Pagina 1 van 1

Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 01 dec 2017, 10:55
door fendtje
Dus een gelukkige flybox bezitter.
Met de extra optie van 5 € elke maand. ( 20 € totaal).

Nu er wordt promotie gemaakt voor uitbreidng gigs als nodig.
Normale kostprijs 10 € 10 gig.
Wel staat ergens op hun website als ge extra aankoopt via klanten login 10 gig aan 5 €.
Als men dan aankoopt wat komt er op uw factuur te staan ja juist 10 € dus men mag bellen ( 20 tot 30 minuten )en dan past men het aan onder vorm van kredietnota voor volgende maand.

Klanten dienst , login , hulp , internet en mobiel internet,easy internet @home,herladen en daar staat waar het over gaat.
Waarom er dan standaard bij aankoop geen 5 € komt op factuur ????
Misschien dit nuttig voor anderen.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 04 dec 2017, 17:57
door WalterB1
Van wat je aan het vertellen bent weet ik niets maar ik had wel iets gelijkaardig voor.

Had pas ook dit product genomen en was aan het rondneuzen in het klantenportaal. Daar kon ik een vermelding vinden dat er een 'webpromo' was voor eerste maand gratis voor Easy Internet@home. Ik denk eigenlijk dat dit een fout was omdat men dat enkel via een verkoopspunt kan kopen, niet online.

Maar ik belde daarover naar de klantendienst en begon daarover en waar men dat in het protaal kon vinden en men heeft mij gewoon 15 euro krediet gegeven. Goede strategie. Niet zeveren over 15 euro.

Iets anders;

Ik heb vandaag ook de optie 'double boost ' genomen. Volgens de productwebsite is het 100gb tussen 0u en 6u. Volgens de SMS na activatie en het tellers in het klantenportaal is dat quotum 'onbeperkt'.

Dat is interessant. Blijkbaar is dat nu meer dan 100gb. Ik ga dat niet testen door de database van wikipedia te downloaden.

Alvorens die boost-optie te activeren belde ik naar de klantendienst van Orange om te vragen hoe dat zit met de cyclus van die optie als je die aanzet in de loop van de facturatiecyclus. Volgens die agent heeft die boostoptie zijn eigen cyclus, los van de gewone. Ik zie dat niet staan in het klantenportaal. Vraag mij af of dat waar is.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 04 dec 2017, 19:16
door fendtje
Het is 100 gb tussen 0 en 6 uur.
Eens die 100 opgebruikt gaat het van uw 30 gb af.
Onbeperkt is beperkt orange logica.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 11 dec 2017, 00:11
door WalterB1
WalterB1 schreef: Alvorens die boost-optie te activeren belde ik naar de klantendienst van Orange om te vragen hoe dat zit met de cyclus van die optie als je die aanzet in de loop van de facturatiecyclus. Volgens die agent heeft die boostoptie zijn eigen cyclus, los van de gewone. Ik zie dat niet staan in het klantenportaal. Vraag mij af of dat waar is.
Te-daa!

Het was dus niet waar. De 11de is mijn cyclus-resetdatum en al de tellers zijn op 0 gezet. Leuk om een bevestiging te krijgen van uw vooroordelen.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 12 feb 2018, 14:36
door proximusboyke
https://www.bouyguestelecom.fr/offres-internet/4g-box#

In frankrijk bestaat dit ook en beter of de gewone internetsnelheid 3/0,5
wij hebben nu ook 2 aangevraagd een voor het huis en 1 voor in zuid frankrijk.
Aleen zijn we er nog nie uit of we het gaan vrijgeven als extra service voor huurders

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 12 feb 2018, 14:42
door cadsite
200Gb lijkt me voor huurders ruim voldoende. 't Is niet dat ze daar massaal steam games zullen downloaden ofzo.
Wij komen thuis zelden boven de 60Gb uit.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 14:01
door proximusboyke
fendtje schreef:Het is 100 gb tussen 0 en 6 uur.
Eens die 100 opgebruikt gaat het van uw 30 gb af.
Onbeperkt is beperkt orange logica.

paar aanpassingen gebeurd nachtsurfen is nu blijkbaar van 18-06 uur en WE

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 14:06
door Tim.Bracquez
cadsite schreef:200Gb lijkt me voor huurders ruim voldoende. 't Is niet dat ze daar massaal steam games zullen downloaden ofzo.
Wij komen thuis zelden boven de 60Gb uit.
Huurders gebruiken bijzonder veel data, zelf van achterover gevallen, 200GB in de maand is peanuts voor die mensen, zeker met kinderen. Dit zitten ganse dag door netflix in 1080p en youtube te zien. Heb het kunnen oplossen door PCQ te doen, elke device haalt maar 2Mbit maximaal wat de streams naar beneden haalt.

Was er zelf van verschoten, had dit niet verwacht

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 15:49
door Vaganzza
proximusboyke schreef:
fendtje schreef:Het is 100 gb tussen 0 en 6 uur.
Eens die 100 opgebruikt gaat het van uw 30 gb af.
Onbeperkt is beperkt orange logica.

paar aanpassingen gebeurd nachtsurfen is nu blijkbaar van 18-06 uur en WE
Klopt, staat ook zo op de website nu: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ernet-home

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 16:18
door digiboy40
Ik heb reeds 2 jaar Orange Flybox 4G:

15 euro voor 15 GB per maand standaard OF 20 euro voor 30 GB per maand.
Kom je dan nog niet toe kan je 5 of 10 GB aan 10 euro extra bij activeren op je klantenpagina.

De 100 GB na 00u00 tot 06u00 (daluren) is enkel geldig als je 15 of 20 GB per maand niet opgebruikt is.

De webpromo "eerste maand gratis" heb ik nooit gekregen, wel 29 euro ipv 129 euro voor de Flybox bij een jaarabonnement.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 16:24
door Beepee
Digiboy niet correct, je hebt enkel die 100 GB extra aks je double boost optie neemt, e
En inderdaad eens je 30 gb opgebruikt is wordt je op lage snelheid gezet 256k

Overigens is de snelheid bij de double boost Max 50 Mbps , zonder de optie 25mbps

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 17:09
door digiboy40
OK ik had reeds de optie double boost vanaf het begin van mijn abonnement :-)

Ik haal geen 50Mbps in Hasselt,schommelt tussen 8 en 14 Mbps.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 17:49
door Beepee
Digiboy

Als het u goed uitkomst vertel jij eender wat, in een ander draadje vertel je letterlijk

Voor Internet betaal ik 15 euro per maand via Orange Flybox 4G .... en nu zeg je dat je al van in het begin de optie double boost had..

Niet dat het wat uitmaakt maar geloofwaardig ben je niet

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 19:06
door WalterB1
proximusboyke schreef: paar aanpassingen gebeurd nachtsurfen is nu blijkbaar van 18-06 uur en WE
Daar ben ik zeer blij mee. 100gb tijdens de nacht was goed natuurlijk maar niet echt handig om te moeten wachten tot dan om bepaalde zaken te doen.

Met vanaf 18u het als 'nacht' te bestempelen en ook in het weekend heel de dag is dit een veel interessanter product geworden.

Youtube/Netflix-kijken hiermee is nu doenbaar, weliswaar met enige mate/niet al te hoge resolutie, maar als je niet uw weekends en avonden streaming gaat doorbrengen is daar iets mee te doen.

Toch nog een element van twijfel;
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ernet-home

Zie "Voorwaarden van de Double Boost-optie"

Eerste sectie is duidelijk. Daar staan de nieuwe voorwaarden. De tweede paragraaf - 'Voorwaarden voor gratis surfen in de daluren' - lijkt mij de eerste tegen te spreken.

....weliswaar enkel in het Nederlands. In het Frans is het duidelijk.

Twijfel weg :-D

Er staat daar nog steeds dat dit beperkt is tot de eerste 10 000 klanten, ook in het Frans. Ze zijn hier nu toch al diverse jaren mee bezig. Ze maken er niet speciaal reclame voor maar ze verstoppen het ook niet.

Zouden ze nog niet aan de 10 000 zitten?

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 23 maa 2018, 23:37
door datakiller
De meeste mensen hebben een gewone lijn, en dat is goed voor hun, dit word gebruikt door mensen zonder VDSL/coax of heel traag internet, of mensen die met beperkt internet kunnen leven, of mensen die dit meenemen als goedkoop 4G abo, of als failover zou ik het ook nog goed zien, maar er zijn maar een beperkt aantal klanten hiervoor (denk ik), vooral omdat dit niet echt op het platte land gaat werken (nu ben ik daar niet zo vaak, maar als er geen goed signaal is van 4G, geen easy internet @home).

Ofwel is er meer interesse dan ze dachten voor bovenstaand gebruik en lieten ze die 10000 voor wat het was.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 24 maa 2018, 21:29
door fendtje
proximusboyke schreef:
fendtje schreef:Het is 100 gb tussen 0 en 6 uur.
Eens die 100 opgebruikt gaat het van uw 30 gb af.
Onbeperkt is beperkt orange logica.

paar aanpassingen gebeurd nachtsurfen is nu blijkbaar van 18-06 uur en WE
Kan kloppen raar dat ze hier over niks communiceren.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 24 maa 2018, 21:46
door boonpwnz
fendtje schreef:
niks communiceren.
Wel op hun site ;)

Met de optie Double Boost krijg je een extra nationaal surfvolume van 15 GB per maand, en 100 GB surfvolume per maand tijdens de daluren (dit is tussen 18.00 uur en 6.00 uur en tijdens de weekends) en haal je een maximum downloadsnelheid van 50 Mbps. Indien je de maandelijkse optie wenst te deactiveren dan kan dit pas na 30 dagen. De optie is enkel compatibel met de aanbieding Easy Internet @Home.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 25 maa 2018, 19:12
door WalterB1
boonpwnz schreef:
fendtje schreef:
niks communiceren.
Wel op hun site ;)
[knip]
Ja, dat wel. Maar als ik niet een melding had ontvangen van een nieuw bericht in deze draad had ik het (nog niet) geweten.

Heb geen sms ontvangen op mijn Flybox, en dat sturen ze voor van alles te melden. En ook geen e-mail. Kan nog komen natuurlijk. Misschien dat ze het rustig willen lanceren.

Over de wijziging zelf;
Meestal als iets van toepassing is in het weekend dan is dat ook op wettelijke feestdagen. Voor dit is dat niet volgens de informatie van Orange van toepassing.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 26 maa 2018, 17:34
door satellitetv
Ik heb reeds 16 maanden een Orange Internet @ home abonnement + boost optie dus 30GB in piekuren en 100GB in daluren en weekends.

Inderdaad ik heb ook nergens een vermelding of mail of sms ontvangen dat de 100GB nu geldig is iedere dag na 18u-06u en niet enkel na 00u00-06u
Misschien dat ze het liever niet promoten om hun netwerk niet te overbelasten? Maar ik ben er wel erg blij mee :P

* Orange Flybox Internet @ home + Boost optie
* Tv Vlaanderen Satelliet

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 30 maa 2018, 20:27
door proximusboyke
Er is waarschijnlijk een nieuwe flybox op komst.
In de nieuwsbrief las ik het volgende :

Over enkele weken stellen we de nieuwe modem en de nieuwe aanbieding op de proef en wijden we er een artikel aan op de blog van Orange.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 30 maa 2018, 20:44
door WalterB1
proximusboyke schreef:Er is waarschijnlijk een nieuwe flybox op komst.
.
Die nieuwe zal toch wil die nieuwe zijn die ze sinds een paar weken verkopen.

- Er was de eerste, die witte Huawei van Mobistar met een enkele RJ45, verticaal-model, hebben ze ook even verkocht in Orange-kleuren.
- Dan de TP Link Archer MR-200, horizontaal model, 4 x RJ45.
- En dan nu een nieuwe die waarschijnlijk de Huawei B525s-23a is (en 10 euro duurder) en ook ondersteuning heeft voor 4G+ , terug een verticaal toestel. Handig voor op een vensterbank.

... hé, die nieuwe is niet enkel duurder (39 euro i.p.v. 29 euro) bij instap maar het contract is nu op 24 maanden i.p.v. 12 maanden om het toestel aan die prijs te krijgen.

Aanvulling/correctie:
Mogelijk is het toch maar een contract van 12 maanden.

Op deze pagina;
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ernet-home
... is het 12 maanden. "39 € in plaats van 129 € Met 12 maanden verbintenis"

Op deze;
https://eshop.orange.be/nl/toestellen/m ... nge-flybox
... is het 24 maanden. Ook in het Frans trouwens.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 03 apr 2018, 08:52
door satellitetv
En wat als mijn flybox defect is? Krijg ik dan een nieuwe tijdens mijn abonnement of moet de klant een nieuwe aankopen?

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 03 apr 2018, 09:24
door proximusboyke
volgens mij is de wet aankoop particulieren van toepassing.
Moeten ze hem binnen de 2 jaar herstellen of omruilen.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 07:33
door Loekie
Heb een Flybox TP-Link die defect is:
Pc moet er naast staan om op wifi te kunnen werken (werkt nu dus op lan-kabel)
Buiten een straal van 3 meter geen wifi meer
Regelmatig "blokken" "bevriezen" van scherm
Moet regelmatig terug opstarten en de manipulatie doen via de internettoegang tot de "Flybox"
De Technishe dienst heeft alles van op afstand getest en gezegd dat er een serie is met problemen
Van hen kreeg ik de toezegging hem om te gaan ruilen voor een Huawai in eender welke shop
Ben naar een shop gegaan in Wijnegem waar ik zeer onvriendelijk werd behandeld en men het beter wist en van de dossiernr niets wou weten
Ik kon hem daar laten en na ongeveer 3 weken zou ik hem dan terug hebben en zou ik mogelijk compensatie kunnen krijgen voor "geen internet"
Men zet je dus gewoon zonder internet en veegt de oplossing van de Technische Dienst gewoon onder tafel
Heb hem terug meegenomen en hoop dat hij het volhoudt tot einde contract en dat ik dus minimaal mijn emails kan blijven checken
WAT EEN SERVICE VAN ORANGE...........SUPER!!!!!!!!
Zo zorg je voor tevreden klanten

[Mod] dubbele post verwijderd

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 08:04
door Winnie
Best ga je met de slechte flybox en dossiernummer naar een andere shop, de kans is bestaande dat men daar wel behulpzaam is!

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 08:13
door Loekie
In een andere geweest (Mortsel) en daar kreeg ik hetzelfde antwoord
Wij zijn geen Orange eigendom dus kunnen wij niet omruilen maar enkel opsturen

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 10:38
door WalterB1
Advies; contacteer Orange en vraag naar hun klachtenprocedure. Volg die en dien klacht in.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 10:45
door Unicorn1
Maat van mij is naar de organge shop in tstad Gent geweest en daar heel behulpzaam geweest.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 13:52
door Steven7
Als Smart-doorverkoper kan ik de gebrekkige service bij sommige Orange-centers enkel beamen.

Bij de klantendienst wordt dossiernummer aangemaakt en als de klant dan in de winkel staat heeft hij een factuurnummer nodig. Factuur laten zien op gsm is niet voldoende. Het moet dan een factuur op papier zijn. Zowel in Geel als in Diest werd de klant onbeschoft behandeld en in Diest zelfs uitgelachen. De verkoper die u klant gemaakt heeft moet het maar oplossen is blijkbaar hun devies.

Omruilen duurt meerdere weken. Van eerlijke schaamte heb ik zelf zo een abonnement genomen met toestel om klanten tijdelijk te depanneren. Klacht indienen kon pas als de modem opgestuurd en nagekeken was werd mij gezegd.

Re: Orange Flybox en optie's

Geplaatst: 20 apr 2018, 14:22
door WalterB1
Toen ik mijn Easy Internet @home abonnement wou afsluiten ben ik naar de Orange shop in de Baselix Shopping center, Sint-Agatha-Berchem. Ik was alleen in de winkel, de verkoper was in de opslagruimte/dooropening aan het telefoneren en het klonk als een privé-gesprek. Hij had mij wel gezien.

Na een tien minuten wachten besloot ik dat ik die verkoper mijn verkoop niet gunde. Ben naar de Orange Shop van de Hyper Carrefour vlakbij geweest. Daar was de verkoper wel blij dat ik iets wou kopen en sprak zelfs wat Nederlands.