Pagina 1 van 1

vragen over adsl2fit limiet

Geplaatst: 28 aug 2004, 14:47
door Gast
Mijn ongelimiteerd abbo voor adsl2fit loopt af in oktober en ik ben nu aan het twijfelen tussen skynet en adsl2fit wegens de datalimieten. Zou me iemand de volgende vragen kunnen beantwoorden over de werking van de limiet van adsl2fit :

1) hoe snel is die smalband nu ? Even snel (of traag ;) ) als bij skynet ?
2a) als ik tijdens een sessie over de limiet gaat, word ik dan gedisconnected en onmiddelijk op smallband gesmeten ? (Indien ja, is vraag 2b zinloos, niet beantwoorden dus).
2b) Zoals iedereen weet die bij skynet surft, werkt skynet met volumepacks die je gemakkelijk kunt rekken door bv vlak te verbreken voor je over de limiet gaat, te verbinden dan voor de duur van je sessie kun je je gang gaan. Is dit bij adsl2fit ook zo ? Of rekent adsl2fit de extra GB die je in de sessie hebt gedownload op je faktuur er toch bij ?
3) Zijn de verhoging van de limiet eenmalig (zoals bij skynet) of zijn die voor elke komende maand ? Indien van wel, moet je die extra GB elke maand toch betalen zelfs als ze je niet gebruikt ?
4) Ik heb op het forum al gelezen over incidenten dat de verbruiksmeter van adsl2fit soms nogal raar doet. Is dit ondertussen opgelost of waren dit losstaande incidenten ?

Bedankt bij voorbaat

P.S. : ik heb de search-functie gebruikt maar niets gevonden dat mijn vragen beantwoord. Als er toch ergens een post is die mijn vragen beantwoord dan verontschuldig ik mij voor het aanmaken van (weeral) een nutteloze thread.

Geplaatst: 04 sep 2004, 13:49
door maxke
Ik zit met juist dezelfde vragen eigenlijk, behalve dan dat ik nu in september al met een limiet zit.

Idem ditto zelfde vragen !

Geplaatst: 04 sep 2004, 14:31
door Seal
1. 64 kbit
2. A2F werkt met max 10 min interval. Dus eens over je limiet, heb je max 9 min alvorens je op smalband vliegt.
3. Limieten stel je zelf in. Elke maand start je terug op je 40 GB limiet. Je betaalt de effectieve traffiek.
Dus als je die instelt op 80 GB maar hebt er maar 60 van opgebruikt, betaal je enkel die 20 GB meer.
4. Geen idee. Ik heb der in ieder geval geen last mee gehad.

Ik hoop dat je hiermee genoeg info hebt?

Geplaatst: 05 sep 2004, 03:24
door Gast
Seal, erg bedankt voor de info maar ondertussen heeft versatel een Always More-abbo opgestart dat perfect aan mijn eisen beantwoordt. Het zal wel weer een sprong in het diepe zijn zoals met adsl2fit... Gelukkig heeft versatel wel rechtstreeks controle over zijn netwerk in tegenstelling tot adsl2fit. Misschien dat ik over een maand of 3 eens mijn ervaringen post.

Always More ervaringen

Geplaatst: 21 sep 2004, 09:53
door kaween
Hallo.

Een klein tijdje geleden heb ik hier mijn licht opgestoken of het aangewezen was om een ADSL2Fi abo te nemen. Na de overwegend negatieve reacties van de forumleden, heb ik dan toch maar besloten dit (voorlopig ?) niet te doen en mijn heil te zoeken bij Versatel.

Wel, ik heb (voorlopig ?) geen spijt van die beslissing. Geen limieten, een redelijk behoorlijke snelheid (in praktijk rond de 110 K/sec voor download, en rond de 25K/sec upload.... in een test ala "numion" scoor ik EXACT even snel als mijn buurman's Skynet ADSL Go die eigenlijk een heel stuk sneller zou moeten zijn), en vooral : een heel vlotte en eerlijke service. 2 voorbeelden :

"Me Stupid F***" had niet door dat mijn Thomson Ethernet Modem soms wel eens spontaan mee durfde aanspringen als de ik de PC opzette toen ik nog onder het "Free" systeem (betalen per tijdseenheid online, net zoals bij een analoge dial-up abo) mijn testjes aan het doen was. Gevolg : minstens 3 dagen online bij het "Free" systeem en een rekening van 153 Euro. Reactie Versatel : "U heeft waarschijnlijk vergeten uw modem af te zetten, de aangeboden rekening wordt echter nooit hoger als 50 Euro per maand, en da's ook wat wij U aanrekenen". Iets soortgelijks mag je bij zoiets als Telenet ook eens proberen, veel succes.

1 maal snelheidsproblemen gehad : echt "modemsnelheden" aan 4K/sec. Ik was de dag later voor enkele dagen uithuis, maar donderdag avond bleek bij mijn terugkeer de situatie niet beter. Ik belde vrijdagochtend de mensen bij Versatel op, en leg hun uit dat ik inmiddels alle mogelijke testen gedaan had, en dat dit probleem volgens mij bij hun moet liggen (waar ze het zelfs mee eens waren, tot mijn grote verbazing !). "Wij bellen U onmiddelijk op wanneer we meer weten". Wel, 30 minuten later telefoontje : "Sorry, wij hebben van de nacht van zondag op maandag een upgrade uitgevoerd, en die is blijkbaar niet correct gelopen. Het moet nu terug OK zijn, vreemd dat U de eerste klant bent die er over heeft geklaagd". En inderdaad, alles terug ok, en sindsdien geen problemen meer gehad. Knap.

Als ex-Telenetter moet ik zeggen dat ik mij niet had durven voorstellen dat ik ZO tevreden zou zijn van die "langzamere ISP'er" die Versatel dan toch eigenlijk is. Jammer van al die negatieve reacties rond ADSL2Fit, want de datalimiet van 40Gig was voor mij ruim voldoende geweest : maar voor de mensen die een "flatrate" abo zoeken en een ietwat tragere maar constante snelheid zoeken kan ik dit Always More systeem enkel aanraden.

Groetjes,