Technieker nooit gekomen, contract opgezegd zonder activatie
Geplaatst: 21 feb 2018, 18:33
Ik ben in Januari een 24 maandelijks contract aangegaan bij Proximus voor een TUTTIMUS. Toen ze er nog een TV bijgaven.
Mijn contactgegevens dus ingevuld. Ze hebben me opgebeld om alle gegevens te noteren. Blijkt dus dat vanaf dat eerste telefoontje, de medewerker aan de telefoon al een fout had gemaakt. Ze had bij mij e-mail adres de 'c' in .com vergeten. Hierdoor liep ik dus alle soort van communicatie mis.
Ik kreeg enkele brieven thuis gestuurd met bevestiging, en daarop zag ik de fout.
Nu goed, zeker 4-5 keer gebeld om zéker te zijn dat ik alle nodige emails toch zou krijgen en dat ze de e-mail adres aanpassen in hun systeem. Tot op heden weet ik niet of ze dit gedaan hebben. Er zijn namelijks links die geklikt moeten worden om afspraken/bestellingen te bevestigen. De bevestigingsmail die ik via post gekregen heb, heeft een medewerker me dan ook doorgestuurd via mail (dus ik kon bv. wel op de link klikken om de bestelling op te volgen). Maar dat was ook de laatste vorm van communicatie die ik kreeg van Proximus.
De TV werd geleverd op 13 januari (op 5 januari hebben ze me het eerst gebeld om te bestellen). De installatie was voorzien op 1 februari, die ik nadien gewijzigd heb naar 9 februari via de link in de mail. Ook hebben ze me een aantal keren gebeld om dit nogmaals te bevestigen.
Mijn gsm-nummer zou ook overgedragen moeten worden. Op 7 februari een berichtje gehad dat "de overdrachts spoedig zou gebeuren". Logisch leek me, 2 dagen voor de installatie. Uiteindelijk werd mijn nummer niet overgezet.
Voor de zekerheid gebeld naar Proximus om te vragen of de technieker zal komen installeren op 9feb of niet. Eén medewerker zei me van niet, en dat ze me een mail zou opsturen voor de afspraak en de afspraakplanning zou mij terugbellen. De mail is nooit toegekomen en ze hebben nooit terug gebeld.
Op vrijdag 9 in de ochtend nog eens gebeld en ze zeiden dat de technieker vandaag zou komen tussen 12u en 17u. Is dus uiteindelijk niet gebeurd en ze hebben mij nooit gecommuniceerd waarom dit niet doorgegaan is. Nochtans heb ik wel brieven gehad in de post die dit bevestigen dat dit zou gebeuren. Dus zaterdag en de week er erna nog een aantal keren gebeld. Steeds hetzelfde antwoord "we zullen u terugbellen".
Ze hebben me géén enkele keer gebeld om de afspraak met de technieker te regelen. Dus het wachten werd mij te veel en ik heb vorige week gebeld dat ze niet meer moeten afkomen. Ik kon niet blijven wachten aangezien ik het internet hard nodig heb voor de zaak.
Natuurlijk lag er deze ochtend een factuur van de TV van €69. Ik vermoed dat de rest ook nog zal volgen binnenkort. Ik weet dus niet meer wat te doen want ik heb geen zin om de volle pot voor die TV te betalen, maar het ziet er totaal niet naar uit dat Proximus hier ooit nog iets actief gaan zetten. (Op MyProximus staat er ook niets actief).
De TV terugbrengen is ook geen optie blijbkaar want het contract ging in op de 13e januari (?) toen de TV werd geleverd. Althans dat zeiden ze me (met een zeer felle toon van "tja u had de TV maar niet moeten aannemen"). Zeer vervelend wel, want nu kan ik niet de 14 dagen herroepingsrecht gebruiken. Ik dacht initieel dat de 14 dagen zou beginnen bij activatie van de producten thuis.
Er zit niets anders op dan de restwaarde volledig te betalen, zeiden ze me via de klantendienst.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Proximus stelt érg hard teleur.
Dank!
Mijn contactgegevens dus ingevuld. Ze hebben me opgebeld om alle gegevens te noteren. Blijkt dus dat vanaf dat eerste telefoontje, de medewerker aan de telefoon al een fout had gemaakt. Ze had bij mij e-mail adres de 'c' in .com vergeten. Hierdoor liep ik dus alle soort van communicatie mis.
Ik kreeg enkele brieven thuis gestuurd met bevestiging, en daarop zag ik de fout.
Nu goed, zeker 4-5 keer gebeld om zéker te zijn dat ik alle nodige emails toch zou krijgen en dat ze de e-mail adres aanpassen in hun systeem. Tot op heden weet ik niet of ze dit gedaan hebben. Er zijn namelijks links die geklikt moeten worden om afspraken/bestellingen te bevestigen. De bevestigingsmail die ik via post gekregen heb, heeft een medewerker me dan ook doorgestuurd via mail (dus ik kon bv. wel op de link klikken om de bestelling op te volgen). Maar dat was ook de laatste vorm van communicatie die ik kreeg van Proximus.
De TV werd geleverd op 13 januari (op 5 januari hebben ze me het eerst gebeld om te bestellen). De installatie was voorzien op 1 februari, die ik nadien gewijzigd heb naar 9 februari via de link in de mail. Ook hebben ze me een aantal keren gebeld om dit nogmaals te bevestigen.
Mijn gsm-nummer zou ook overgedragen moeten worden. Op 7 februari een berichtje gehad dat "de overdrachts spoedig zou gebeuren". Logisch leek me, 2 dagen voor de installatie. Uiteindelijk werd mijn nummer niet overgezet.
Voor de zekerheid gebeld naar Proximus om te vragen of de technieker zal komen installeren op 9feb of niet. Eén medewerker zei me van niet, en dat ze me een mail zou opsturen voor de afspraak en de afspraakplanning zou mij terugbellen. De mail is nooit toegekomen en ze hebben nooit terug gebeld.
Op vrijdag 9 in de ochtend nog eens gebeld en ze zeiden dat de technieker vandaag zou komen tussen 12u en 17u. Is dus uiteindelijk niet gebeurd en ze hebben mij nooit gecommuniceerd waarom dit niet doorgegaan is. Nochtans heb ik wel brieven gehad in de post die dit bevestigen dat dit zou gebeuren. Dus zaterdag en de week er erna nog een aantal keren gebeld. Steeds hetzelfde antwoord "we zullen u terugbellen".
Ze hebben me géén enkele keer gebeld om de afspraak met de technieker te regelen. Dus het wachten werd mij te veel en ik heb vorige week gebeld dat ze niet meer moeten afkomen. Ik kon niet blijven wachten aangezien ik het internet hard nodig heb voor de zaak.
Natuurlijk lag er deze ochtend een factuur van de TV van €69. Ik vermoed dat de rest ook nog zal volgen binnenkort. Ik weet dus niet meer wat te doen want ik heb geen zin om de volle pot voor die TV te betalen, maar het ziet er totaal niet naar uit dat Proximus hier ooit nog iets actief gaan zetten. (Op MyProximus staat er ook niets actief).
De TV terugbrengen is ook geen optie blijbkaar want het contract ging in op de 13e januari (?) toen de TV werd geleverd. Althans dat zeiden ze me (met een zeer felle toon van "tja u had de TV maar niet moeten aannemen"). Zeer vervelend wel, want nu kan ik niet de 14 dagen herroepingsrecht gebruiken. Ik dacht initieel dat de 14 dagen zou beginnen bij activatie van de producten thuis.
Er zit niets anders op dan de restwaarde volledig te betalen, zeiden ze me via de klantendienst.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Proximus stelt érg hard teleur.
Dank!