Pagina 1 van 1

Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 14:27
door cadsite
Ik kreeg deze middag telefoon van iemand van Telenet. Eerst om me Wigo aan te smeren en dan om te zeggen dat onze digicorder AD2000 in maart 'vervalt'.
Ze kwam af met een hele uitleg die uitblonk in wazigheid...

Aangezien onze TV nog Scart aansluiting heeft is een nieuwe digicorder niet enkel RIP opnames, maaar ook RIP TV.
Liever niet dus.

Vandaar, weet iemand iets meer over het 'vervallen' van digicorders?

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 14:32
door Tomby
Wij hebben ook nog een AD2000 en is het eerste dat ik er van hoor. Wij zijn wel al van plan die gratis om te ruilen naar nieuwste model, maar er is geen haast bij.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 14:43
door ubremoved_539
cadsite schreef:Vandaar, weet iemand iets meer over het 'vervallen' van digicorders?
Ik heb ook nog een Digibox staan van dezelfde generatie... ook aangesloten via SCART op een klein TV'tje in de keuken.

De kans is dus groot dat men die ook niet langer gaat ondersteunen (geen idee hoe oud deze reeds is... heb ik destijds gekocht).

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 15:07
door PHENOM
Dat die zal vervallen denk ik niet.
't is wel zo dat zenderpakketten niet meer werken op de oudere decoders (play/More & sports).
En de nieuwere decoders 2100 & 2200 werken ook gewoon met een Scart aansluiting

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 15:18
door cadsite
pay & play more heb ik niet en wil ik niet, dus geen probleem.
De oude hebben nog een extra scart om de DVD door te lussen.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 15:30
door ubremoved_539
PHENOM schreef:'t is wel zo dat zenderpakketten niet meer werken op de oudere decoders (play/More & sports).
Heb je daar een bron van... of een verklaring voor ?

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 15:39
door PHENOM
Is mij meegedeeld toen ik heb binnengebeld voor familielid die ook nog een AD2000 digicorder had. Is al een goeie dikke 2 maand geleden ondertussen. Geen idee of het effectief zo is heb het niet kunnen testen. Als de zenderpakketten het nog altijd doen dan hebben ze tegen mij gelogen.
Nuja, die decoder was sowieso aan vervanging toe dus ben die toen maar ffkes gaan omruilen voor zo een nieuwe AD2200.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 15:51
door raf1
r2504 schreef:of een verklaring voor ?
Encryptie? Ik vermoed dat Telenet geen fan is van losse smartcards die je overal kan insteken...

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 17:42
door boulder
Dat zijn geen 'losse' smartcards, die zijn wel degelijk gekoppeld aan de decoder.
Maar bij mijn Telenet staat iets van "uw model is verouderd."
En ook ik kan geen extra zenderpakketten nemen mocht ik dat willen, tenzij ik mijn decoder omruil voor een ander model.
Dus dat die dan mettertijd zou 'vervallen' zou mij toch niet zo sterk verwonderen.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 18:30
door cadsite
Afbeelding

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 18:42
door Steven7
Ik zit hier met twee AD2000-digicorders van ongeveer 6 jaar oud die het nog steeds prima doen. Beide gekocht als gereviseerd model aan 1 euro.
Dan kan ik die gratis omruilen als ik bovenstaande lees?

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 19:12
door philippe_d
cadsite schreef:Ik kreeg deze middag telefoon van iemand van Telenet. Eerst om me Wigo aan te smeren en dan om te zeggen dat onze digicorder AD2000 in maart 'vervalt'.
Er verandert dus niets in maart.
Alleen dat jouw decoder in maart 5 jaar in gebruik is?
Steven7 schreef:Ik zit hier met twee AD2000-digicorders van ongeveer 6 jaar oud die het nog steeds prima doen. Beide gekocht als gereviseerd model aan 1 euro. Dan kan ik die gratis omruilen als ik bovenstaande lees?
Natuurlijk niet, omruilen is voor gehuurde decoders. :-D

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 02 feb 2018, 20:32
door boulder
Het is wel verwarrend.
Ik heb ook een gekocht toestel, een digibox in mijn geval.
Op "Mijn Telenet" krijg ik onderstaande melding die de indruk geeft dat ik gratis mag omruilen.
Er staat wel niet gratis, maar "omwisselen", wat de indruk geeft dat het gratis is.
Ik denk dat dat echter niet klopt, en ze dit waarschijnlijk altijd weergeven, terwijl het enkel geldt als je een huurtoestel hebt.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 03 feb 2018, 00:50
door Amazor
De digiboxen type DB-AD200 zijn inderdaad ook al een tijdje 'vervallen'.
Mijn ouders hebben daarvoor in oktober een brief ontvangen en iets later zelfs een herinnering. Daar stond in dat de digiboxen mogen omgewisseld worden tegen het recente model, ook als ze gekocht zijn ... mits ze niet ouder zijn dan 5 jaar.
Klein detail, de opvolger van de DB-AD200, de 210 kwam midden 2011 op de markt dus de groep die gratis kon inwisselen zal wel klein zijn. :roll:
In het geval dat de box ouder dan 5 jaar was werd enkele maanden gratis huur voorzien ter compensatie.

De brief werd gekregen omdat er op dat moment een tijdje een Play-abonnement actief was en het kijken van extra zenders niet meer mogelijk zou zijn vanaf ergens in december. Dus het is niet onlogisch dat het oude model digicorder hetzelfde lot zal ondergaan, gezien deze van dezelfde generatie is.
Waarom is mij ook een raadsel, gezien de kans op een technische beperking klein is om zenderpakketten te activeren. Ik denk eerder dat ze op de limiet zitten qua software/GUI op deze decoders voor Play (More)-klanten die VOD gebruiken. Deze werden nooit aangepast naar het 'Yelo-menu'.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 03 feb 2018, 01:23
door Tomby
Raar, hier hebben we ook een 200 en 2000 maar op Mijn Telenet helemaal geen melding. We hebben ook nog ergens een gratis pakketje extra HD zenders al kan het wel zijn dat die ondertussen gewoon standaard is. Was met o.a. BBC Entertainment, Animal Planet, MTV Live...

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 03 feb 2018, 09:15
door misterjo
Wij hebben hier ook een brief aangekregen ergens in oktober. Daarin stond dat we ons gehuurde toestellen gratis mochten omruilen en de aangeschafte 2000 dc mochten inruilen voor een nieuwer toestel dat dan wel gehuurd moest worden maar waarvan de huur voor (uit het hoofd niet precies) 18 maanden gratis was.

Wij zijn ze toen gratis gaan inruilen op de 2000dc na en een maand later kon ik geen play/prime of sportpaketten meer bekijken op dit toestel. (Ikzelf hou deze nog voor de component uitgang)

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 03 feb 2018, 09:22
door fvhbrugge
Telenet boys doen dus exact hetzelfde als hun vriendinnen de Proximus girls : kopen onmogelijk maken om zo meer huur binnen te rijven.
Duidelijk een gevolg van het gebrek aan concurrentie in deze sector.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 03 feb 2018, 09:26
door Amazor
fvhbrugge schreef:Telenet boys doen dus exact hetzelfde als hun vriendinnen de Proximus girls : kopen onmogelijk maken om zo meer huur binnen te rijven.
Waar heb je gelezen dat kopen onmogelijk is bij Telenet?
Er werd gewoon geen korting gegeven als je eventueel een nieuwe digibox zou aankopen. Die is en blijft te koop aan €99 en de digicorder aan €249.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 03 feb 2018, 16:54
door ubremoved_539
boulder schreef:Dat zijn geen 'losse' smartcards, die zijn wel degelijk gekoppeld aan de decoder.
Je kent raf z'n complot theorieen ondertussen toch al :roll:

Blijkbaar heb ik trouwens een AD210 en AD2100... en geen meldingen in Mijn Telenet.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 04 feb 2018, 01:38
door PHENOM
fvhbrugge schreef:Telenet boys doen dus exact hetzelfde als hun vriendinnen de Proximus girls : kopen onmogelijk maken om zo meer huur binnen te rijven.
Duidelijk een gevolg van het gebrek aan concurrentie in deze sector.
Wut?
Je kan nog altijd decoders kopen bij Telenet.
Digicorder aan 249,- en een digibox aan 99,-
Dus ik snap niet waar je je zo druk om maakt en waar die theorie ineens vandaan komt.
En even serieus blijven. Ge gaat toch niet verwachten dat een decoder, die ondertussen al 7 jaar of ouder is, nog veel support & updates zal krijgen.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 04 feb 2018, 09:19
door raf1
boulder schreef:Dat zijn geen 'losse' smartcards, die zijn wel degelijk gekoppeld aan de decoder.
Waarom schakelt Telenet CAID 1801 op de betalende pakketten uit? Dat betekent 100% zeker dat er Telenet-klanten zijn die zonder de beperkingen van de TN Digibox of CI+ module naar deze betalende pakketten kijken. Dus ofwel zijn die smartcards los te gebruiken in andere hardware ofwel worden die smartcards geëmuleerd door software.

Re: Telenet: Digicorder 'vervalt'

Geplaatst: 04 feb 2018, 11:59
door ubremoved_539
Je kan de encryptie keys uit je hardware halen... ongeacht of dit nu een "losse" smartcard is of niet.

Iedere provider, inclusief deze op sat, tracht continue zijn beveiliging te verbeteren... niet meer, niet minder.