Pagina 1 van 1

Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 28 nov 2018, 10:29
door tj2940
Met mijn privé gsm zit ik bij Mobile Vikings, na problemen met de aansluiting, volledig onbereikbaar geweest te zijn voor bijna 1 dag, plotseling voicemail hebben etc... heb ik nu het volgende probleem:

Op 15/11 wijzigde ik mijn tariefplan van 50 minuten (2 euro) naar 150 (5 euro) bellen door gewoon het vinkje te verzetten (zie afbeelding).
mobilevikingsuserbase.JPG
Op mijn factuur zie ik dat er nu 2x 5GB (2x 13 euro) data, 1x 5 minuten (2 euro) en 1x 150 minuten (5 euro) is aangerekend.
Volgende stap: contacteer de helpdesk van Mobile Vikings met de vraag om de overbodige (1x 5GB en 1x 50 minuten) te crediteren of te verwijderen. Helaas is dit dus niet mogelijk:
Ik zie dat je inderdaad op 15/11 je bundel gewijzigd hebt. In principe had je 1 dag op voorhand je bundel moeten wijzigen omdat de vorige bundel op de 15e vernieuwd werd. Je krijgt hier ook een melding van als je je bundel wijzigt. Jammer genoeg kunnen we dit niet crediteren.


Met andere woorden is het dus bij Mobile Vikings enkel mogelijk om 1 dag per maand je abonnement te wijzigen zonder daarvoor extra aangerekend te worden? Alsook ben je steeds verplicht om telkens 2 bundels (data + minuten) te nemen. Bv. je wil je data wijzigen naar 10GB dan ben je verplicht om minimum 50 minuten (2 euro) erbij te nemen? Dit klopt toch totaal niet of zie ik dit verkeerd?
Na deze bedenking naar de helpdesk te sturen kreeg ik als antwoord:
Je kan geen extra pakket nemen. Je hebt een bundel (data + minuten) die je zelf kiest, maar je kan hier bovenop geen extra bundel of minuten of data bijnemen.

Nu snap ik het toch totaal niet meer…ik heb toch duidelijk meerdere bundels?
mobilevikingsbundels.JPG

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 29 nov 2018, 00:43
door jantje81
Als je van bundel verandert wanneer je oude bundel nog actief is, behoud je de oude bundel tot die vervalt en krijg je de nieuwe bundel er bovenop. Omdat je op de dag dat je oude bundel werd vernieuwd een andere hebt toegevoegd heb je nu inderdaad 2 bundels actief. Als je er nog een derde wil kan je nog een keer naar een andere bundel switchen, ik vermoed dat je er dan 3 zal hebben.

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 29 nov 2018, 18:31
door tj2940
@Jantje81 Bij prepaid snap ik dit systeem perfect omdat daar je bundels effectief vervallen, maar bij een abonnement worden deze automatisch vernieuwd.
Stel je voor dat ik op 13/12 (1 dag voordat mijn maand om is) wijzig, dan moet ik voor die 1ne dag ook nog een volledige bundel betalen. Uiteindelijk kost iedere wijziging, onafhankelijk wanneer je die doet, je een maand extra.

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 29 nov 2018, 23:01
door jantje81
Dag systeem wordt volgens mij zowel voor prepaid als voor abonnement gehanteerd. Ik snap niet waarom je schrijft dat je altijd een maand extra betaalt. Als je abonnementsperiode bijvoorbeeld loopt van 1/11/2018 tot 30/11/2018 kan je perfect op 30/11 (de laatste dag van je bundel) voor een ander abonnement kiezen. Dan verlies je hooguit een aantal uur.

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 30 nov 2018, 10:55
door kclaes
Komt dit niet omdat je je nieuwe tariefplan (5GB, 150 minuten) gekozen hebt vlak nadat je oude tarfiefplan (5GB, 50 minuten) vernieuwd werd?

Bijvoorbeeld:
  • Op 15 november om 01:00 wordt je 5GB en 50 minuten tariefplan automatisch vernieuwd. Hiervoor wordt 15 euro gefactureerd en je krijgt een databundel van 5GB en 50 belminuten.
  • Op 15 november om 10:29 kies je voor een nieuw tarfiefplan van 5GB en 150 minuten. Hiervoor wordt 18 euro gefactureerd en je krijgt een databundel van 5GB en 150 belminuten.
  • Je hebt nu 2 bundels van 5GB, een bundel van 50 belminuten en een bundel van 150 belminuten.

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 30 nov 2018, 23:41
door tj2940
@kclaes Inderdaad maar op welk moment kan je dan wijzigen zonder dubbel te betalen? Bundels worden automatisch vernieuwd bij een abonnement. Het is dus niet dat ik nu een bundel zou nemen dat deze een maand geldig blijft, deze blijft dus geldig tot en met 14/12.

Achja, ondertussen al bijna een volledige dag enkel nog maar 3G ontvangst, ik denk dat het na 808 dagen tijd is om het schip te verlaten :-)

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 01 dec 2018, 07:46
door jantje81
Zo moeilijk is het anders niet. Als je bundel vernieuwd wordt op 15/11 om 01:00 uur verander je (voor de zekerheid) op 14/11 om 23 uur je abonnement. Je nieuwe abonnement wordt onmiddellijk actief. Vervolgens vervalt je oude abonnement (en bijhorende bundels) gewoon op 15/11 om 01:00 uur en verandert er verder niets. Je hebt dan welgeteld 2 uur een 2 actieve en betaalde bundels gehad en dus zeker geen maand.

Re: Mobile Vikings - problemen wijzigen abonnement & helpdesk

Geplaatst: 01 dec 2018, 10:08
door fendtje
jantje81 schreef:Zo moeilijk is het anders niet. Als je bundel vernieuwd wordt op 15/11 om 01:00 uur verander je (voor de zekerheid) op 14/11 om 23 uur je abonnement. Je nieuwe abonnement wordt onmiddellijk actief. Vervolgens vervalt je oude abonnement (en bijhorende bundels) gewoon op 15/11 om 01:00 uur en verandert er verder niets. Je hebt dan welgeteld 2 uur een 2 actieve en betaalde bundels gehad en dus zeker geen maand.
Dat is de theorie.
In de praktijk zijn er 2 bundels actief de volgende maand het nieuwe bundel.
Het nieuwe bundel op kunt ge gewoon verder surfen op het oude zonder extra kost.
De maand nadien is dan een bundel te verbruiken.
Ben nog maar sinds een paar maand klant bij Mv.
Bovenstaande eigen ervaringen.
Zal wel ergens een bug zijn bij MV.