Pagina 1 van 1
Geen mails meer
Geplaatst: 17 mei 2018, 23:07
door Martco
Krijg geen mails meer binnen van dommel.
Nog iemand last van?
Is al vanmiddag.
Niet via roundcube en ook niet via live mail.
Krijg wel nog mails binnen van gmail account (reserveaccount).
regio 052
Gr,Martco.
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 18 mei 2018, 06:59
door krezipy
Was hier hetzelfde, tot ongeveer 23.00 uur en dan werkte het weer...
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 18 mei 2018, 10:08
door Martco
Van de morgen mails kunnen ophalen.
Nu weer niet.
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 18 mei 2018, 10:31
door mailracer
Google heeft me geleerd dat er nog mensen zijn met mail-problemen, sommige al van 11 mei dit jaar. Er zijn er zelfs die klanten aan het verliezen zijn omdat ze niet bereikbaar zijn. Als er dan naar de klantendienst gebeld word, krijgen ze niemand aan de lijn, of zo een irritant robotstemmetje. Sommige geven aan als oplossing om over te stappen naar een andere provider en er gaan zelfs rechtzaken gestart worden omdat het bij Dommel niet leuk is.
Maar goed is het de mail van je Dommel-account dat niet werkt, of zijn het al je mailboxen die niet bereikbaar zijn. Ligt je internet er volledig uit of ??????
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 18 mei 2018, 10:38
door Martco
Nee tis alleen mijn dommel account.
mijn gmail account nog nooit problemen gehad.
Nu ist weer opgelost.
Gr,Martco.
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 25 mei 2018, 18:22
door TomMe
Ik heb dat regelmatig. De mailserver van Dommel trekt op niet veel.
Edit: om maar te zwijgen over het feit dat er geen encryptie mogelijk is via POP3, mails en paswoord worden gewoon open en bloot over het internet verstuurd. Rommel..
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 26 mei 2018, 22:13
door MaT
Neem gewoon een gratis alternatief (zoals je gmail) ipv email van de provider.
Tegenwoordig zijn deze stukken beter dan de providermail en je hebt ook geen problemen bij eventuele overstap naar een andere povider. Vandaag de dag zijn er absoluut 0 redenen om nog je providermail te gebruiken.
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 31 mei 2018, 11:28
door krezipy
hopla, het is weer van dat... sinds deze morgen weer geen mail...
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 31 mei 2018, 12:49
door Ken
krezipy schreef:hopla, het is weer van dat... sinds deze morgen weer geen mail...
... Ik begrijp niet waarom mensen zich blijven binden aan hun provider voor mailboxen. Alsof dat je dat enkel maar bij je provider kan krijgen.
GMAIL / OUTLOOK / YAHOO en nog voldoende andere 'gratis' aanbieders ...
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 31 mei 2018, 13:25
door krezipy
Inderdaad Ken, ik heb nog andere mail accounts, ik bedoel alleen als je voor een product betaald je verondersteld dat het werkt...
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 31 mei 2018, 13:51
door selder
Mijn persoonlijke mening (die ik aan niemand wil opdringen, maar je kan het misschien wel als raad gebruiken, omdat ik nooit problemen heb met "email").
Ik ben felle voorstander van "schoenmaker blijf bij uw leest" dus doe als bedrijf waar je goed in bent, of wat je core-business is. Dat met de algemene wens van veel power-users dat een provider zich alleen moet bezighouden met zijn core-business, en dat is mensen op het internet aansluiten. Dat diezelfde providers een tijd geleden het licht (ok, geld) gezien hebben en enkel nog Triple Play abo's aanbieden is te betreuren, omdat al die extra's niet hun core business zijn.
Zo dus ook met allerlei extra functionaliteit die je provider aanbiedt. Dat gaat van antivirussoftware tot verzekeringen met ergens in het midden "mailboxen". Dat komt omdat ze vroeger wel wat storage en rekenkracht overhadden, en het lumineus idee hadden om de mensen een gratis mailbox te geven. Kwa onderhoud en investeringen zijn die mailboxen een peulschil, en echt belangrijk vinden die providers dat onderhoud ook niet - getuige deze thread, waarin je zegt dat het weer eens niet werkt.
De énige bestaansreden van de mailboxen is om de onwetende mensen te binden aan hun provider. Iemand die niet veel ervaring heeft ziet er tegenop om van email adres te veranderen, dus blijven we maar bij de provider, want die heeft m'n email adres...
Mailboxen bij providers ... weg ermee.
Re: Geen mails meer
Geplaatst: 02 jun 2018, 10:44
door TomMe
selder schreef:Mailboxen bij providers ... weg ermee.
Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Ik prefereer POP3 omdat ik dat al jaren gewoon ben en omdat ik liever mijn mails zelf bewaar dan dat ze ergens op een externe server van Google of wie dan ook staan in ruil voor je privacy..
Naar mijn mening is het de job van een ISP om een deftig mailadres aan te bieden. Ik heb een Scarlet mailadres dat ik al heb sinds ik klant was bij Planet Internet eind jaren 90..nooit problemen mee gehad. Echter, bij Dommel kan ik geregeld niet inloggen.