Inkomend verkeer wordt geblokkeerd
Geplaatst: 02 okt 2018, 00:41
Vandaag werd onze Proximus Familus (b-box3) installatie omgezet naar een Scarlet Trio (b-box3 v+).
Internet & TV werken reeds.
Telefonie zou een aantal dagen kunnen duren voordat alles overgedragen is. Dus momenteel bellen we nog via de vaste lijn van Proximus.
Zodra die wegvalt, moet ik de splitter van Proximus wisselen door die van Scarlet en aansluiten op de phone-ingang op de b-box.
Op mijn modem is via een managed switch een NAS aangesloten waarop een reverse proxy draait die momenteel niet meer bereikbaar is van buitenaf.
Die reverse proxy vangt alle inkomend verkeer op mijn domein op en stuurt het intern door naar het juiste adres afhankelijk van het subdomein. Dit werkt nu dus niet meer.
Heb al geprobeerd om portforwarding in te stellen in de b-box van wan-ip:poort naar lan-ip:poort om uit te sluiten dat het probleem aan de reverse proxy ligt, maar ook daar geen reactie. Hoewel ik via online portchecker wel de melding kreeg dat de poort open is.
Nog een bijzondere waarneming: zodra ik portforwarding instel naar mijn NAS, verandert het IP adres van mijn NAS in de b-box naar 10.77.58.1, terwijl de NAS intern wel bereikbaar blijft op het ingestelde interne 192.168.1.x IP adres.
Ook wanneer ik op de modem 'remote access' inschakel, kom ik niet tot aan de interface van de b-box, noch op poort 443, noch op poort 8443.
Telefoontje naar Scarlet, gekozen voor het melden van een technische storing en de man aan de andere kant van de lijn laten weten dat het leek alsof er verkeer geblokkeerd werd op poort 443. De man hoorde het in Keulen donderen en zei me dat hij daar geen kennis van had.
Doe ik iets fout?
Zie ik iets over het hoofd?
Is de installatie bij Scarlet nog niet afgerond? (Kan bijvoorbeeld ook nog niet via ftp op mijn homepage inloggen)
Zal dit pas terug werken wanneer die splitter gewisseld is?
Of is dit gewoon niet mogelijk bij Scarlet?
Internet & TV werken reeds.
Telefonie zou een aantal dagen kunnen duren voordat alles overgedragen is. Dus momenteel bellen we nog via de vaste lijn van Proximus.
Zodra die wegvalt, moet ik de splitter van Proximus wisselen door die van Scarlet en aansluiten op de phone-ingang op de b-box.
Op mijn modem is via een managed switch een NAS aangesloten waarop een reverse proxy draait die momenteel niet meer bereikbaar is van buitenaf.
Die reverse proxy vangt alle inkomend verkeer op mijn domein op en stuurt het intern door naar het juiste adres afhankelijk van het subdomein. Dit werkt nu dus niet meer.
Heb al geprobeerd om portforwarding in te stellen in de b-box van wan-ip:poort naar lan-ip:poort om uit te sluiten dat het probleem aan de reverse proxy ligt, maar ook daar geen reactie. Hoewel ik via online portchecker wel de melding kreeg dat de poort open is.
Nog een bijzondere waarneming: zodra ik portforwarding instel naar mijn NAS, verandert het IP adres van mijn NAS in de b-box naar 10.77.58.1, terwijl de NAS intern wel bereikbaar blijft op het ingestelde interne 192.168.1.x IP adres.
Ook wanneer ik op de modem 'remote access' inschakel, kom ik niet tot aan de interface van de b-box, noch op poort 443, noch op poort 8443.
Telefoontje naar Scarlet, gekozen voor het melden van een technische storing en de man aan de andere kant van de lijn laten weten dat het leek alsof er verkeer geblokkeerd werd op poort 443. De man hoorde het in Keulen donderen en zei me dat hij daar geen kennis van had.
Doe ik iets fout?
Zie ik iets over het hoofd?
Is de installatie bij Scarlet nog niet afgerond? (Kan bijvoorbeeld ook nog niet via ftp op mijn homepage inloggen)
Zal dit pas terug werken wanneer die splitter gewisseld is?
Of is dit gewoon niet mogelijk bij Scarlet?