Pagina 1 van 1

VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 06 jun 2018, 19:03
door tdemeyer
Raar, al meer dan twee dagen dat in VOIP niet kan registreren bij EDP...
't Valt nu maar op, omdat we die enkel inbound gebruiken.. Alle andere VOIP providers staan online..

Log entry ( zo zijn er een pak)

06.06.18
17:54:18 Registration of Internet telephone number 055xxxxxx failed. Remote site reports reason for error 603 [2 messages since 06.06.18 17:24:17]

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 06 jun 2018, 19:50
door TylerDurden
Hier zelfde probleem.

Volgens http://issues.edpnet.be zou het al lang opgelost moeten zijn, maar bij mij is dat alleszins niet het geval.

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 06 jun 2018, 19:57
door Joachim
Best even helpdesk ticket openen.

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 06 jun 2018, 20:09
door heist_175
Hier ook, maar ik gebruik het telefoonnummer niet. Wel lastig dat de Fritzbox nu een rood lampje heeft :).
Het probleem deed zich de eerste keer voor op 01.06.18 23:54:33 en op 06.06.18 19:54:12 was het probleem er nog steeds.

Ik ga geen ticket openen voor een rood FB lichtje.
Maar het bevestigt wel dat er nog problemen zijn.

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 06 jun 2018, 22:19
door philippe_d
Als je het nummer niet gebruikt, kan je deze lijn ook "uitvinken" in Telephony > Telephone Numbers.
Dan kan je het rode lampje terug uitzetten :-) .

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 06 jun 2018, 23:42
door on4bam
Ik had hetzelfde probleem toen er een telefonie outage was eerder deze week. In de namiddag zag ik de rode led op mijn FB en ik heb dit via Twitter gemeld. Twee minuten later al reactie met vraag om in DM mijn nummer door te geven. Even later logden ze in op mijn FB (note to self: settings aanpassen dat TR-068 af staat). Ze zijn een klein uurtje bezig geweest voor telefonie weer werkte.

Nadeel: Eén van mijn VOIP accounts was gewist en ook de user waarmee ik op VPN inlog was verdwenen. Blijkbaar had ik een speciale configuratie want "dit zou nooit mogen gewerkt hebben wegens conflicten". Ter info, de config is dezelfde vanaf ik de FB7490 aanschafte en was geïmporteerd van mijn oude ADSL2 FB. Deze setup werkt dus al jaren :wink:

Voordeel: Ik had net voor mijn melding een backup van alle settings gemaakt en nadat EDPnet gedaan had is diezelfde backup weer geimporteerd en werkt die sindsdien weer probleemloos.

Na de interventie werd ik door de helpdesk opgebeld om te zeggen dat alles weer werkte :thumbs:

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 07 jun 2018, 09:00
door tdemeyer
Joachim schreef:Best even helpdesk ticket openen.
Al gedaan.. In blijde verwachting van enige reactie :)

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 07 jun 2018, 09:15
door laroyj
deze week voor gehad, er zijn verschillende interventies nodig geweest, ze hebben idd ook het nummer eerst moeten wissen en dan opnieuw toevoegen, moet dus blijkbaar een algemeen probleem geweest zijn, echter enkel maar op hun eigen voipnrs toegevoegd via de FB, externe ATA met andere voipnrs bleven mooi verder werken....

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 07 jun 2018, 19:18
door tdemeyer
Beste,

Indien u wenst, kunnen wij uw VoIP nummer met onze hardware uittesten.
Om de test correct uit te voeren, dient u uw modem voor een kwartiertje volledig uit te schakelen.
Laat ons aub weten wanneer wij het nummer kunnen uittesten.
Euh.. Hallo EDP..Tijdens de openingsuren van jullie helpdesk zit ik op kantoor ... :bang:

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 07 jun 2018, 23:13
door MClaeys
Dan kan de modem toch evengoed een hele dag uit om te laten testen? Je bent immers niet thuis en ze zeggen maar een kwartierke nodig te hebben :)

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 08 jun 2018, 14:08
door tdemeyer
MClaeys schreef:Dan kan de modem toch evengoed een hele dag uit om te laten testen? Je bent immers niet thuis en ze zeggen maar een kwartierke nodig te hebben :)
Ik vul aan: maar ik bel wel beroepshalve ik ga niet zeggen continu, maar heel regelmatig via de sipserver op mijn fritz...

Nu nog een leuke:
Wij hebben getracht om het nummer in ons systeem te registeren om uw VoIP account te testen. Echter is dit niet gelukt.
Mogen wij u vragen om ons de screenshots van uw Frtiz!box te bezorgen (settings van Telephony numbers/Telephony devices)?
Alvast bedankt.
hmmm.. een screenshot bezorgen van gewiste gegevens... ? En dat terwijl ze er zelf niet in slagen om met mijn accountgegevens te registreren..


en edit:

Na interventie van "onze man ter plaatse" (merci Joachim):
Beste,
Onze NOC ingenieurs hebben een update aan de SoIP servers geforceerd wat wel het registratieprobleem kon veroorzaken.
U dient het nummer te herconfigureren in uw modem.
Onze excuses voor het ongemak.
Strakskes maar even proberen :banana:


Edit2

Alles terug up and running

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 09 jun 2018, 19:17
door OBiWaN007
ik heb ook al 3 of 4 dagen hetzelfde probleem.
registratie lukt niet met zelfde 603 error
alles al volledig verwijderd en opnieuw ingevoerd en probleem blijft gelijk
Ticketje aangemaakt

@ Joachim is dit normaal of zou sowieso alles moeten opgelost zijn ?

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 09 jun 2018, 19:27
door tdemeyer
Hopelijk weten ze nog wat ze in mijn geval hebben moeten doen ... :smash2:

Anders verwijs je in je ticket maar even naar ticket nr 1546732

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 09 jun 2018, 20:13
door on4bam
Mijn EDP nummer heeft vannacht ook 6 keer error 603 gegeven. Om 2 uur 's nachts is dat niet erg maar eigenlijk zou het niet mogen gebeuren.

Re: VOIP registratie lukt niet bij EDP

Geplaatst: 12 jun 2018, 20:15
door OBiWaN007
tdemeyer schreef:Hopelijk weten ze nog wat ze in mijn geval hebben moeten doen ... :smash2:

Anders verwijs je in je ticket maar even naar ticket nr 1546732
Bedankt voor deze nogmaals... EDPnet was ook tevreden met de referentie naar dit ticket en probleem is ondertussen netjes verholpen.. TOP TOP !!!