Pagina 1 van 1

MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 27 nov 2017, 17:21
door Robert Ford
Kan er iemand wat tips geven wat de beste en makkelijkste manier is om een omgeving met Exchange 2010 te migreren naar Office 365.
Er komt een nieuwe domeinnaam dus starten van scratch is altijd leuk.

- mag met third party software zijn (is meestal gebruiksvriendelijker?)
- liefst niet via powershell scripts

Re: MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 27 nov 2017, 17:57
door DrTho
Wij gebruiken altijd migrzationwiz van bittitan. +/-€9 per licentie.

Re: MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 27 nov 2017, 18:09
door evilbart
DrTho schreef:Wij gebruiken altijd migrzationwiz van bittitan. +/-€9 per licentie.
+1

Re: MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 27 nov 2017, 18:49
door Tim.Bracquez
Ik gebruik altijd dit voor mail migratie: https://omm.ovh.net/

Re: MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 27 nov 2017, 18:53
door ubremoved_539
Tja, over hoeveel accounts gaat het... gewoon dumpen naar een PST en terug importeren (maar dat is niet voor 100 accounts).

Re: MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 27 nov 2017, 19:47
door Robert Ford
Het gaat om 20 mailboxen.
Ik gebruik altijd dit voor mail migratie: https://omm.ovh.net/
- Is die tool van ovh gratis als je naar je eigen o365 omgeving wil migreren?
- Kan je ook van een lokale Exchange migreren? Ik wil niet gaan prutsen met poorten open te gaan zetten zodat alles van buitenaf wordt leeggetrokken. Bij een SBS2008 werkt alles ook maar half meer na bijna 10 jaar kut OS :)

Re: MailMigratie van Exchange 2010 naar Office 365

Geplaatst: 28 nov 2017, 10:41
door diepvries
Hoe groot zijn die 20 mailboxen? Als die onder de 5GB zitten zou ik gewoon PST's exporteren en terug importeren in de nieuwe mailbox.

Je kan ook de nieuwe en de oude mailbox naast elkaar laten draaien binnen Outlook.
Als je dan de gebruiker 60 dagen de tijd geeft om alles over te zetten wat hij/zij nodig heeft kan je de rest gewoon archiveren.
Ik heb ooit zo'n project gedaan en toen bleek ongeveer 75% van de oude mails niet meer nodig te zijn en waren we een week sneller klaar.
Let wel, voor de gebruiker kan het soms wel verwarrend zijn op die manier omdat hij 2 mailboxen ziet en dus ook 2 agenda's, 2 contacten, ...