Afgesloten tijdens installatie bij buren
Geplaatst: 16 aug 2017, 03:58
Vorige week stond ik op het punt te vertrekken naar mijn werk toen mijn internet plots begon te haperen. Sync kwijt, even later een veel lagere sync dan normaal enz. Omdat ik moest vertrekken even de modem herstart in de hoop dat alles in orde zou komen.
Ik woon in een appartement, toen ik de voordeur opende zag ik een technieker aan het werk met de hoofdaansluiting van het gebouw.
- Ik - Aha, daarom viel mijn internet weg.
- Technieker - Oh? Heb je ook internet? Ik heb de andere verbinding afgekoppeld omdat die maar met 1 draadje was aangesloten, ik dacht dat die niet actief was.
- Ik - Die is wel actief, alleen nu niet meer.
Toen hij mij weer 'aansloot' had ik plots nog maar 75/11 Mbps sync. Nadat hij op mijn appartement de kleur van de draadjes had gecheckt (1 v/d 2 was foutief) kon alles weer hersteld worden.
Besluit: die lijn was helemaal niet met 1 draadje afgesloten, want dan zou ik die lage sync hebben gehad. Dus die technieker deed zomaar wat. Als ik niet toevallig op dat moment daar gepasseerd was had ik waarschijnlijk enkele dagen zonder verbinding gezeten want zo'n nieuwe technieker staat niet binnen een dag op de stoep.
Nu, ik zal niet officieel klagen bij EDPnet, zij kunnen er niets aan doen en die technieker was wel bereidwillig en zichtbaar 'geambeteerd' door de situatie. Niet mijn bedoeling om die man op de vingers te laten tikken. Al vind ik het wel een rare ervaring.
Ik woon in een appartement, toen ik de voordeur opende zag ik een technieker aan het werk met de hoofdaansluiting van het gebouw.
- Ik - Aha, daarom viel mijn internet weg.
- Technieker - Oh? Heb je ook internet? Ik heb de andere verbinding afgekoppeld omdat die maar met 1 draadje was aangesloten, ik dacht dat die niet actief was.
- Ik - Die is wel actief, alleen nu niet meer.
Toen hij mij weer 'aansloot' had ik plots nog maar 75/11 Mbps sync. Nadat hij op mijn appartement de kleur van de draadjes had gecheckt (1 v/d 2 was foutief) kon alles weer hersteld worden.
Besluit: die lijn was helemaal niet met 1 draadje afgesloten, want dan zou ik die lage sync hebben gehad. Dus die technieker deed zomaar wat. Als ik niet toevallig op dat moment daar gepasseerd was had ik waarschijnlijk enkele dagen zonder verbinding gezeten want zo'n nieuwe technieker staat niet binnen een dag op de stoep.
Nu, ik zal niet officieel klagen bij EDPnet, zij kunnen er niets aan doen en die technieker was wel bereidwillig en zichtbaar 'geambeteerd' door de situatie. Niet mijn bedoeling om die man op de vingers te laten tikken. Al vind ik het wel een rare ervaring.