Pagina 1 van 1

Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 08 sep 2017, 18:43
door lotuspsychje
Recent aangekochte smartphone Samsung galaxy A3 2017
geeft een fout bij zowel verzenden als ontvangen van MMS berichten met foto kleiner dan 300kb

foutcode: bericht verlopen (cirkeltje blijft draaien bij poging tot verzenden)

De instellingen zijn overgenomen van scarlet MMS online help, en doublechecked door 2 personen van helpdesk.
De Simkaart is nog maar recentelijk actief, veranderd van proximus naar scarlet (met nieuwe sim via post)

Heeft iemand een idee waar dit zou aan kunnen liggen?

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 08 sep 2017, 18:55
door nickz
Staat je mobiele data aan wanneer je de MMS probeert te verzenden?

Een andere oorzaak kan ik zo niet direct bedenken, behalve dat er toch iets zou schelen aan de APN-instellingen. Om dat te kunnen dubbelchecken zouden we daar screenshots van moeten hebben (of alle instellingen hier overgetypt).

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 08 sep 2017, 19:00
door lotuspsychje
@nickz

mobiele data staat inderdaad aan,

instellingen van de APN heb ik overgenomen van deze link:

https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 08 sep 2017, 19:13
door nickz
Op de naam na zouden die identiek moeten zijn aan die van Proximus. Kan je voor alle zekerheid eens vergelijken met mijn screenshots?

Staan er nog andere APN's in behalve Scarlet MMS en Scarlet Mobile Internet? Indien ja, kan je eens proberen om die te verwijderen?

Herstart je toestel ook nadat je wijzigingen hebt doorgevoerd. Als het dan nog steeds niet werkt, zou ik vermoeden dat het bij Scarlet zelf geblokkeerd is.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 08 sep 2017, 19:22
door lotuspsychje
@Nickz

Ja alle instellingen (behalve de naam is Scarlet MMS) zijn dezelvde als u,

ik heb de smartphone inderdaad al terug opgestart na het opslaan van de APN instellingen en alle andere APN's
uit de lijst verwijderd die erin stonden maar tevergeefs

ondertussen is bij scarlet zelf ook al een ticket aangemaakt over het probleem

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 21 sep 2017, 16:25
door lotuspsychje
Ondertussen werd de smartphone ook al gereset naar fabriekswaarden en kregen de APN
settings andere instellingen dan die vanop de website van scarlet.
Maar nog steeds kunnen we geen mms verzenden of ontvangen, de simkaart is ook al getest geweest op een oudere nokia
waar de mms ook niet werkt.
Scarlet ticket heeft niets opgeleverd na meerdere malen gebeld met support, alle instellingen overlopen...
wie heeft er nog een idee of ervaringen, andere scarlet klanten die wel kunnen mms'en?

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 05 okt 2017, 09:04
door lotuspsychje
Niemand die scarlet als mobile provider heeft die dit eens wil testen voor me?

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 15 okt 2017, 14:24
door lotuspsychje
lotuspsychje schreef:Niemand die scarlet als mobile provider heeft die dit eens wil testen voor me??

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 15 okt 2017, 21:35
door M_016
Voorstel: nog eens proberen het probleem op te lossen met de door Scarlet opgegeven instellingen (vervolgens met herstart) , zie link hieronder

https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1

& staan je "internet" instellen eveneens ok?
https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... nstellen/1

Re: Scarlet MMS bericht verlopen op samsung galaxy A3

Geplaatst: 05 nov 2017, 14:35
door lotuspsychje
ondertussen meerdere malen de instellingen te controleren
alles tevergeefs en werkt het nog niet....
scarlet ticket heeft niets uitgehaald