Voor een kleine KMO (garage) ben ik op zoek naar een goed alternatief voor de huidige configuratie:
Internet: Proximus Maxi (+/- 57 EUR/maand incl. btw)
Telefoon loopt via een VOIP-oplossing van Com-One, telefooncentrale in de cloud (+/- 130 EUR/maand incl. btw)
Als alternatief had ik gedacht over te stappen naar edpnet VDSL XS (24,95 EUR/maand incl. btw) + FRITZ!Box 7490 modem
Voor telefonie dacht ik aan de telefooncentrale van Weepee + gebruik voor inkomende gesprekken. (eenmalig 18 EUR?)
Weepee is niet bepaald goedkoop voor uitgaande gesprekken, misschien VoipTiger?
Aangezien we werken in een KMO-omgeving is support ook niet onbelangrijk, iets exotisch lijkt me in deze situatie dan ook geen goede oplossing.
FRITZ!Box is eveneens ontworpen voor VOIP: Kies is best voor combinatie met een FRITZ!Fon, Gigaset, Yealink? Voor- en nadelen?
Alle advies/suggesties zijn welkom.
Mogelijkheden KMO
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Uitgaande gesprekken bij OVH kosten ca 3 cent/minuut naar mobiel, i.t.t. 14 cent/minuut bij Weepee...
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Hoeveel gebruikers en telefoons zijn er nodig ?
Bij OVH kan je hun cloud 'centrale' instellen zodat de mensen die bellen bv een welkomstboodschap en wachtmuziek te horen krijgen tijdens openingsuren en de oproep wordt dan doorgeschakeld naar het vast toestel of tegelijkertijd gsm's, eerste die de oproep aanneemt heeft de oproep.
Tijdens sluitingsuren een andere boodschap.
Tip, als je een makkelijk nummer wilt, koop een in de OVH manager op het eind van de maand en zet het dan om in een VoIP lijn. Dan betaal je niet 10 maar 5 EUR, enkel de VoIP lijn dus ipv het premium nr + lijn.
Bij OVH kan je hun cloud 'centrale' instellen zodat de mensen die bellen bv een welkomstboodschap en wachtmuziek te horen krijgen tijdens openingsuren en de oproep wordt dan doorgeschakeld naar het vast toestel of tegelijkertijd gsm's, eerste die de oproep aanneemt heeft de oproep.
Tijdens sluitingsuren een andere boodschap.
Tip, als je een makkelijk nummer wilt, koop een in de OVH manager op het eind van de maand en zet het dan om in een VoIP lijn. Dan betaal je niet 10 maar 5 EUR, enkel de VoIP lijn dus ipv het premium nr + lijn.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 sep 2018, 19:05
2-3 gebruikers
Gastennetwerk zou mooi meegenomen zijn.
Is dit mogelijk met de FRITZ!Box?
Elke gebruiker beschikt tevens over een smartphone.
Misschien dat deze via een app voor VOIP gebruikt zou kunnen worden?
Zo hoeven er geen extra toestellen aangekocht te worden.
Deze zouden dan tevens kunnen schakelen tussen WIFI en 3G/4G.
Uitgaande gesprekken bij OVH kosten 3 cent per minuut, bij VoipTiger +/- 2 cent per minuut (incl. btw).
Of vergis ik mij?
Gastennetwerk zou mooi meegenomen zijn.
Is dit mogelijk met de FRITZ!Box?
Elke gebruiker beschikt tevens over een smartphone.
Misschien dat deze via een app voor VOIP gebruikt zou kunnen worden?
Zo hoeven er geen extra toestellen aangekocht te worden.
Deze zouden dan tevens kunnen schakelen tussen WIFI en 3G/4G.
Uitgaande gesprekken bij OVH kosten 3 cent per minuut, bij VoipTiger +/- 2 cent per minuut (incl. btw).
Of vergis ik mij?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar ondertussen ben je wel al bezig met apps op je telefoon, switchen naar 4G, andere uitgaande provider, WIFI gebruiken van een modem, guest netwerk zonder vouchers, ... de frustratie bij gebruikers loopt snel op als het niet allemaal feilloos werkt of er misbruik is !Karel Van Hoof schreef:Aangezien we werken in een KMO-omgeving is support ook niet onbelangrijk, iets exotisch lijkt me in deze situatie dan ook geen goede oplossing.