Pagina 1 van 1

Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 06 dec 2017, 22:32
door krisken
In verband met een radio die vanaf 1 januari mag uitzenden : zijn er hier mensen die ervaring hebben met 4-cijferige SMS nummers? Waar kan je deze aanvragen (of een keyword verkrijgen)? Wat is de kostprijs? Hoe kan je dit het beste verwerken? Wat zijn de mogelijkheden?

We zoeken specifiek een SMS nummer met een kleine bijdrage voor de SMS'er. Zo rond de 50 cent.

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 06 dec 2017, 22:46
door Fallschirmjaeger
https://www.cm.com/nl-be/

Wordt door de vrt en vtm gebruikt voor hun premium sms nummers.

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 07 dec 2017, 01:31
door ITnetadmin
Ben benieuwd. De site geeft niet veel details (zowat alles lijkt neer te komen op "neem contact op"), dus laat weten wat je te weten bent gekomen, want ik ben wel geinteresseerd in hoe dat in zijn werk gaat en wat de opties/mogelijkheden zijn.

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 07 dec 2017, 02:58
door dragonflo
Ik ben ook benieuwd naar de tarieven en voorwaarden. 7 jaar geleden had zo goed als elke Nederlandse payment service provider een sms betaaloptie, maar die zijn daar precies allemaal met gestopt.

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 07 dec 2017, 12:05
door M_016
Ter info
BIPT sms korte nummers principes
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telef ... te-nummers
CM = Paratel (ex VMM)
Andere provider (VRT/RTBF)
http://www.ringring.be/nl/

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 07 dec 2017, 12:36
door Doktor Avalanche
Wij hebben dat ooit gehad, shortcode + keyword. Wij hadden dat indertijd nodig voor een beursfuif waarbij de bezoekers sms'en konden sturen, vanaf een bepaald aantal 'crashte' de beurs dan.In den beginnen deden we dat met nokia + gnokii, maar dit crashte steeds door de overvloed van sms'n.
Nu, ik heb het even opgezocht wat wij toen betaalde (was voor één week)
setup gateway ==> 50€ (was normaal 250€)
abonnement gateway 0€ ( was normaal 250€/jaar)
setup shortcode ==> 100€
abonnement shortcode ==> 50€ (was normaal 100€/maand)

dus wij betaalde daar 200€ voor 1 week voor (was in 2010)

De firma was mobileweb, bestaat nog steeds zie ik.

Ivm het verwerken, ik heb daar indertijd een webservice voor aangemaakt. Zij sturen de sms dan door via een http-request. Bij ons was het dus steeds (MO mobile originated), dus wij stuurden niets terug. Maar de werking was gelijkaardig.

de refunds zijn af te spreken, wij vroegen (toen het goedkoopste) €0,15, en wij kregen daar niets van terug.

Misschien heb ik nog wel ergens een tabel liggen, ik zal eens kijken.

Mvg Wim

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 07 dec 2017, 19:31
door krisken
Hmm Ik kijk er naar uit Wim, best benieuwd!

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 07 dec 2017, 21:14
door JrCv
Kort geleden heb ik dit voor het bedrijf waar ik werk opgezet.
ik had enkele gecontacteerd (telefonisch) en proximus kwam bij ons veruit als goedkoopste uit de bus (is ook onze provider).
Wij hebben een dedicated nummer genomen, dit was dacht ik +/- 900€ opzet en 240€/maand abonnements kosten.
Daar bovenop betalen wij zelf de smskosten, dus de gebruikers smsen gratis.

Proximus werkt via ringring.be misschien kun je eens rechtstreeks bij hen horen.
Shared nummers waarbij je dus enkel een keyword huurt zijn veel goedkoper.

Daarbij krijg je ook een online toolbox waarbij je smsen kunt doorsturen via mail, beheren etc.

Hoe dit precies in elkaar zit met betaalnummers heb ik geen ervaring mee aangezien wij de kosten dragen.

Hopelijk ben je hier iets mee.

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 08 dec 2017, 00:24
door ubremoved_539
Ik gebruik deze voor iemand... maar dan om gewoon SMSjes te versturen.

Ze bieden ook shortcode/keyword aan maar vermelden geen prijzen... https://www.smstools.be/nl/sms-shortcode-keywords

Re: Iemand ervaring met verkorte SMS nummers?

Geplaatst: 08 dec 2017, 09:44
door meon
Op het werk gebruiken we zowel CM (voor het sturen van OTP's via SMS voor Gemalto Safenet) als RingRing via Proximus (voor het sturen van campagneberichten).

CM is qua backend-interface nogal een kluwen van ouderwetse pagina's en hangt met ogen en haken aan mekaar.
RingRing is meer afgewerkt :).

Je gaat in alle gevallen een contract aan met de leverancier waarbij je kosten hebt afhankelijk van de diensten zelf die je afneemt, het volume aan sms (meer sms = lagere prijs), welk type helpdesk je verwacht, ...

Ik heb enkel nog maar smsjes verzonden, maar je hebt in beide gevallen een soort API waar je naar kan connecteren.