Orange wil foutje niet oplossen vanwege onbeperkt internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Hoi,

Je gaat inderdaad over tv+internet weinig info vinden aangaande verbruik, tenzij dan op je factuur. aangezien we onbeperkt internet bieden krijg je op je factuur informatief een overzicht van je opgebruikte datavolume.

Ik zie dat je wel een tab tv+internet hebt in je klantenzone ondertussen

Ik vroeg me af waarom ik men actueel verbruik niet kan nazien in klantenzone. Bovenstaand is het antwoord.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Orange hun website en app (althans op Android) zijn een zooitje.
If you pay peanuts you get monkeys. Kan me niet voorstellen dat Orange veel geld steekt in hun web services als je vergelijkt met Mobile Vikings en dergelijke.

Eg. Hun app werkt enkel via WiFi en dat is geen tijdelijke bug, is al meer dan een jaar zo.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Wat is het foutje eigenlijk?
Is er geen tool beschikbaar? Is het wel beschikbaar maar werkt ze niet? Geeft ze andere info?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Peanuts, ze zijn geen haar goedkoper dan Telenet.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Waarom moeten ze geld steken in de ontwikkeling en onderhoud van iets wat totaal geen nut heeft voor jou?

Zolang ze niet komen klagen dat je teveel verbruikt, is er toch geen probleem of zie ik dat mis?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

  1. Aangezien 'onbeperkt' dus niet echt onbeperkt is, maar er een harde limiet van 750GB bestaat, heft het dus wel degelijk nut. Je wil immers kunnen zien wanneer je op smallband dreigt te komen.
  2. Zoveel geld voor ontwikkeling en onderhoud zal dat wel niet kostten. Ze hebben nog andere formules met harde limieten waarbij je je verbruik kan opvragen. Kwestie van dat systeem beschikbaar te maken voor kabel internet.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

MaT ik ben al zeker 4 maand klant en het verbruik van mijn internet staat er al van in het begin niet op. Wegens een technisch probleem...

Maargoed dan weet ik dit ook al weer.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.
Tja dat is bij Base en Proximus net hetzelfde hoor : daar is het ook pas de dag nadien dat je het kan zien.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

MyProximus wordt hier toch meerdere malen per dag geupdate hoor, redelijk accuraat eigenlijk...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tis simpel :

als je niks kan zien is er geen limiet als ze bellen dat je erover bent en zegt waar kan ik dat zien laten ze u meteen gerust omdat ze weten dat het een bug is. (spreek uit ervaring)
Als je wel U verbruik kan zien is het net zoals telenet 750gb en zoveel ge wilt in de daluren ook al vebruik je 20TB bij wijze van spreken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ok goed om te weten :)
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef:De app van Orange (en Mobistar daarvoor) heeft bijna niks als slechte ratings in zowel de App store als de Google Play store.
Klassiekers in de comments zijn meestal "app update verbruik pas na x uren/dagen".
Terwijl pakweg Mobile Vikings er in slaagt om op een paar minuten na instant informatie te kunnen voorleggen.

Toch vreemd, bij mij krijgt de app telkens ik hem open een update. Niet dagelijks of dagen later. En ook gewoonweg op 3G/4G.

edit: en eens gecontroleerd op mijn klantenzone: hier staat ook aangegeven hoeveel verbruik in piekuren en in daluren. En geupdated 2h eerder.
Laatst gewijzigd door Med op 17 jul 2018, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Idem hier, die app werkt wel ook op 3/4 g
En update telkens ik check
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Bij mij werkte het ook allemaal naar behoren, tot 2 maanden geleden.
Nu kan ik in de klantenzone ook geen internetverbruik meer zien, maar de mobiele app app werkt wel nog perfect
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

krisken schreef:Hoezo hun app werkt enkel op wifi? Hier werkt die gewoon via 3G/4G?
Werkt hier ook perfect via mobiel 2G/3G/4G + wifi ook.

Uit eerdere zaken is al geweten als je echt enorm veel data erdoor gaat jagen dat ze wel eens bellen met vriendelijk verzoek.. :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

satsurfer schreef:Ook via hotspot (Wifi) buitenshuis? In het begin lukte dit toch niet. Enkel op thuisnetwerk

Werkt perfect ook op andere wifi netwerken. Net nog getest.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Na een tijdje aandringen via een klacht op de mobiele site:

Vandaag telefoontje gekregen:

Je kunt je verbruik niet controleren want het is onbeperkt. Voor niet onbeperkte formules kan je het wel zien...

Ik dacht dat je bij edpnet toch je verbruik kon zien zelfs al is het onbeperkt?

Ik kom ofwel constant dezelfde onwetende mensen aan de lijn ofwel is het gewoon zo :cry:
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

Zoals reeds in uw ander topic, voor identiek hetzelfde ‘probleem’, vermeld:

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 04#p757016

Orange heeft een wettelijke verplichting om het verbruikt volume op de factuur te vermelden.
Ze hebben voor het ontbreken van die gegevens trouwens al een boete gekregen

Dus als je echt je verbruik wil weten neem je contact met de ombudsdienst en bipt,
hier topics blijven openen zal niet helpen
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”