Pagina 1 van 1

Gesprekspartner hoort mij niet na gebruik toets menu (bij bedrijven)

Geplaatst: 26 jun 2017, 11:32
door Feestbeestzaandam
Goedendag,

Ik heb een vreemd probleem en ik kom er zelf niet ui.
Ik heb op mijn werk een fritzbox 7340 met intervoip en ziggo internet.
Thuis heb ik fritzbox 7490 met voipbuster en telfort internet.

En bij beiden heb ik bijna altijd het probleem dat als ik een bedrijf bel en dan via de cijfer/nummer toetsen in een menu moet navigeren ik daarna NIET te horen ben bij de andere partij.
Bel ik daarna na een ander vast nummer dan hoort die mij perfect, bel ik weer naar "het bedrijf" (maakt niet uit welk bedrijf met menu keuzes) dan horen ze me niet.
Als ik dan kies om met de vaste lijn te bellen dus *111# in mijn geval dan werkt alles naar behoren.

Nu vermoed ik dat het voip gebeuren het probleem is maar hoe en wat is mij een raadsel.

Wie helpt mij uit de brand of heeft het zelfde probleem?

Re: Gesprekspartner hoort mij niet na gebruik toets menu (bij bedrijven)

Geplaatst: 26 jun 2017, 12:30
door kvaudenh
Gebruik je een Softphone of IP-phone (hardware) om uit te bellen?
Welk (merk & versie)?

Re: Gesprekspartner hoort mij niet na gebruik toets menu (bij bedrijven)

Geplaatst: 26 jun 2017, 12:51
door Feestbeestzaandam
Ik gebruik 2 normale telefoons aangesloten op de fon 1 en 2 aansluiting van de fritzbox.
1 daarvan is met draad de ander draadloos maar dat zou niet uit moeten maken.

Ik gebruik dus GEEN softphones of ip phones.