Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 17:36
door WalterB1
Het zou mogelijk moeten zijn om tegenfacturen uit te schrijven ter compensatie voor alle tijd en miserie.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 18:31
door boonpwnz
Als er 1 ding zeker is bij proximus is dat je ALTIJD wanneer je factuur krijgt het onderzoekt.
Het gaat meer mis dan correct...
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 18:36
door CCatalyst
Een container huren, in het midden van de nacht voor de ingang van de garage van de Koning Albert II-laan zetten zodat niemand binnen kan rijden, uw GSM nummer (best geen Proximus nummer) als contact erop zetten.
Wanneer ze 's morgens bellen hen van het kastje naar de muur sturen en wijzen op hun openstaande facturen bij uw containerfirma waarvan het systeem "helaas niet kan zeggen waar ze vandaan komen en of ze uberhaupt wel ten laste van Proximus zijn of niet".
Zeker niet vergeten de verbinding ook eens "per ongeluk" te verbreken tijdens de wachtmuziek.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 18:47
door raf1
Proximus-bazin Dominique Leroy heeft begin dit jaar bij De Inspecteur op Radio 2 toch gezegd dat Proximus gedurende heel 2018 elke dag een verse ketel administratieve soep ging maken.
Een verwittigd man... is dit jaar geen klant bij Proximus.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 20:16
door fendtje
satsurfer schreef:Tja, hoeveel geduld kan een mensen hebben....
Ook al heb ik prepaid, toch check ik regelmatig 'my orange' app, om te zien of er geen data weg is en ik kort op de bal speel.
Ken iemand die nog betaald via overschrijving , dit al gedurende jaren.
7 jaar geleden naar nieuw adres verhuisd.
Dit jaar blijkbaar al 3 facturen op oud adres.
De ene maand correct adres , de andere maand oud adres.
De aanmaningen komen wel toe op nieuw adres.
Wie wil bij zoiets nog klant zijn ?
Och ja we zijn der al jaren bij als antwoord.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 20:39
door WalterB1
Administratieve problemen kunnen zware gevolgen hebben. Heb eens een burger aan de lijn gehad die een supermarkt had, zelfstandige. Door een administratieve vergissing ging de post van de elektriciteitsrekening plots naar het adres van het magazijn waar geen brievenbus was. De post ging verloren.
Particulieren worden bij wanbetaling niet zomaar afgesloten maar een contract op naam van een zaak wel. Een supermarkt zonder stroom. Winkel gesloten, kost personeel, diepvriezers die aan het ontdooien waren, koelkasten zonder stroom.
De flow is dan -> zo snel mogelijk de rekening betalen aan de energieleverancier die dan het signaal aan de netbeheerder moet geven dat die leverancier de verantwoordelijkheid opneemt voor die meter en dat die terug open mag gezet worden.
De energieleverancier gaat die opdracht in principe niet willen geven zolang die betaling niet geboekt is bij hen. De netbeheerder gaat die heractivering moeten inplannen in het werkrooster.
Ik weet niet hoe het afgelopen is maar normaal kon dit snel meerdere dagen duren eer het terug in orde was. En als er dan nog een weekend tussen zit ....
Beste hoop voor die zelfstandige was dat er eerst bij de energieleverancier en daarna bij de netbeheerder iemand zou zijn die kon/mocht/het aandurfde buiten procedure te treden en manueel iets te willen forceren. Maar dat is iets wat tegenwoordig steeds zeldzamer is omdat of medewerkers zoiets niet aandurven of omdat het systeem technisch het gewoon niet wil toelaten.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 23 jul 2018, 22:17
door 1207
het kan ook omgedraaid
na een lijdensweg van een half jaar om fiber binnen te krijgen is dat gelukt
mo het systeem is tilt geslagen
volgens proximus zitten m'n ouders nog steeds in de procedure om fiber te krijgen, af en toe bellen er nog steeds techniekers, en dus is hun factuur momenteel 20 euro voor alles want ze hebben volgens de computer geen fiber en ook geen tv meer
da's al maanden bezig en ze hebben proximus per aangetekend schrijven op de hoogte gesteld 3 maand geleden, die 7 euro kon er nog af, 20 voor 2 gsm abo's, tv, fiber is ni zoveel
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 00:08
door datakiller
CCatalyst schreef:Een container huren, in het midden van de nacht voor de ingang van de garage van de Koning Albert II-laan zetten zodat niemand binnen kan rijden, uw GSM nummer (best geen Proximus nummer) als contact erop zetten.
Zoals dit dus
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 01:22
door ulixes
Facturatie is hier ook een ramp.
Ik heb een Familus pack. Normaalgezien is "free calls national" (het vroegere happy time) standaard geactiveerd op de vaste lijn. Maand na maand wordt echter elke oproep aangerekend, daluur of niet. Elke maand moet ik de klantendienst bellen, waarna ze een creditnota opstellen.
Een uitleg waarom ze niet gewoon die free calls national activeren, krijg ik niet. Evenmin kunnen ze verklaren waarom ik het zelf niet kan activeren via MyProximus (geeft telkens een boodschap dat het "wegens een technisch probleem niet mogelijk is om deze toepassing te raadplegen"). Ze hebben mijn MyProximus account al verwijderd, en opnieuw laten aanmaken: verandert niks (integendeel: op een bepaald moment kon ik zelfs mijn facturen niet meer raadplegen, dat hebben ze dan wel terug goedgekregen ).
Dat alles na een moeizame omschakeling van Telenet, waarbij Proximus ondanks gebruik van EasySwitch en een expliciet verzoek tot nummerbehoud me tóch een nieuw nummer heeft gegeven. Als magere compensatie voor dat ongemak kreeg ik één maand gratis telefoon (korting van 23€), maar wat bleek: op de eerste factuur was die 23€ er bijgeteld ipv afgehouden!
Zo'n farse heb ik nog nooit meegemaakt. Nog een geluk dat het product zelf vlekkeloos werkt, anders lag Proximus hier al lang terug buiten.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 01:54
door Jozs
Ben al 2 jaar weg bij proximus omdat ik meerdere keren per maand de klantendienst moest contacteren omwille van foute facturen.
Die moeheid in dat artikel is zo herkenbaar. Proximus moet mij nog steeds geld omwille van deze foute facturen, maar het interesseert mij niet meer. Ik blijf gewoon zeer ver weg van dit bedrijf. Is dus duidelijk nog steeds hetzelfde.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 11:33
door wied
Wanneer een eerste reactie van PX geen voldoening geeft, dan onmiddellijk contact opnemen met de ombudsman voor telecom! Een betere metode is er niet (eigen ervaringen)...
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 11:44
door MClaeys
Het verhaal uit dat artikel is wel herkenbaar, mijn nummer werd ook eens plots afgesloten, nooit duidelijkheid gekregen waarom want ik had geen openstaande bedragen. Hele miserie om het terug te krijgen (gelukt viavia en mede dankzij mensen hier op het forum).
En vandaag nog maar eens gebeld omdat alweer geen korting op de factuur stond waar we recht op hadden. Men vrouw is stilaan overtuigd van zonder tv verder te gaan, dan gaan we waarschijnlijk voor EDPNet. Zit wel geen tv bij maar we betalen dan ook maar de helft van nu.
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 12:19
door Kirun
Één adres: ombudsdienst telecom
Dat duurt wel enkele weken tot maander eer je reactie krijgt, maar enkel dat kan proximus tot nadenken stemmen...
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 12:53
door 1207
Kirun schreef:Één adres: ombudsdienst telecom
Dat duurt wel enkele weken tot maander eer je reactie krijgt, maar enkel dat kan proximus tot nadenken stemmen...
aangezien alles geautomatiseerd is heb je dus al ettelijke tientallen euro's aan vermaningskosten en hang je, voor die vd ombudsdienstmannen reageren.
en die zullen nooit te laat reageren, zie maar in de kleine lettertjes links of rechts
in onze juridische wereld is het tenslotte ook zo dat alles los van mekaar moet bekeken worden, daar geilen juristen op
een verkeerde factuur is dossier a
aanvechten is juridisch dossier b
neit/te laat betalen is juridisch dossier c
je mag bij a gelijk hebben maar ga je in de fout bij c hang je nog steeds qua kosten
ik zou het ook graag zien dat ik m'n eigen uurkosten in rekening mag brengen als proximus en co de boel verknoeien
kunt g tegne proximus zeggen:" ik heb zoveel uur aan de telefoon gehangen, facturen uitgespit,... dat is dan 30/u X 3u
uiteraard trek ik de kost vd 2 aangetekende brieven mee vd volgende factuur af
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 13:27
door efari
Ik ken iemand die:
Eerst mobilus abbo had (5GB, 25€ per maand)
Dan aanvraag deed om tuttimus te nemen (inclusief dataverdubbeling naar 10GB voor mobiel)
Dag erna die aanvraag afgezegd, wilde toch geen tuttimus.
Zijn mobiel abbo bleef toch op 10GB, voor dezelfde 25€ per maand
Een maand later extra factuur van 25€, die eigenlijk al betaald was via domiciliering. Die domweg betaald.
Maand erna gewone factuur (want domiciliering werd blijkbaar afgezet tijdens de annulering van bovenstaande) van 25€ +10€ administratieve kosten want de vorige factuur werd blijkbaar te laat betaald (alhoewel dit was afgehouden via domicilering.)
gebeld naar facturatiedienst. Creditnota ontvangen voor 25€ en 10€
Dus situatie achteraf: niets te veel betaald, maar wel gratis verdubbeling van mobilus data
(Als iemand van Proximus dit leest: bovenstaande is fictief. Geen nood om dit recht te zetten)
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 13:38
door Kirun
Via de ombudsdienst kan je weldegelijk een vergoeding bekomen.
Ons is toen 12 maanden korting toegezegd,
die korting loopt nu 2 jaar later nog steeds...
Re: De eindeloze lijdensweg van een foute Proximus-factuur
Geplaatst: 24 jul 2018, 15:18
door Winnie
Ik vrees dat het gros van hun klanten betaald zonder omzien.
Dat is dus zuivere winst voor proximus door interne fouten bij proximus
Zo een praktijk zou strafbaar moeten zijn!