Pagina 1 van 1

V5 decoder

Geplaatst: 10 maa 2018, 16:47
door ysprengers
Beste Allen,

2 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van proximus naar Scarlet. Ik had een koopdecoder V5. Deze is 2 jaar lang niet gebruikt geweest omdat deze niet officieel ondersteund werd door Scarlet. Recentelijk wordt de V5 decoder wel ondersteund.

Echter bij aansluiten blijft deze hangen op het welkom scherm met Scarlet logo. Op het display van de decoder verschijnt welcome++ . Ik geraak dus niet aan het scherm om mijn lijnnummer in te voeren.

Ik heb zowel mijn obox 3 als decoder factory gereset. Helaas dus zonder succes.

Iemand een idee?

Alvast bedankt,
Yannick

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 maa 2018, 17:42
door jackho
En als je eerst een fabrieksinstelling uitvoert.

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 maa 2018, 17:51
door ysprengers
Jackho, dank voor je antwoord. Kan je dat even verder toelichten wat je precies bedoelt? Ik heb reeds op de decoder als modem een factory reset uitgevoerd... Of bedoel je iets anders?

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 maa 2018, 17:57
door jackho
Was een factory reset dat ik bedoelde.
Misschien moet er dan nog iets anders gebeuren om de Scarlet software binnen te halen.

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 maa 2018, 18:33
door fvhbrugge
Omdat het een proximus decoder betreft, zal die naar de proximus server gaan voor de software. Via scarlet is die server niet bereikbaar, daarom denk ik dat je een prox v5 niet op scarlet kan doen werken.

Maar ja, misschien werkt het anders en zijn er mensen met ervaring dat het wél kan.

Re: V5 decoder

Geplaatst: 11 maa 2018, 13:23
door seppe
Ik heb ooit eens een decoder (wel geen v5) bij iemand die bij belgacom(nu proximus) werkt en inderdaad die moest daarvoor iets speciaals doen om die decoder voor scarlet te laten werken....
Dus je zult ofwel iemand nodig hebben van proximus of van scarlet om dit in orde te laten maken, vrees ik....

Re: V5 decoder

Geplaatst: 11 maa 2018, 18:00
door jackho
Bestond de methode er niet in dat je gewoon deze decoder moest eerst aansluiten op de B-Box bij iemand die Proximus TV heeft en op het moment dat je gevraagd wordt om je lijnnummer (telefoonnummer) in te voeren van dan de decoder uit te schakelen en deze dan bij je thuis aan te sluiten om verder te gaan.

Re: V5 decoder

Geplaatst: 12 maa 2018, 12:12
door Danib
Heeft die decoder eerder al wel gewerkt met Proximus? En je krijgt niet het scherm voor taalkeuze en lijnnummer? Zo ja Scarlet bellen Mac-address doorgeven en vragen of ze de registratie van die decoder willen lichten. want waarschijnlijk staat hij nog gekoppeld aan het oude lijnnummer.

Re: V5 decoder

Geplaatst: 30 maa 2018, 17:10
door ysprengers
Bedankt voor de reacties,

Ik vrees echter dat ik de decoder niet kan gebruiken.
Proximus technische dienst heeft bevestigd dat de decoder (MAC adres) liet langer geregistreerd staat op een Proximus lijnnummer.
Scarlet kan (= wil) me niet verder helpen aangezien het geen huurdecoder is...

Groeten,
Yannick

Re: V5 decoder

Geplaatst: 30 maa 2018, 17:17
door seppe
Niet echt klantvriendelijk te noemen... moesten ze bij mij niet lappen dan hadden ze een klant minder...

Re: V5 decoder

Geplaatst: 30 maa 2018, 17:26
door denkleine
Vreemd dat een decoder die al 2 jaar niet gebruikt is op een lijn. Nog actief zou staan bij proximus... Normaal na enkele maanden geen gebruik worden deze verwijderd uit het systeem en moeten ze terug aangemeld worden.

Wat wel kan zijn is dat deze als die inderdaad 2 jaar niet meer actief is geweest en dus ook niet meer geupdate is een belangrijke update heeft gemist in de laatste 2 jaar waardoor deze nu niet meer up te daten valt.

Best eens aan een prx lijn hangen indien nog aan lijnnummer hangt zou deze normaal moeten doorstarten of foutmelding moeten geven.

En anders stuur mac eens door via pb kan wel eens zien of dat nog ergens bestaat maar eal wel maar voor dinsdag eijn

Re: V5 decoder

Geplaatst: 09 apr 2018, 11:09
door Mariekemarieke
Is dit probleem al opgelost? Hoe heb je dit opgelost?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem...:)

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 apr 2018, 17:27
door ysprengers
Helaas (nog) niet opgelost. Mogelijks heeft de decoder te lang af het net geweest en hierdoor cruciale updates gemist.
Zowel Scarlet als Proximus kunnen niet verder helpen aangezien het een koopdecoder is buiten de garantie.
In mijn ogen slechte dienstverlening wat me zou doen overstappen, maar de concurrentie is duurder...

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 apr 2018, 17:47
door jackho
Bij een factory reset wordt toch de laatste standaard software ingeladen, dus snap ik toch niet goed wat dit te maken heeft met het feit dat er tussentijdse software upgrades niet uitgevoerd werden?

Re: V5 decoder

Geplaatst: 10 apr 2018, 17:51
door SpecialK
Bij Proximus lijkt me dat inderdaad onwaarschijnlijk. Bij de voorloper van Telenet (Indi) is op een bepaald moment de modulatie van de software upgrade veranderd van 64QAM naar 256QAM, dus als je dan een aantal upgrades gemist had kon je decoder effectief niet meer upgraden.

Als't puur een upgradeprobleem was, zou ik die gewoon bij een kennis met Proximus activeren, laten upgraden en nadien terug laten verwijderen.