Pagina 1 van 1

Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 21:59
door boonpwnz
Hoi,

Je gaat inderdaad over tv+internet weinig info vinden aangaande verbruik, tenzij dan op je factuur. aangezien we onbeperkt internet bieden krijg je op je factuur informatief een overzicht van je opgebruikte datavolume.

Ik zie dat je wel een tab tv+internet hebt in je klantenzone ondertussen

Ik vroeg me af waarom ik men actueel verbruik niet kan nazien in klantenzone. Bovenstaand is het antwoord.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 22:05
door lanadekat
Orange hun website en app (althans op Android) zijn een zooitje.
If you pay peanuts you get monkeys. Kan me niet voorstellen dat Orange veel geld steekt in hun web services als je vergelijkt met Mobile Vikings en dergelijke.

Eg. Hun app werkt enkel via WiFi en dat is geen tijdelijke bug, is al meer dan een jaar zo.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 22:12
door MaT
Wat is het foutje eigenlijk?
Is er geen tool beschikbaar? Is het wel beschikbaar maar werkt ze niet? Geeft ze andere info?

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 22:21
door konda
Peanuts, ze zijn geen haar goedkoper dan Telenet.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 22:27
door krisken
Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 22:31
door Ramaht
Waarom moeten ze geld steken in de ontwikkeling en onderhoud van iets wat totaal geen nut heeft voor jou?

Zolang ze niet komen klagen dat je teveel verbruikt, is er toch geen probleem of zie ik dat mis?

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 02 jul 2018, 23:35
door MaT
  1. Aangezien 'onbeperkt' dus niet echt onbeperkt is, maar er een harde limiet van 750GB bestaat, heft het dus wel degelijk nut. Je wil immers kunnen zien wanneer je op smallband dreigt te komen.
  2. Zoveel geld voor ontwikkeling en onderhoud zal dat wel niet kostten. Ze hebben nog andere formules met harde limieten waarbij je je verbruik kan opvragen. Kwestie van dat systeem beschikbaar te maken voor kabel internet.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 03 jul 2018, 01:19
door ITnetadmin
De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 03 jul 2018, 06:05
door boonpwnz
MaT ik ben al zeker 4 maand klant en het verbruik van mijn internet staat er al van in het begin niet op. Wegens een technisch probleem...

Maargoed dan weet ik dit ook al weer.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 03 jul 2018, 07:06
door krisken
ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.
Tja dat is bij Base en Proximus net hetzelfde hoor : daar is het ook pas de dag nadien dat je het kan zien.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 03 jul 2018, 08:33
door Roygenz
MyProximus wordt hier toch meerdere malen per dag geupdate hoor, redelijk accuraat eigenlijk...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 03 jul 2018, 11:48
door proximusboyke
tis simpel :

als je niks kan zien is er geen limiet als ze bellen dat je erover bent en zegt waar kan ik dat zien laten ze u meteen gerust omdat ze weten dat het een bug is. (spreek uit ervaring)
Als je wel U verbruik kan zien is het net zoals telenet 750gb en zoveel ge wilt in de daluren ook al vebruik je 20TB bij wijze van spreken.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 03 jul 2018, 12:11
door boonpwnz
Ok goed om te weten :)

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 17 jul 2018, 20:09
door Med
ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.

Toch vreemd, bij mij krijgt de app telkens ik hem open een update. Niet dagelijks of dagen later. En ook gewoonweg op 3G/4G.

edit: en eens gecontroleerd op mijn klantenzone: hier staat ook aangegeven hoeveel verbruik in piekuren en in daluren. En geupdated 2h eerder.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 17 jul 2018, 20:13
door Beepee
Idem hier, die app werkt wel ook op 3/4 g
En update telkens ik check

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 17 jul 2018, 21:17
door Luboli
Bij mij werkte het ook allemaal naar behoren, tot 2 maanden geleden.
Nu kan ik in de klantenzone ook geen internetverbruik meer zien, maar de mobiele app app werkt wel nog perfect

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 18 jul 2018, 09:57
door buthead
krisken schreef:Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?
Werkt hier ook perfect via mobiel 2G/3G/4G + wifi ook.

Uit eerdere zaken is al geweten als je echt enorm veel data erdoor gaat jagen dat ze wel eens bellen met vriendelijk verzoek.. :)

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 18 jul 2018, 17:53
door satsurfer
Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 18 jul 2018, 19:49
door Med
satsurfer schreef:Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk

Werkt perfect ook op andere wifi netwerken. Net nog getest.

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 27 aug 2018, 15:31
door boonpwnz
Na een tijdje aandringen via een klacht op de mobiele site:

Vandaag telefoontje gekregen:

Je kunt je verbruik niet controleren want het is onbeperkt. Voor niet onbeperkte formules kan je het wel zien...

Ik dacht dat je bij edpnet toch je verbruik kon zien zelfs al is het onbeperkt?

Ik kom ofwel constant dezelfde onwetende mensen aan de lijn ofwel is het gewoon zo :cry:

Re: Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Geplaatst: 27 aug 2018, 20:12
door Kirun
Zoals reeds in uw ander topic, voor identiek hetzelfde ‘probleem’, vermeld:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 04#p757016

Orange heeft een wettelijke verplichting om het verbruikt volume op de factuur te vermelden.
Ze hebben voor het ontbreken van die gegevens trouwens al een boete gekregen

Dus als je echt je verbruik wil weten neem je contact met de ombudsdienst en bipt,
hier topics blijven openen zal niet helpen