FreePBX WeePee DID = s
Geplaatst: 16 maa 2018, 12:02
Hallo iedereen,
Ik heb sinds gisteren een FreePBX install draaien met trunks naar WeePee en Voiptiger.
Bellen lukt prima inkomend en uitgaand, maar ik heb nog een probleem met de routering. Bij inkomende gesprekken op de trunk van WeePee zie ik telkens enkel de letter "s" staan als DID (zie bijlage). Dat betekent dus dat ik geen inbound route kan aanmaken om te matchen op een juiste DID, en da's natuurlijk lastig Momenteel match ik op enkele CID's. Dat werkt wel, maar da's natuurlijk geen permanente oplossing.
Heeft iemand een idee waarom ik niet de juiste DID te zien krijg?
De trunk is geconfigureerd als PjSIP op FreePBX 14 met context "from-trunk".
Voor de volledigheid: ik heb de trunk ook al eens geconfigureerd als klassieke CHAN_SIP en heb de incoming context al aangepast naar "from-pstn" en "from-pstn-toheader", maar het resultaat blijft telkens hetzelfde
*Edit: Omdat een debug altijd meer zegt dan een plaatje heb ik ook een debug log toegevoegd, en daaruit lijkt het me duidelijk dat ik eens contact moet opnemen met WeePee. De INVITE ziet er letterlijk zo uit: INVITE sip:[email protected]:poort SIP/2.0
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb sinds gisteren een FreePBX install draaien met trunks naar WeePee en Voiptiger.
Bellen lukt prima inkomend en uitgaand, maar ik heb nog een probleem met de routering. Bij inkomende gesprekken op de trunk van WeePee zie ik telkens enkel de letter "s" staan als DID (zie bijlage). Dat betekent dus dat ik geen inbound route kan aanmaken om te matchen op een juiste DID, en da's natuurlijk lastig Momenteel match ik op enkele CID's. Dat werkt wel, maar da's natuurlijk geen permanente oplossing.
Heeft iemand een idee waarom ik niet de juiste DID te zien krijg?
De trunk is geconfigureerd als PjSIP op FreePBX 14 met context "from-trunk".
Voor de volledigheid: ik heb de trunk ook al eens geconfigureerd als klassieke CHAN_SIP en heb de incoming context al aangepast naar "from-pstn" en "from-pstn-toheader", maar het resultaat blijft telkens hetzelfde
*Edit: Omdat een debug altijd meer zegt dan een plaatje heb ik ook een debug log toegevoegd, en daaruit lijkt het me duidelijk dat ik eens contact moet opnemen met WeePee. De INVITE ziet er letterlijk zo uit: INVITE sip:[email protected]:poort SIP/2.0
Alvast bedankt voor de hulp!