Scarlet pfSense PPPoE
Geplaatst: 04 okt 2018, 14:13
Hallo,
Onze pfSense firewall is gecrasht na de update naar 2.4.4 en herinstalleren is een pain in the ass.
Om een of andere reden krijgt de firewall op de WAN-poort geen IP adres via DHCP en krijg ik ook PPPoE niet meer op.
Als ik de kabel even uit de firewall trek en in de laptop steek krijg ik direct een ip adres. Het is dus wel degelijk de goede connectie. Alle patchkabels zijn vervangen. De BBOX-3 is langdurig uit geweest.
De interfaces (lan, wan) hebben beiden een status ‘up’.
Bogus Networks blocking op de WAN interface staat uit.
DHCP gebruik ik niet, maar mijn username@SCARLET met de twee eerste letters in kleine letters en het correcte PPPoE paswoord volstaan toch? Ik heb naar Scarlet gebeld en het paswoord voorgelezen. Ze hebben het gevalideerd dus dit zou goed moeten gaan.
Weet er trouwens iemand hoe je bij Scarlet nog met een technieker kan spreken die even kan kijken wat het systeem aan hun kant doet?
Bedankt,
Koen
Onze pfSense firewall is gecrasht na de update naar 2.4.4 en herinstalleren is een pain in the ass.
Om een of andere reden krijgt de firewall op de WAN-poort geen IP adres via DHCP en krijg ik ook PPPoE niet meer op.
Als ik de kabel even uit de firewall trek en in de laptop steek krijg ik direct een ip adres. Het is dus wel degelijk de goede connectie. Alle patchkabels zijn vervangen. De BBOX-3 is langdurig uit geweest.
De interfaces (lan, wan) hebben beiden een status ‘up’.
Bogus Networks blocking op de WAN interface staat uit.
DHCP gebruik ik niet, maar mijn username@SCARLET met de twee eerste letters in kleine letters en het correcte PPPoE paswoord volstaan toch? Ik heb naar Scarlet gebeld en het paswoord voorgelezen. Ze hebben het gevalideerd dus dit zou goed moeten gaan.
Weet er trouwens iemand hoe je bij Scarlet nog met een technieker kan spreken die even kan kijken wat het systeem aan hun kant doet?
Bedankt,
Koen