Pagina 1 van 1

OVH troubles?

Geplaatst: 03 nov 2017, 22:48
door vverbeke
Nog mensen met problemen met OVH VoIP? Mijn nummer wil niet meer registreren, fritzbox zegt "Communicatieadres antwoordt niet. Time-out." Server sip.ovh.be.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 03 nov 2017, 22:51
door blaatpraat
Zonet eens gebeld van OVH naar mijn tweede lijn: werkt perfect.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 03 nov 2017, 23:37
door Fluppeke
geen probleem en ook niets abnormaal in de logs te vinden

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 03 nov 2017, 23:56
door krisken
doe eens allen ook een ping naar sip.ovh.be, zodat we round-robin DNS uitsluiten?

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 04 nov 2017, 08:35
door Jack Daniels
Zelfde probleem gisteren. Fritzbox herstart en was in orde.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 04 nov 2017, 08:41
door iceke
ik kon gisteren avond ook niet op hun control panel, telefoon werkte wel gewoon perfect.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 04 nov 2017, 09:58
door vverbeke
Gisterenavond mijn SIP wachtwoord gewijzigd, zowel op de nieuwe als de oude interface en Fritzbox eens herstart maar probleem bleef. Vanmorgen nog steeds niks, dan Fritzbox eens herstart en nu ziet het er ok uit.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 08:32
door diepvries
Sinds woensdag vorige week heb ik problemen met de inkomende oproepen, volgens hun website zijn er wel degelijk problemen maar het duurde (bij mijn weten) nog nooit zo lang om te repareren. Heeft er nog iemand problemen?

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 09:25
door brubbel
Hetgeen ik gemerkt heb is dat de eerste keer bellen niet altijd werkt. 2de poging altijd ok.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 09:48
door Joe de Mannen
niet dat we veel telefoon krjgen maar tot nu toe geen problemen ondervonden.
J.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 10:56
door diepvries
Ik heb sinds een 2 tal weken Telenet, kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Het werkte zeker wel na de overschakeling maar we krijgen nu ook niet elke dag telefoon.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 14:07
door PeterP
@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 14:47
door Joe de Mannen
vanmiddag nog naar huis gebeld, geen probleem, internet is scarlet.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 15:01
door wied
geen probleem met Zoiper softphone icm met PX internet start :-)

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 15:38
door diepvries
PeterP schreef:@Diepvries
In de veronderstelling dat je een Gigaset C530 gebruikt achter een Telenet HGW, zet eens de "Registration refresh time" op je C530IP op 60 seconden.
Die gebruik ik inderdaad, zal vanavond eens testen. Is dat gewoon in het menu van de telefoon?

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 16:59
door PeterP
Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time

Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 20:17
door diepvries
PeterP schreef:Dat is in de webinterface van het basisstation.
Onder Settings -> Telephony -> Connections -> OVH lijn -> Advanced settings -> Registration refresh time

Edit : OVH heeft blijkbaar niet graag dat je de registratie kleiner dan of gelijk aan 60 seconden zet. Probeer eens 90 seconden.
Deze truc werkte voor enkele seconden maar dan opnieuw hetzelfde probleem.
Wie gebruikt hier nog OVH in combinatie met Telenet? Welke instellingen gebruiken jullie?

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 27 nov 2017, 20:22
door PeterP
Om te vermijden dat we hier eindeloos zitten te gissen, zou het mogelijk zijn om een screenshot te posten van wat er onder advanced settings staat op de webinterface van uw Gigaset C530IP ?

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 28 nov 2017, 07:22
door diepvries
Met deze instellingen krijg ik ook de boodschap dat de registratie is mislukt.
De oproepen komen zo automatisch op voicemail terecht.

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 28 nov 2017, 07:54
door PeterP
Bedankt voor het screenshot.

Proxy-server-adres : sip3.ovh.be
Uitgaande proxy-mode : Nooit

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 28 nov 2017, 17:58
door diepvries
Werkt helaas nog steeds niet, beller komt meteen op de voicemail terecht.

Op de telefoon krijg ik nu ook de boodschap "Registratie bij provider mislukt"

Edit: Google Chrome had het wachtwoord van mijn SIP automatisch aangepast, blijkbaar dacht hij dat het over de login ging... vreemd.
Hoe dan ook, via de support van OVH heb ik dit automatisch kunnen oplossen, voorlopig werkt het dus terug. Fingers crossed. :lol:

Re: OVH troubles?

Geplaatst: 28 nov 2017, 19:24
door PeterP
Bedankt voor je reactie.

Ik heb dit inderdaad ook al voorgehad met Google Chrome die automatisch dat paswoord verkeerdelijk invult. Gelukkig had ik het tijdig door.

Zou het mogelijk zijn om nog eens een screenshot te posten van wat er nu onder advanced settings staat. Dat weten ik en anderen meteen ook wat de juiste settings zijn voor OVH.