Pagina 1 van 1

Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 20:16
door warpozio2
Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...

Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 20:18
door datakiller
Is dit niet bij elke provider?

It's all about the money and the clients!

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 20:21
door lanadekat
Ik vermoed dat er wel ergens in de kleine lettertjes zal staan dat je echt een nieuwe klant moet zijn en in de laaste xx maanden geen gelijkaardig product mag hebben gehad.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 20:32
door wied
Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?

Geen idee, maar downgraden naar een goedkoper pakket is zonder twijfel DE manier om hen te raken ook! Gewoon doen...

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 21:08
door kurtcockaert
Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 21:11
door MaT
warpozio2 schreef: Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Mogelijks wel als je het nieuwe abonnement aanvraagt op een andere naam (bijv. partner).

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 21:31
door petrol242
Ik snap het probleem niet goed. Mensen tekenen in op lokkertjes. En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.

Snap nu eens gewoon dat promoties je elke keer weer terug pakken? Sluit een contract af te dat éénduidig zegt wat de overeenkomst inhoudt. Promoties achteraf zijn niet van tel meer voor jou! Je bent dan in de lurven gepakt. Spijtig, maar zo is het.
Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 06 mei 2018, 22:31
door 1207
petrol242 schreef: Sluit een contract af met een eerlijke provider die zegt van A te leveren voor de prijs van B. Zo moeilijk is dat toch niet?
welke provider doet dat?
de bellijnen kunnen ni eens zeggen wat de prijs van uw abo zal zijn

nieuwe klant, bestande klant, upgrade, onlinekorting, kerstkorting,...
nog wa rommel da ze naar uwe kop smijten gelijk tv's

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 00:30
door petrol242
Allez 1207, even uw ogen open trekken en je ziet ze.

Vanaf dat er "promoties" aan te pas komen zitten "ze" al van de eerste minuut in je zakken. En dat gaat verder dan media. Ook met energie. Ik wil wel een raad geven, maar die gaat hier heel hard (voor sommigen terecht misschien) in de onderste schuif belanden.

Zowel voor energie als voor internet/media zou ik zeggen, ga voor een provider die gewoon zijn prijs kenbaar maakt. Als ik zie bij energieleveranciers (zelfs bij dezelefde!!!!) zijn er ontelbare formules voor krak hetzelfde product. Dat is toch niet normaal?? Stroom is stroom. Gas is gas. Data is data. En dan kies je misschien voor een leverancier van hier.

Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 07:07
door raf1
warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Logisch, je krijgt de diensten en betaalt de abonnementsprijs zoals bepaald bij het begin van het contract. Daarna blijft alles identiek.
Wil je iets anders? Dan kies je voor minstens 6 maanden een andere leverancier: https://www.bestetarief.be

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 07:10
door Jack Daniels
kurtcockaert schreef:Bellen naar klantendienst en zeuren dat zo een systeem niet correct is. Lichte dreiging dat je denkt aan overstappen en redelijk snel zullen ze je een korting toekennen. Ik bel jaarlijks voor zo een korting.
Ja, precies of bij Proximus liggen ze wakker van een klant die naar de concurrentie vertrekt. Er vloeit toch een deel van jouw abonnementsgeld bij de concurrent naar Proximus.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 09:02
door cadsite
petrol242 schreef:Jullie mogen weten dat ik voor gas en elec bij Elegant zit. En voor mijn internet bij Edpnet. Beiden geven gewoon één prijs voor hun product.
Elegant ziet er vrij transparant uit, maar geef mij maar ecopower, dat is echt 100% transparant. 1 prijs per kWh. Als ik voor mijn teller sta weet ik dus exect hoeveel mijn schuld is.
Je zegt "data = data". Misschien wel, maar een de snelheid waarmee dat gaat is toch sterk verschillend en ook de support verschilt sterk.

Om on topic te gaan. Wij zijn klant bij proximus voor mobiel. Totaal geen klagen van. Vorige maand was ik weer te laat met betalen. Je krijgt een SMS en daarmee is de kous af, geen extra kosten. Probeer dat eens bij een ander.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 12:08
door Lord Utopia
warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Bestaande Tuttumus klanten zoals ik kunnen op hun kin kloppen...

Mailtje gestuurd naar klantendienst.
Zij bevestigen dat het enkel voor nieuwe klanten is.

Zou mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen ook werken?
Aan het begin van je contract heb je ook een aanbod gekregen in de vorm van een tv-toestel, een korting of iets anders. Als je echt een joint offer wil, kan je steeds een smartphone aankopen icm een gsm-abonnement.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 15:46
door ITnetadmin
petrol242 schreef:En dan achteraf gaan de "gedupeerden" klagen dat zij niet kunnen meepakken.
Ik vind dat bestaande klanten gerust recht mogen hebben op getrouwheidskortingen en acties.
En dus ook meepikken van alle promoties die ook voor nieuwe klanten bestaan.
En als dat niet kan vanuit initiatief van het bedrijf zelf (de zogeheten zelfregulering), dan mag daar gerust wat wetgeving bij om de klant te beschermen.
Dit is gewoon misbruik van getrouwheid van de klant en dat zou bestraft moeten worden.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 16:19
door cadsite
Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 16:40
door TiTanium
warpozio2 schreef:Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten!
Bewijs: Nieuwe Tuttimus kunnen voor 99€ een leuke Samsung televisie kopen.
Koop hem hier: https://www.bol.com/nl/p/samsung-ue40mu ... 080194380/
Voordeel: geen 24 maanden contract en geen zever met restwaarde.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 16:44
door ITnetadmin
cadsite schreef:Die bedrijven geven zo'n dikke cadeau's omdat ze dat enkel geven aan nieuwe klanten. Mochten ze dat ook aan bestaande klanten moeten geven mag je er zeker van zijn dat het plots héél wat minder zou zijn.
Bij ons vroeger op school zeiden ze ook altijd "als ge snoep meebrengt kunde maar beter hopen da ge voor iedereen bij hebt want anders zal het snel afgepakt zijn".

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 16:57
door cadsite
Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 17:21
door Fentimento
**

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 20:17
door matthiasdb
Fentimento schreef:
cadsite schreef:Het staat iedereen vrij om elke 2 jaar te wisselen tussen telenet en proximus, zo heb je altijd de promo mee.
Als er overal een goede infrastructuur is is dat makkelijk, mijn ouders zouden van 100Mbps (kabel)naar 10Mbps(DSL) gaan (eerste 3 huizen in de straat nog DSL de rest blijkbaar VDSL) lijkt me dan dat betalen voor Proximus/Scarlet beetje dom is.
(Jammer genoeg....)
maaaarrrrr... je hebt dan wel je TV voor 99 euro en daar is het (bij TS) blijkbaar om te doen!

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 07 mei 2018, 21:14
door proximusboyke
Bij telenet kon het wel begin dit jaar.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 08 mei 2018, 09:31
door fredo66
Dat er geschenken gegeven worden aan nieuwe klanten vind ik heel aanvaardbaar. Maar de prijs voor het product zelf zou voor elke klant het zelfde moeten zijn. Mocht dat verplicht zijn er zouden ook veel minder discussies/geschillen zijn over facturen.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 08 mei 2018, 16:52
door petrol242
Promoties worden uiteindelijk door de klanten zelf terug betaald. Zelf zal ik daarom nooit op zo'n aanbod in gaan. Die bedrijven gaan heus geen cadeau's uitdelen voor iemand zijn schoon ogen. Het is uiteindelijk maar klantenbinding die dan binnen is, en dan mag je maandelijks je (hoge) bijdrage leveren.

Re: Proximus heeft geen interesse in zijn bestaande klanten

Geplaatst: 08 mei 2018, 19:21
door heist_175
Als je onthecht genoeg bent (nomadische email, telefoon, ...) kan je anders wel een mooie slag slaan.
Een tijdje geleden had Proximus een 42" in de aanbieding, TV van €500. Waarom niet, denk ik dan.

Ik zit bij EDPnet en we kijken geen TV, dus het was niet voor mij :).
Ik heb liever een goed product, dan goeie marketing.