Pagina 1 van 1

scarlet one

Geplaatst: 28 sep 2018, 09:30
door fiel
Ik kan sinds een 3tal weken kanaal 191(dobbit tv) niet meer ontvangen.
Helpdesk van scarlet kan me na herhaaldelijk contact niet verder helpen.
Hebben gebruikers van scarlet one hier ook het zelfde probleem?

Re: scarlet one

Geplaatst: 28 sep 2018, 09:46
door Joe de Mannen
Geen scarlet one, wel TV via scarlet, hier geen probleem.

Re: scarlet one

Geplaatst: 28 sep 2018, 17:30
door fiel
Daarom ook aan scarlet one gebruikers of zij dit probleem ook hebben.Kanaal 191 Dobbit Tv.

Re: scarlet one

Geplaatst: 28 sep 2018, 17:54
door oliviermaes
Bij trio is deze zender alleszins niet beschikbaar in het aanbod.

Re: scarlet one

Geplaatst: 28 sep 2018, 19:34
door seppe
geen probleem hier... ik kan Dobit tv bekijken: scarlet one abbo

Re: scarlet one

Geplaatst: 28 sep 2018, 20:04
door Alver2
Dag Forumleden ik kan Dobbit kan.191 zonder problemen oproepen en bekijken.

Alver2, ScarletOne sinds 2010.

Re: scarlet one

Geplaatst: 29 sep 2018, 02:56
door cptKangaroo
Scarlet One hier, Dobbit werkt op 191. De voorbije weken zijn er wel HD zenders bijgekomen, o.a. CNN, dus misschien eens met de zendervolgorde spelen om te zien of dat iets herstelt?

't Wordt stilaan tijd om ook de BBC zenders in HD te zetten -- ik hoopte dat dat voor het WK voetbal ging gebeuren maar noppes, 't is nog altijd 240p SD :roll:

Re: scarlet one

Geplaatst: 29 sep 2018, 12:56
door fiel
Reeds 4 maal contact opgenomen met de scarlet helpdesk.
Steeds het zelfde liedje:modem volledig resetten,decoder resetten … Zonder resultaat.
Laatste keer kreeg ik de opmerking dat scarlet one Tv reeds zeer oud was.Ik betaal er wel voor.
Met andere zenders geen probleem.Heb al gekeken of Dobbit Tv misschien verplaatst was naar ander kanaal ,maar noppis.
Op kanaal 191 krijg ik voor een paar seconden Dobbit Tv,dan verschijnt de melding geen signaal,druk ok,verbinding wordt hersteld.
Daarna hetzelfde probleem,paar seconden beeld enz.
Waar zitten de echte probleemoplosser bij scarlet helpdesk?
Ik word er moedeloos van.

Re: scarlet one

Geplaatst: 29 sep 2018, 21:20
door cptKangaroo
Dat "Geen signaal" gedoe heb ik bij andere zenders ook al voorgehad, gelukkig enkel bij de overbodige (MENT of zo). Misschien is dat een probleem bij Proximus zelf waar Scarlet niks aan kan/wil doen en probeer je beter eens bij de Proximus helpdesk (zeg dat het aan de ROP in je buurt ligt)?

Verplaats Dobbit eens en misschien triggert die bevestiging iets.

De infozender kondigde een tijdje geleden aan dat Njam TV er bij zou komen (op 190 ?) maar die staat bij ons nog steeds niet in de lijst. Is dat bij iedereen zo?

Re: scarlet one

Geplaatst: 30 sep 2018, 10:27
door fiel
Wat is een ROP?

Re: scarlet one

Geplaatst: 30 sep 2018, 14:09
door driesp
Ja, misschien is het een probleem in de regio,
vraag eens aan de buren met proximus of scarlet of ze hetzelfde probleem hebben.

Re: scarlet one

Geplaatst: 30 sep 2018, 15:24
door cptKangaroo
ROP = Remote Optical Platform, oftewel het kastje in de straat waar het signaal overgaat van glasvezel naar jouw koperdraad.

Misschien hebben de streams van kleinere zenders ergens een lagere prioriteit (in ROP of bij Proximus zelf) en geeft dat in bepaalde omstandigheden problemen waar Scarlet geen controle over heeft.

Re: scarlet one

Geplaatst: 02 okt 2018, 11:45
door fiel
Vandaag nogmaals contact opgenomen met de helpdsk.
Ik had links en rechts eens nagevraagd bij mensen die ook scarlet one hebben.Bij hen geen probleem met kanaal 191(dobit tv).
Vrijdag as komt een technieker de zaak bekijken en hopelijk oplossen.

Re: scarlet one

Geplaatst: 03 okt 2018, 10:34
door fiel
Decoders vervangen alsook de modem(bbox3v+).Resultaat het probleem blijft.
Proximus werd ingeschakeld om het probleem te bekijken.
Weer afwachten dus.

Re: scarlet one

Geplaatst: 11 okt 2018, 11:21
door fluppie
Hier alles Ok,met de Dobbit zender,maar de laatste weken ook problemen met het singnaal van BBC en CNN dit is af en toe uit blijkbaar,en start enkele seconden nadien terug op,nadat ik op de OK knop op de afstandsbediening heb gedrukt,ik heb dit de laatste weken al meermaals voorgehad.Ik vermoed dat Scarlet hier weinig kan aan doen,en dit een Proximus probleem is.


PS: dobbit TV heb ik lang gelden ook veranderd van Nummer/op 47 bij mij nu.

Scarlet One Zone gent-zeehaven Wachtebeke-Sint-Kruis Winkel.

Re: scarlet one

Geplaatst: 19 okt 2018, 10:01
door fiel
Alles terug in orde.
Ik wacht alleen nog op een verklaring over de oorzaak van het probleem.
Helpdesk van Scarlet houd mijn dossier nog open en zal me inlichten als zij respons van Proximus krijgen.

Re: scarlet one

Geplaatst: 19 okt 2018, 10:31
door fluppie
Je zal wrsl. telefoon krijgen van Scarlet,ben benieuwd wat de uitleg zal zijn..dit kan nog wel een weekje duren.