Pagina 1 van 1
Fritzbox gebruik niet bestaande lijn.
Geplaatst: 08 jul 2017, 12:21
door Heronic
Als ik een lijn (gsm) bel welke over een betamax moet die op dat moment plat ligt kiest de fritz als alternatief : "Vaste Lijn".
Er is geen nummer met als display "Vaste Lijn".
Het uitgaande gesprek stopt dus gewoon.
De eerstvolgende lijn is "OVH".
Waar stel ik in welke lijn een backup lijn is?
Re: Fritzbox gebruik niet bestaande lijn.
Geplaatst: 08 jul 2017, 13:43
door philippe_d
Heronic schreef:Als ik een lijn (gsm) bel welke over een betamax moet die op dat moment plat ligt kiest de fritz als alternatief : "Vaste Lijn".
Er is geen nummer met als display "Vaste Lijn".
Waarschijnlijk heb jij nog een vaste lijn in de FritzBox (zelfs als daar geen nummer aan gekoppeld is)
Telephone numbers > Line Settings > Landline
Landline enabled: moet
uitgevinkt worden.
Heronic schreef:Waar stel ik in welke lijn een backup lijn is?
Telephone numbers > Line Settings > Substitute connection
Substitute connection: moet
aangevinkt staan.
Je kan via de web interface geen volgorde instellen van back-up lijnen.
Mijn ervaring is dat de eerste in de reeks van VoIP lijnen als back-up wordt gebruikt.
Dus kan je best de lijn die je als back-up wilt gebruiken, als eerste in de reeks instellen?
Re: Fritzbox gebruik niet bestaande lijn.
Geplaatst: 09 jul 2017, 17:25
door Heronic
Bedankt Philippe, die settings stonden al goed. Waarom hij daar blijft naar schakelen is me onduidelijk.
Dit probleem is pas zeer recent opgedoken, gepaard met internal server error welke van rebvoice zou komen. De ovh naar vast werkt wel nog gewoon.
Enkel de volgorde in lijnen kan ik nog aanpassen in een volgend regenachtig weekend.