Mail verzonden met gmail komt vaak in spamfolder terecht
Geplaatst: 22 okt 2018, 18:36
Een van de beste maatjes is dierenartse, en gebruikt naast haar website vooral haar gmail om mee te communiceren naar klantjes en leveranciers, dierenarts*******@gmail.com .
Dat werkt al jaren heel goed, maar de laatste maanden krijgen ze meer en meer opmerkingen dat haar mail bij de klant steevast in de spamfolder terecht komt. Kan hier iets aan gedaan worden? Is dit een gmail server die ergens op een blacklist staat (ik heb zo indertijd eens met chello maanden geen mail kunnen sturen omdat hun uitgaande server IP geblokkeerd was)?
Kan je ergens iets instellen of aanvragen dat dat minder voorvalt?
Of staat er mogelijks iets in haar handtekening die dit fenomeen veroorzaakt?
Alle ideetjes zijn welkom!
Dat werkt al jaren heel goed, maar de laatste maanden krijgen ze meer en meer opmerkingen dat haar mail bij de klant steevast in de spamfolder terecht komt. Kan hier iets aan gedaan worden? Is dit een gmail server die ergens op een blacklist staat (ik heb zo indertijd eens met chello maanden geen mail kunnen sturen omdat hun uitgaande server IP geblokkeerd was)?
Kan je ergens iets instellen of aanvragen dat dat minder voorvalt?
Of staat er mogelijks iets in haar handtekening die dit fenomeen veroorzaakt?
Alle ideetjes zijn welkom!