordt het tijd dat we onze (klein)kinderen duidelijk maken wat ¨smart use¨ betekent ipv fair use

Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:53
door ubremoved_539
Het is niet slecht dat kinderen begrijpen dat "onbeperkt" niet bestaat.
En verder is dit de zoveelste discussie zonder nieuwe elementen of toegevoegde waarde.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 13:55
door MaT
'smart use'?
Ik hoop dat je daarmee niet bedoeld dat de consument zich moet aanpassen aan de belachelijke limieten en definities van 'onbeperkt' die de providers hanteren.
Dat creeert vooral een sfeertje dat je als consument je duurbetaalde abonnement vooral niet teveel moet gebruiken. Endan maar klagen dat e-commerce en allerhande online diensten hier achterlopen op andere landen en de prijsbewuste consument dan maar zijn geld elders uitgeeft
r2504 schreef:Het is niet slecht dat kinderen begrijpen dat "onbeperkt" niet bestaat.
'Onbeperkt' ≠ 'oneindig'
'Onbeperkt' = Geen beperking vanaf een bepaalde grens.
sylvester schreef:Tevens heb je écht onbeperkt INTERNET.
Vergelijk dat eens met de aanbiedingen van dommel, edpnet en talloze buitenlandse aanbieders en kom dan eens zeggen wat je het meest 'echt' onbeperkt vind.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 14:17
door raf1
Inderdaad ozfunghi, de productpagina van Wigo is misleidend
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... stel-wigo/
Het enige wat ik vind op die pagina is het volgende: Voorwaarden WIGO ==> Bijzondere voorwaarden WIGO ==> Telenet-netwerkbeheer is van toepassing. Meer info, zie
https://telenet.be/internetgebruik maar in werkelijkheid linkt die door naar
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... tverbruik/ waar je een loginscherm te zien krijgt. Dat mag niet, deze informatie mag niet achter een loginscherm zitten.
Je krijgt dus als gemiddelde consument niet de correcte informatie aangereikt.
Je kan een klacht indienen bij
https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom en
https://www.jep.be/nl/klachten/informat ... nprocedure
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 14:32
door proximusboyke
Persoonlijk vind ik het geen misleidende reclame.
Gelijk welke dienst je neemt moet je ALTIJD de voorwaarden lezen.
Daar staat Raadpleeg telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/.
dus moet je dat doen en daar staat duidelijk hoe en wat.
Kan best zijn dat U niet akkoord gaat, maar dan moet je het toch niet nemen. En het verhaaltje van ja soms is het de enige keuze . Jah daar kan telenet dan niet aan doen.
MaT als de voorwaarden van touroperator U niet aanstaat dan kies je toch ook gewoon voor een andere.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 14:38
door bambipower
Wel triest dat topicstarter in een telenet shop een verkoper krijgt die niet op de hoogte is van de 750 gb fup. Nie iedereen besteld zijn internet via internet... en als verkopers al niet op de hoogte zijn.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 14:43
door raf1
proximusboyke schreef:Persoonlijk vind ik het geen misleidende reclame.
Gelijk welke dienst je neemt moet je ALTIJD de voorwaarden lezen.
De hyperlink vanaf de productpagina Wigo naar de voorwaarden van netwerkbeheer is niet correct. Je kan de voorwaarden dus niet vlot vinden. Als bovendien het Telenet-personeel deze voorwaarden niet kent of de klant niet correct kan antwoorden op een vraag, dan is er zeker een probleem van misleiding.
Dus de Wigo-productpagina is zeker misleidend voor de gemiddelde consument.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 14:53
door Sylvester
Zal ik het eens uit de wereld helpen.
1. Je hebt onbeperkt internet, hoe je het draait of keert. Je kan continu op internet, en ook nog eens met een mooie snelheid die je nergens krijgt. De rest is muggenziften.
Er staat nergens ‘onbeperkte bandbreedte’ want dat kan NIEMAND aanbieden.
Waarom wil dat nu niemand begrijpen.
2. Dan komen we automatisch op bandbreedte en snelheid. Die is voor ELKE provider gelimiteerd, uiteraard. Je loopt nu eenmaal tegen bepaalde technisch limieten.
Elk abonnement heeft zijn limieten en is niet onbeperkt in bandbreedte/snelheid.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 14:54
door ubremoved_539
MaT schreef:'Onbeperkt' = Geen beperking vanaf een bepaalde grens.
Dat lijkt me een definitie die nu ter plekke door jou verzonnen is
En zoals Raf1 aangeeft...
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:00
door raf1
Sylvester schreef:Zal ik het eens uit de wereld helpen.
Alleen Telenet kan het probleem uit de wereld helpen door hun Wigo-productpagina te verduidelijken en hun hyperlink te verbeteren.
Sylvester schreef:1. Je hebt onbeperkt internet, hoe je het draait of keert. Je kan continu op internet, en ook nog eens met een mooie snelheid die je nergens krijgt. De rest is muggenziften.
Bullshit, de uploadsnelheid van maximaal 1 Mbps verhindert dat je vlot kan Skypen. Hoe je het ook draait of keert, smalband verhindert vlot en onbeperkt gebruik.
Waarom Telenet verdedigen als ze hier duidelijk in de fout gaan met het correct informeren van de klant? Aandeelhouder? Medewerker? Gehersenspoelde fan?
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:06
door Sylvester
Het is correct gemeld, je hebt onbeperkt internet, de rest is uw voorkeur die zelfs een beetje fout is.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:18
door proximusboyke
raf1 schreef:proximusboyke schreef:Persoonlijk vind ik het geen misleidende reclame.
Gelijk welke dienst je neemt moet je ALTIJD de voorwaarden lezen.
De hyperlink vanaf de productpagina Wigo naar de voorwaarden van netwerkbeheer is niet correct. Je kan de voorwaarden dus niet vlot vinden. Als bovendien het Telenet-personeel deze voorwaarden niet kent of de klant niet correct kan antwoorden op een vraag, dan is er zeker een probleem van misleiding.
Dus de Wigo-productpagina is zeker misleidend voor de gemiddelde consument.
zoals sylvester zegt ik zie ook nergens staan onbeperkte bandbreede.
Ik was ook niet tevreden van orange dan meer over hun prijs wel ik ben gewoon weggegaan. Zo simpel is het.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:19
door raf1
Sylvester schreef:Het is correct gemeld, je hebt onbeperkt internet, de rest is uw voorkeur die zelfs een beetje fout is.
Dus 1 Mbps is ook onbeperkt internet? Eén druppel cola per uur beschouw je ook als onbeperkt cola? Zevert niet hé.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:22
door proximusboyke
raf1 schreef:Sylvester schreef:Het is correct gemeld, je hebt onbeperkt internet, de rest is uw voorkeur die zelfs een beetje fout is.
Dus 1 Mbps is ook onbeperkt internet? Eén druppel cola per uur beschouw je ook als onbeperkt cola? Zevert niet hé.
oei dan is er geen enkele provider in belgie die onbeperkt aanbied

Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:34
door Sylvester
Ja in principe is dat onbeperkt INTERNET.
Ik weet eigenlijk niet wat jullie probleem is. Als ik toevallig op smalband geraak kan ik nog steeds alles doen
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:34
door ddd
Not again...

Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:36
door Sylvester
ddd schreef:Not again...

Inderdaad
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:42
door MaT
proximusboyke schreef:
Gelijk welke dienst je neemt moet je ALTIJD de voorwaarden lezen.
Jazeker, alleen lijkt het me niet de bedoeling dat je adverteert met A om in je voorwaarden te zeggen dat het B is.
r2504 schreef:MaT schreef:'Onbeperkt' = Geen beperking vanaf een bepaalde grens.
Dat lijkt me een definitie die nu ter plekke door jou verzonnen is
on·be·perkt (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1 onbegrensd
on·be·grensd (bijvoeglijk naamwoord) 1 zonder grenzen;
Overigens zeer vreemd dat je enerzijds steeds komt te vertellen dat 'onbeperkt' niet bestaat, en tegelijkertijd het dus niet misleidend vind dat een bedrijf ermee adverteert?
proximusboyke schreef:oei dan is er geen enkele provider in belgie die onbeperkt aanbied

Dommel en EDPNet zijn de 2 meest bekende namen die je snelheid niet knijpen na een bepaalde grens.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 15:52
door philippe_d
MaT schreef:Snelheid verlagen is nochtans altijd al zo geweest, alleen heette dat vroeger correct 'limiet met erna smallband' en niet foutief 'onbeperkt'.
vroeger? 'limiet met erna smallband' bestaat nog steeds. Bij Telenet heb je namelijk 2 soorten abbos:
- - formules met een harde limiet, daarna smalband (tenzij je volume bijkoopt).
- formules "onbeperkt", waarbij je na 750GB in piekuren als "grootverbruiker" wordt gezien.
Over de betekenis van "onbeperkt" kunnen we nog heel lang discuteren, iedereen blijft toch bij zijn mening, en die discussie heeft geen zin

. In de betekenis van Telenet slaat het woord onbeperkt op het volume: je moet namelijk niet bijbetalen om verder te surfen, het gaat alleen trager (tijdens de piekuren)

.
Wat je wel moet toegeven, is dat de klant héél slecht geïnformeerd wordt, dat de info heel moeilijk te vinden is op de productpagina's (en zelfs de medewerkers het soms niet goed weten). In die zin kan je wel zeggen dat dit "misleidend" is.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 16:02
door decat
Je leest dan ook wat je wil lezen. Twee zinnen eerder staat de link dat je moet hebben.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 16:08
door raf1
decat schreef:Je leest dan ook wat je wil lezen. Twee zinnen eerder staat de link dat je moet hebben.
Klik op die link op
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... stel-wigo/ en je komt op een loginscherm uit. Dat mag niet! Dat is duidelijke misleiding.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 16:10
door decat
Ik herhaal: Je leest dan ook wat je wil lezen.
Twee zinnen eerder staat de link dat je moet hebben.
Bijzondere voorwaarden WIGO
De algemene voorwaarden en gebruiksvoorwaarden van Telenet zijn, in zoverre er in deze bijzondere voorwaarden niet van afgeweken wordt, van toepassing op WIGO.
Altijd en overal onbeperkt bellen en sms’en, vast én mobiel: Sms’en en bellen - binnen België naar Belgische nummers en in de EU-zone naar nummers van binnen de EU-zone, doch uitzondering van speciale nummers en diensten van derde partijen - steeds inbegrepen in de prijs van WIGO, op voorwaarde van een normaal gebruik zoals gedefinieerd in de voorwaarden voor een normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod vaste en/of mobiele telefonie. Internationaal bellen via Triiing het aantal toestellen waarmee je via Triiing kan bellen is beperkt.
Telenet TV kijken op al je schermen: Het aantal schermen waarop men tegelijkertijd Telenet TV kan kijken, is beperkt. Voor tv-schermen is een Digibox of Digicorder vereist. Raadpleeg de “Gebruiksvoorwaarden Yelo TV” (zie telenet.be/algemenevoorwaarden)
Het snelste internet van België2: Op basis van metingen van de internetsnelheid door onafhankelijk bureau Ookla tijdens de periode Q2-Q3 2016 (meer info zie:
http://www.speedtest.net/awards/be/isp/2016). De vermelde downloadsnelheid is theoretisch; de werkelijke snelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren
. In geval van intensief gebruik tijdens de piekuren, surf je tijdelijk minder snel. Raadpleeg telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/. Telenet biedt fiber tot de node aan - lokaal distributienetwerk in kabel. Telenet-netwerkbeheer is van toepassing. Meer info, zie telenet.be/internetgebruik.
Een volle pot mobiele data om te delen / Nooit meer extra kosten voor mobiele data: Elke WIGO biedt een bepaald inbegrepen mobiel internetvolume dat kan gebruikt worden door een welbepaald aantal simkaarten. Mobiel internetvolume enkel geldig in België en de EU-zone en niet overdraagbaar naar de volgende maand. Voor de internationale tarieven, zie Tarieven voor roaming en internationale communicaties.pdf. Is het inbegrepen mobiel internetvolume bereikt, dan wordt het mobiel internetverbruik tot het einde van de aanrekeningsperiode gepauzeerd.
Het aantal simkaarten inbegrepen in WIGO is beperkt. Alle simkaartgebruikers moeten op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn. Om mobiele data te kunnen gebruiken, dient iedere simkaartgebruiker een persoonlijke login aan te maken.
Indien je overstapt naar een nieuwe WIGO waarin meer mobiele data inbegrepen zijn dan in je huidige WIGO (een “Upgrade”), zal je nieuwe WIGO onmiddellijk beschikbaar zijn tijdens je lopende aanrekeningsperiode. Indien je overstapt naar een nieuwe WIGO waarin minder mobiele data inbegrepen zijn dan in je huidige WIGO (een “Downgrade”), zal je nieuwe WIGO pas in werking treden vanaf de eerste dag van je eerstvolgende aanrekeningsperiode. In eenzelfde aanrekeningsperiode kan je na een Upgrade niet vervolgens een Downgrade doen. Je dient de Up- en Downgrades te goeder trouw aan te vragen. Telenet behoudt zich het recht voor om bij het frauduleus doorvoeren van Up- en Downgrades het werkelijke meerverbruik aan te rekenen.
WIGO geldt uitsluitend voor privégebruik. Je ontvangt een aanrekening (geen factuur) waarop alle diensten inbegrepen in WIGO worden aangerekend. Voor professioneel gebruik dient een WIGO Business te worden afgesloten.
Voor de WIGO tarieven, zie telenet.be/nl/tarieven/wigo/.
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 16:12
door wied
In die zin kan je wel zeggen dat dit "misleidend" is.
Natuurlijk is dat misleidend, maar als mogelijk 99% van hun klanten daar nooit mee geconfronteerd wordt kan ik dit moeilijk een halsmisdaad noemen! En, ik ben zeker geen TN fan (zie onderschrift)...
Re: Opnieuw misleidende reclame Telenet.
Geplaatst: 01 dec 2018, 16:16
door MaT
philippe_d schreef:In de betekenis van Telenet slaat het woord
onbeperkt op het volume: je moet namelijk niet bijbetalen om verder te surfen, het gaat alleen trager (tijdens de piekuren)

.
Niet helemaal, men linkt het wel degelijk aan de snelheid ook. Op de productpagina staat:
Onbeperkt surfen tot 200 Mbps¹.
Terwijl dat niet zo is. Het zou moeten zijn:
750GB surfen tot 200Mbps, onbeperkt surfen tot 10Mbps.