Mijn ervaring met overstappen naar edpnet
Geplaatst: 26 jan 2018, 17:14
Op dit forum lees ik regelmatig over de problemen met overstappen. Ik heb nooit een klacht gehad over scarlet alleen gebruiken wij ongeveer 550GB per maand. In 2017 is ons verbruik iedere maand met 10GB gestegen. Klagende vrouw en kinderen dat netflix/youtube en stevie niet meer werkt rond de 24e van iedere maand.
Dit is de 4e keer dat ik overstap
Van telenet (kabel) - > realdsl (adsl2) -> dommel (adsl2) -> scarlet (2012 vdsl) -> edpnet (vdsl).
Mijn oude setup: Scarlet + proximus discovery lijn + voip provider (met buitenlands nummer). Hardware: sagem 3462 (in bridgemode) + netgear nighthawk r7000 + gigaset s450IP analoog/voip dect accesspoint met twee gigaset sl400 handsets.
*30-12-2016 order geplaatst bij edpnet website. VDSL+telefoon nummber en Fritzbox 7490. Met easyswitch ID van scarlet en overdracht proximus telefoonnummer. Betaald met creditcard
*3-1-2017 migratie mandaat ontvangen van edpnet. Later die dag mijn login gegevens per mail ontvangen migratie datum zou januari 12 zijn
*4-1-2017 hardware ontvangen
*6-1-2017 hardware geïnstalleerd verbinding opgezet met mijn scarlet account. Met mijn oude hardware had ik een ping van ongeveer 23ms en 38mbit download en 9mbit upload. Ik verwacht een 40/10 profiel? Met de Fritzbox en scarlet account had ik meteen een ping van 9 – 10 ms en download van rond 50mbit en upload van 15mbit
*12-1-2017 om 4 uur in de morgen verbinding verbroken. Invullen van edpnet login gegevens. Terug online met 11 – 12 ms en volgens de fritzbox een 50/15 profiel.
*15-1-2017 (maandag middag) telefoonnummer opgezet naar edpnet. Twee, voip geconfigureerd en de twee gigaset sl400 gekoppeld aan de fritzbox
*15-1-2017 de internetverbinding een paar keer verbroken zit volgens de fritzbox op 86/30.
*17-1-2017 krediet notificatie van scarlet ontvangen per mail (easy switch werkt!!)
*18-1-2017 brief ontvangen van proximus met het bericht dat ze op 12-1 mijn nummer gaan overdragen naar een nieuwe provider. In de brief is het niet duidelijk of alleen het nummer overgedragen is of ook het abonnement stopgezet is. Dezelfde dag een my proximus account aangemaakt
*20-1-2017 in de log zie ik dat de verbinding verbroken is en ik op 60/15 profiel zit. 86/30 werkte perfect. Eén error gezien op de dsl verbinding, bellen naar 080022424 heeft niet geholpen daarna zit is nog steeds op 60/15
De overstap is zeer goed verlopen. Ik ben onder de indruk van de Fritzbox, had ik veel eerder moeten aanschaffen. Jammer dat we op versie 6.52 zitten terwijl 113.06.84 - FritzOS 6.84 uit is inclusief security fixes.
Dit is de 4e keer dat ik overstap
Van telenet (kabel) - > realdsl (adsl2) -> dommel (adsl2) -> scarlet (2012 vdsl) -> edpnet (vdsl).
Mijn oude setup: Scarlet + proximus discovery lijn + voip provider (met buitenlands nummer). Hardware: sagem 3462 (in bridgemode) + netgear nighthawk r7000 + gigaset s450IP analoog/voip dect accesspoint met twee gigaset sl400 handsets.
*30-12-2016 order geplaatst bij edpnet website. VDSL+telefoon nummber en Fritzbox 7490. Met easyswitch ID van scarlet en overdracht proximus telefoonnummer. Betaald met creditcard
*3-1-2017 migratie mandaat ontvangen van edpnet. Later die dag mijn login gegevens per mail ontvangen migratie datum zou januari 12 zijn
*4-1-2017 hardware ontvangen
*6-1-2017 hardware geïnstalleerd verbinding opgezet met mijn scarlet account. Met mijn oude hardware had ik een ping van ongeveer 23ms en 38mbit download en 9mbit upload. Ik verwacht een 40/10 profiel? Met de Fritzbox en scarlet account had ik meteen een ping van 9 – 10 ms en download van rond 50mbit en upload van 15mbit
*12-1-2017 om 4 uur in de morgen verbinding verbroken. Invullen van edpnet login gegevens. Terug online met 11 – 12 ms en volgens de fritzbox een 50/15 profiel.
*15-1-2017 (maandag middag) telefoonnummer opgezet naar edpnet. Twee, voip geconfigureerd en de twee gigaset sl400 gekoppeld aan de fritzbox
*15-1-2017 de internetverbinding een paar keer verbroken zit volgens de fritzbox op 86/30.
*17-1-2017 krediet notificatie van scarlet ontvangen per mail (easy switch werkt!!)
*18-1-2017 brief ontvangen van proximus met het bericht dat ze op 12-1 mijn nummer gaan overdragen naar een nieuwe provider. In de brief is het niet duidelijk of alleen het nummer overgedragen is of ook het abonnement stopgezet is. Dezelfde dag een my proximus account aangemaakt
*20-1-2017 in de log zie ik dat de verbinding verbroken is en ik op 60/15 profiel zit. 86/30 werkte perfect. Eén error gezien op de dsl verbinding, bellen naar 080022424 heeft niet geholpen daarna zit is nog steeds op 60/15
De overstap is zeer goed verlopen. Ik ben onder de indruk van de Fritzbox, had ik veel eerder moeten aanschaffen. Jammer dat we op versie 6.52 zitten terwijl 113.06.84 - FritzOS 6.84 uit is inclusief security fixes.