Pagina 1 van 1

WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 10 sep 2018, 23:59
door RTT
Beste forumleden,

Help!
De combinatie "WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3" lijkt niet zo geweldig te zijn,
ik kan geen uitgaande gesprek starten, ik krijg "SIP foutcode 503"
De Gigaset is "aangemeld" en is "gevalideerd" in de WeePee-klantentool.

Weten jullie raad?
Alvast bedankt!
c450ip.JPG

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 11 sep 2018, 07:53
door philippe_d
Heb je de how-to gevolgd op de WeePee Support pagina:
https://weepee.zendesk.com/hc/nl/articl ... ee-Account:
- alleen domain invullen (sip.voice.weepee.io).
- rest (proxy, stun, etc) leeg laten.

Je kan ook de code gebruiken voor het automatisch instellen van je Gigaset account.

Indien nieuwe account: heb je de account geactiveerd (0800 nummer)?

Indien nieuw toestel op bestaande account: heb je een "user agent" reset gedaan op de Weepee klantentool?

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 11 sep 2018, 10:32
door WalterB1
Ik gebruik al heel lang de C470 IP met WeePee en een waslijst van diverse internetverbindingen in de loop der jaren, ook een bbox3.

Nog niet zo lang geleden had ik ook plots problemen. Weet niet niet meer wat het exact was maar het kwam er op neer dat alles in orde was, voip verbonden, online maar het werkte niet.

Wissen profiel en terug de automatische configuratie laten doen. En dan zitten experimenteren met stun-server en outbound proxy.

Momenteel werkt het goed en stabiel bij mij.

Ik gebruik deze instellingen;
Screenshot 2018-09-11 at 10.29.46.png

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 11 sep 2018, 19:58
door RTT
philippe_d, WalterB1,

Bedankt voor jullie reacties.
Helaas heb ik de C450IP nog niet aan de praat gekregen.

In 't kort:
  • C450IP is een oud ding (2007?)
  • Ondersteunt geen automatische configuratie
  • Ondersteunt geen DNS SRV
  • Account is geactiveerd
  • "user agent reset" uitgevoerd
  • Toestel is aangemeld
    Maar:
    • Wanneer ik de/één van de velden "Domein", "Proxy-server adres" of "Registrar server"leeg laat (heb alle combinaties geprobeerd), dan krijg ik de foutmelding "Aanmelding mislukt" of "Server niet gevonden"
    • Met de adressen "sip0-d.voice.weepee.io" en "ssw4.weepee.org" lukt het aanmelden,
      met"sip.voice.weepee.io NIET"
Ik ben dan wel aangemeld, uitbellen lukt nog steeds niet (Foutcode 503 = Service Unavailable).
WeePee support weet het ook niet of wil niet echt helpen...

Nog suggesties?
Een nieuwe Gigaset kopen?
..

Alvast bedankt!
Tom.

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 11 sep 2018, 20:29
door WalterB1
ok, dus uitgaande oproepen werkt niet?

Vanwege die formulering veronderstel ik dat inkomende oproepen wel werkt. Dat is goed. U bent bereikbaar. Ik acht het 98% waarschijnlijk dat u een gsm heeft. Dus er is geen haast. U kunt zo verder.

Ik stel voor om nog wat te experimenteren. Met weepee.

Of met een andere voip-provider. Ik heb in het verleden een account aangemaakt zonder kosten (buiten belwaarde) bij https://www.callcentric.com/ en bij https://www.freevoipdeal.com

Bij beide kunt u uw inkomende telefoonnummer laten koppelen om weer te geven als telefoonnummer bij uw uitgaande oproepen. Probeer eens of het lukt uitgaande oproepen te maken met een andere provider.

Persoonlijk ben ik gestopt met die andere omdat ik zeer weinig bel ik en WeePee dat beetje zeker gun. Maar het werkte wel.

Als inkomende werkt via WeePee en uitgaande met een andere provider werkt dan is het min of meer opgelost. U kunt (denk ik) instellen om de uitgaande oproepen via een andere voip account te laten verkopen.

U heeft trouwens gelijk. Uw toestel is een eerste generatie DECT / VOIP telefoon van 2006.

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 11 sep 2018, 20:46
door RTT
Inkomende oproepen heb ik nog niet kunnen proberen,
er is geen (geografisch) nummer gekoppeld.

Tom.

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 19 sep 2018, 22:46
door RTT
Hoera!

Account is eindelijk up-and-running,
met dank aan Jonathan van Weepee-support voor de (grote) inspanning!
Klasse!

Er waren blijkbaar meerdere oorzaken, een beveiliging die (nog) moest gereset worden en andere servers.
Hieronder mijn (werkende) instellingen voor BBOX3 --> Gigaset C450IP.

Bedankt iedereen!
Tom.

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 12 maa 2019, 21:57
door brice3010
RTT schreef:Hoera!

Account is eindelijk up-and-running,
met dank aan Jonathan van Weepee-support voor de (grote) inspanning!
Klasse!

Er waren blijkbaar meerdere oorzaken, een beveiliging die (nog) moest gereset worden en andere servers.
Hieronder mijn (werkende) instellingen voor BBOX3 --> Gigaset C450IP.

Bedankt iedereen!
Tom.
Heel nuttige info!
Zelf heb ik een A580IP, krijg van Wepee notificatie dat de ssw2.brussels.weepee.org nu in gberuik niet meer zal werken binnenkort. Maar voorlopig, als ik dit vervang door wat als info staat op mijn account informatie tab (sip0.a.voice.weepee.io) kan er (voorlopig) geen verbinding worden gemaakt.

Re: WeePee, Gigaset C450IP en BBOX3

Geplaatst: 13 maa 2019, 09:05
door philippe_d
Pas op: het is niet sip0.a.voice.weepee.io maar sip0-a.voice.weepee.io (streepje).