Geen VDSL aansluiting door tekort capaciteit centrale
Geplaatst: 04 sep 2018, 16:20
Allen,
1.5maand geleden Proximus aangevraagd in onze nieuwbouw woning en meteen gecontroleerd via hun site welke snelheden we zouden krijgen. Volgens de tool op de site van Proximus stond er bij dat ik tussen de 64 & 100Mbps zou hebben. Bij de installatie - die uitgevoerd werd door een onderaannemer - werd mij verteld dat er momenteel geen VDSL aansluiting kon zijn wegens een capaciteits tekort in de centrale. Hij ging wel nog een extra 4g modem (op kosten van Proximus) aansluiten op mijn Bbox3, waardoor ik wat extra snelheid kon halen. Dat laatste betwijfel ik ten strengste dat de bbox3 deze functie ondersteunt... Ondertussen kon ik ook geen HD tv bekijken vanwegen de beperkte snelheid. De installateur beloofde mij wel dat het binnen de 2weken in orde ging zijn en dat we VDSL snelheden zouden krijgen
Na de 2 weken reis kwamen we natuurlijk terug en was het nog niet in orde. Daarna gebeld met de installateur en die ging het papier werk in orde brengen en de aansluiting voor VDSL regelen. Een week later nog niet in orde en deze installateur terug opgebeld en weer werd er mij hetzelfde gezegd. Na een week was dat nog niet in orde en heb ik dan maar de helpdesk van Proximus gebeld. Daar werd er mij inderdaad gezegd dat ik op dit moment maar 8mbps binnenkreeg en dit niet normaal was. Dus ze stuurden - gratis - een technieker om het probleem op te lossen.
Deze kwam toe en zei zelf dat hij er weinig kon aan veranderen ter plaatse (logisch). Hij zag wel dat mijn buren in de straat wel VDSL hebben en dat het dus niet aan de infrastructuur ligt. Daarna hebben we samen gebeld naar de centrale. Daar werd ons gezed dat er enkel nog 2 poorten vrij zijn voor VDSL en deze in reserve dienen gehouden te worden. En dat hij ons niet verder kon helpen en ook geen weet had van een mogelijke capaciteitsverhoging. Daarna heb ik de technieker bedankt en stelde hij mij voor om eens te bellen naar de technische helpdesk van Proximus en daar eens te horen. Hij vertelde mij ook dat hij zelf niet blij is met zo'n praktijken en in mijn situatie al eens zou uitkijken naar Telenet/Orange.
Vorige week gebeld met de technische helpdesk van Proximus en daar de reactie gekregen dat ze het gaan noteren maar verder geen informatie kunnen geven. Ze gingen mij ook een melding sturen dat ze het gingen noteren, maar heb daar eigenlijk niets meer rond ontvangen.
Wat zijn mijn mogelijke opties? Ik ging sowieso eens bellen naar de administratieve helpdesk om een serieuze korting te krijgen want betaal nu eigenlijk de volle pot voor een heel trage internet verbinding. Heeft er iemand een idee hoe lang het zou duren eer ze een capaciteitsverhoging uitvoeren in mijn regio? Of moeten er daar eerst meerdere klachten voor binnenkomen?
1.5maand geleden Proximus aangevraagd in onze nieuwbouw woning en meteen gecontroleerd via hun site welke snelheden we zouden krijgen. Volgens de tool op de site van Proximus stond er bij dat ik tussen de 64 & 100Mbps zou hebben. Bij de installatie - die uitgevoerd werd door een onderaannemer - werd mij verteld dat er momenteel geen VDSL aansluiting kon zijn wegens een capaciteits tekort in de centrale. Hij ging wel nog een extra 4g modem (op kosten van Proximus) aansluiten op mijn Bbox3, waardoor ik wat extra snelheid kon halen. Dat laatste betwijfel ik ten strengste dat de bbox3 deze functie ondersteunt... Ondertussen kon ik ook geen HD tv bekijken vanwegen de beperkte snelheid. De installateur beloofde mij wel dat het binnen de 2weken in orde ging zijn en dat we VDSL snelheden zouden krijgen
Na de 2 weken reis kwamen we natuurlijk terug en was het nog niet in orde. Daarna gebeld met de installateur en die ging het papier werk in orde brengen en de aansluiting voor VDSL regelen. Een week later nog niet in orde en deze installateur terug opgebeld en weer werd er mij hetzelfde gezegd. Na een week was dat nog niet in orde en heb ik dan maar de helpdesk van Proximus gebeld. Daar werd er mij inderdaad gezegd dat ik op dit moment maar 8mbps binnenkreeg en dit niet normaal was. Dus ze stuurden - gratis - een technieker om het probleem op te lossen.
Deze kwam toe en zei zelf dat hij er weinig kon aan veranderen ter plaatse (logisch). Hij zag wel dat mijn buren in de straat wel VDSL hebben en dat het dus niet aan de infrastructuur ligt. Daarna hebben we samen gebeld naar de centrale. Daar werd ons gezed dat er enkel nog 2 poorten vrij zijn voor VDSL en deze in reserve dienen gehouden te worden. En dat hij ons niet verder kon helpen en ook geen weet had van een mogelijke capaciteitsverhoging. Daarna heb ik de technieker bedankt en stelde hij mij voor om eens te bellen naar de technische helpdesk van Proximus en daar eens te horen. Hij vertelde mij ook dat hij zelf niet blij is met zo'n praktijken en in mijn situatie al eens zou uitkijken naar Telenet/Orange.
Vorige week gebeld met de technische helpdesk van Proximus en daar de reactie gekregen dat ze het gaan noteren maar verder geen informatie kunnen geven. Ze gingen mij ook een melding sturen dat ze het gingen noteren, maar heb daar eigenlijk niets meer rond ontvangen.
Wat zijn mijn mogelijke opties? Ik ging sowieso eens bellen naar de administratieve helpdesk om een serieuze korting te krijgen want betaal nu eigenlijk de volle pot voor een heel trage internet verbinding. Heeft er iemand een idee hoe lang het zou duren eer ze een capaciteitsverhoging uitvoeren in mijn regio? Of moeten er daar eerst meerdere klachten voor binnenkomen?