Pagina 1 van 1

VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 17 nov 2018, 11:57
door freakske_b
Op de Proximus website las ik dat klanten met een bbox3 met vaste lijn, hun telefoontoestelen niet alleen kunnen aansluiten via een analoge aansluiting op de bbox3, maar ook als echte ip telefoon! That would be extremely nice! Iemand enig idee hoe ik de juiste instellingen kan achterhalen? Ik zou deze gegevens willen inbrengen in mijn Fritzbox. En kan ik die ipphone dan connecteren met mijn Fritzbox of zou ik de bbox3 terug moeten plaatsen want de Fritz 7360 V1 staat ook ingesteld als modem omdat ik ondervonden heb dat ik zo op het beste vectoring profiel (100down/30up) terecht kom. Met de bbox3 is het 70/20. Als gevolg daarvan kan ik in de huidige setup mijn Proximus vaste lijn niet gebruiken.

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 17 nov 2018, 12:59
door raf1
freakske_b schreef:Iemand enig idee hoe ik de juiste instellingen kan achterhalen?
Via de Proximus-klantendienst. Als je de VoIP-logingegevens niet krijgt, doe dan je verhaal bij de Ombudsman Telecom

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 18 nov 2018, 22:41
door freakske_b
Contact gehad met de klantendienst. Ze moest het eens navragen... Ben benieuwd of en wanneer ik het antwoord ontvang.

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 21 nov 2018, 22:00
door freakske_b
Uiteraard heeft niemand van Proximus terug gebeld :cry: Vandaag verschillende keren contact gehad met het "ict team", maar nog steeds geen oplossing gekregen. Nochtans krijg ik error
403 Forbidden
The server understood the request, but is refusing to fulfill it.[1]:§21.4.4 Sometimes (but not always) this means the call has been rejected by the receiver.

Het ligt écht wel aan hun kant maar ik ben al zoveel tijd kwijt met het bellen naar die "help"desk.... :bang:

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 06 maa 2019, 17:12
door freakske_b
Via de ombudsman zogezegd de inloggegevens van mijn vaste voip proximus lijn gekregen. Helaas krijg ik het daarmee nog steeds niet aan de praat. Van Proximus kreeg ik volgende gegevens:
- sip login
- user ID
- domain
- paswoord
- authorization name

terwijl ik in mijn fritzbox 7360 volgende velden heb:

- telephone number for registration
- internal telephone number in de fritzbox
- user name
- password
- registrar
- proxy server

Wat moet ik waar invullen? Iemand die kan helpen? Misschien Philippe?

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 06 maa 2019, 17:26
door MClaeys
Bij mij werkt dit, het is niet nodig hiervoor de ombudsdienst voor in te schakelen gezien de gegevens zelf zijn aan te maken.
Je moet op MyProximus een videotalk profiel aanmaken en daar de logingegevens van gebruiken in je Fritzbox.
Registrar is ims.belgacom. be, username en passwoord is in te stellen onder beheer => videotalk.
VOIP.PNG
VOIP2.PNG
VOIP3.PNG

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 05 okt 2019, 10:25
door liegebeestig
Bedankt, hiermee kon ik mijn VOIP-nr in een Familus pakket perfect aanmelden. Maar kent er iemand de tarieven?
En nog opvallend: als iemand belt naar dit Prox nummer dan krijg ik geen caller-id te zien (fritzbox ontvangt geen caller-id)! Blokkeert Proximus dat?

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 05 okt 2019, 20:56
door WalterB1
liegebeestig schreef: En nog opvallend: als iemand belt naar dit Prox nummer dan krijg ik geen caller-id te zien (fritzbox ontvangt geen caller-id)! Blokkeert Proximus dat?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_paying ... pties.html

Ik zie daar staan dat 'weergave oproeper' onderdeel is van de betalende optie 'voordeelpack slimme diensten'. En dat kost 4,99 euro per maand.

Lijkt mij dat als klant bij Proximus om een standaardfunctie van voip te de-blokkeren je moet betalen.

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 11 okt 2019, 18:15
door pwr
moet je dan kiezen tussen VoIp en analoog ??
of kan je hetzelfde bestaand nr. van een vaste lijn analoog blijven gebruiken én via VoIp ??
MClaeys schreef: Je moet op MyProximus een videotalk profiel aanmaken en daar de logingegevens van gebruiken in je Fritzbox.
Registrar is ims.belgacom. be, username en passwoord is in te stellen onder beheer => videotalk.
bij mij lukt dat niet
technisch probleem bij Proximus
nog mensen die deze boodschap te zien krijgen bij het configureren van de phone line opties ??
probleem Proximus.JPG

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 22 okt 2019, 17:11
door Fallschirmjaeger
MClaeys schreef:Bij mij werkt dit, het is niet nodig hiervoor de ombudsdienst voor in te schakelen gezien de gegevens zelf zijn aan te maken.
Je moet op MyProximus een videotalk profiel aanmaken en daar de logingegevens van gebruiken in je Fritzbox.
Registrar is ims.belgacom. be, username en passwoord is in te stellen onder beheer => videotalk.
Waar zie je de mogelijkheid om een videotalk profiel aan te maken in MyProximus? Als ik op de instellingen van mijn vaste lijn klik, krijg ik enkel deze melding.

De opties van je vaste lijn worden niet meer getoond in MyProximus.

Bel naar 1987 om je opties te beheren of 1969 om PhoneMail in te stellen.

Meer hulp nodig? Surf naar support

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 22 okt 2019, 18:03
door philippe_d
Fallschirmjaeger schreef: Waar zie je de mogelijkheid om een videotalk profiel aan te maken in MyProximus?
Als je geen VoIP lijn hebt kan je natuurlijk geen VoIP profiel aanmaken.
Bij Proximus heb je
  • - ofwel een klassieke PSTN telefoonlijn (toestel is aangesloten op de binnenkomende telefoonkabel via de NPT
    - ofwel heb je een VoIP lijn: toestel aangesloten op de RJ11 uitgang van de modem
Als klant kan je daartussen niet kiezen ...

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 22 okt 2019, 19:32
door Fallschirmjaeger
Sowieso voip, want fiber. Phone Line IP als deel van het tuttimus pack.

Re: VoIP instellingen Proximus vaste lijn achterhalen

Geplaatst: 22 okt 2019, 19:46
door liegebeestig
Ik heb mijn nummer, dat erg mooi was met veel 5'en erin, voor de eenvoud gewoon weggeporteerd naar OVH vanuit mijn familus pack. Dat was het eenvoudigst. En ik had bij de installatie dan nog alle VoIP login en wachtwoord gegevens van de technieker gekregen. Laat ze maar verder knoeien en caller Id enz blokkeren bij proximus.