Pagina 1 van 1

Veevuldige disconnects pppoe sessie obox3

Geplaatst: 18 apr 2018, 13:15
door woete
Hoi hoi,

Een 3 tal weken geleden begon het probleem.
Normaal wordt de pppoe sessie om de 36h opnieuw gemaakt.
Maar ik ervaar dat de verbinding vaak uitvalt en nadien niet automatisch weer verbinding maakt.
Eerst was het enkel thuis, om de paar dagen, nu heb ik er 4 tot 6 x last van per dag.
Dit is gemeld bij scarlet helpdesk, ze hebben ticketje bij Proximus aangemaakt.

Sinds vandaag doet zich dit probleem nu ook voor op mijn kantoor, ook scarlet verbinding met obox3.
Ofwel moet ik de modem opnieuw opstarten, ofwel inloggen via 192.168.1.1 en de pppoe disablen, saven, opnieuw enablen en saven en dan is verbinding weer ok.

Omdat het zich nu op 2 totaal andere locaties voordoet, hoor ik graag of er nog probleem gevallen zijn in de regio?
Ik heb problemen in Wilrijk en Deurne.