Pagina 1 van 1
Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 01:43
door Stiaan
Tot voor kort was ik Telenet Mobile klant en had ik een Kingsupersize en Kong surf. Ik ben dan veranderd naar een andere operator maar op mijn eindafrekening bij Telenet zie ik nu:
"Opzegvergoeding Kingsupersize: €5"
"Opzegvergoeding Kong surf: €10"
Mag dit?
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 08:03
door raf1
Ja. Bij het bestellen van die opties ga je een nieuw contract aan en is het dus mogelijk dat er de eerste zes maanden een opzegvergoeding wordt gevraagd. Dit staat ook duidelijk vermeld vooraleer je de bestelling plaatst:
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 09:02
door Fallschirmjaeger
raf1 schreef:Ja. Bij het bestellen van die opties ga je een nieuw contract aan en is het dus mogelijk dat er de eerste zes maanden een opzegvergoeding wordt gevraagd. Dit staat ook duidelijk vermeld vooraleer je de bestelling plaatst:
https://www2.telenet.be/nl/ontdek/opties/mobiel/
In uw link staat er nochtans duidelijk 1 maand ipv 6 maanden.
King supersize:
Geen contractduur, alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van € 5
Kong Surf:
Geen contractduur alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van € 10
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 10:24
door James.
R3ap4r schreef:Beiden zijn correct zolang we niet weten wanneer de TS zijn abonnementen heeft opgestart en opgezegd.
Schrödingers opzegtermijn?
(en het is beide zonder eind-n wanneer het geen personen betreft
[1][2])
edit: waar is de reply van reaper heen?
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 10:37
door cadsite
Wat zegt de klantendienst?
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 11:14
door Stiaan
Hmm het is wel zo dat ik die opties nog maar een maand had... in het Telenet center hebben ze daar wel geen woord over gezegd natuurlijk.
Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 11:22
door proximusboyke
ik zou niet betalen en naar de ombudsman gaan.
Want ze zeggen zelf dat er geen opzegvergoeding is voor mobiele diensten en opties
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... -voor-mij/
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 12:52
door kamiel
proximusboyke schreef:ik zou niet betalen en naar de ombudsman gaan.
Het gaat maar over 15euro hé. Opletten dat je niet al keer brandstof verrijdt om het in order te brengen.
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 13:11
door ddd
Het is hier al gezegd... waarom niet gewoon even de Telenet klantendienst bellen?
Direct met "de wet" en "ombudsdienst". Dat kunnen wel volgende stappen zijn natuurlijk.
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 13:25
door tommydnp
Het is altijd beter om in orde zijn met betalingen en eventueel achteraf een creditnota/terugbetaling te vorderen. Anders kan je problemen krijgen met administratieve kosten voor te late betalingen of zelfs met een incasso-bureau.
Als je dan toch ongelijk krijgt van de ombudsdienst, dan zit je nog met deze onnodige kosten. Ik geloof dat de ombudsdienst in de meeste gevallen ook aanraad om altijd te betalen.
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 14:10
door Stiaan
Ik heb de klantendienst al gebeld. Ze hebben gezegd dat ze voor opties (zelfs al zijn deze van onbepaalde duur) het recht hebben om in de eerste maand van opzeg een opzegvergoeding te vragen. De klantendienst kon nog niets doen voor me, ik moest via hun site een klacht indienen en wachten op reactie daarvan. Heb ik ondertussen gedaan, wachten maar ...
Dat Telenet zich bezighoudt met gaten in de wet te zoeken en te gebruiken om alsnog geld van hun klanten te kunnen aftroggelen vind ik straf. Maar ja, zo kennen we Telenet nog het beste.
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 14:12
door proximusboyke
je moet hen dan eens vragen waarom ze het anders op hun site formuleren.
kamiel waarom zou hij brandstof moeten gebruiken ????
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 14:49
door philippe_d
Kamiel bedoelt dat het sop de kolen niet waard is (het gaat hier over 2 contracten, die binnen de maand opgezegd worden, we spreken over 15€.
Kamiel heeft gelijk: al deze moeite voor 15€
En hij gaat zijn gelijk niet halen, gezien er
duidelijk op de site staat dat er een opzeggingsvergoeding is van resp. 5€ en 10€
Stiaan schreef:Ik dacht dat dit bij wet verboden was behalve wanneer je tekend voor een contract van bepaalde duur waarbij je bijvoorbeeld een korting krijgt. Dan is het wel toegestaan om in de eerste 6 maanden een opzegvergoeding te vragen. Of interpreteer ik die wet volledig verkeerd?
Je interpreteert de wet inderdaad verkeerd
De wet laat Telenet toe om een opzegvergoeding te vragen
tijdens de eerste 6 maanden
Dit bovenop de regeling voor koppelverkoop, waarbij je de restwaarde moet terugbetalen bij vroegtijdige opzeg.
Door de opzeg te verminderen tot 5/10€ gedurende de eerste maand, is Telenet veel toegeeflijker dan wat de wet voorschrijft!
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 20:31
door proximusboyke
Je hebt geen contractduur bij...
WIGO, Whop(pa) en Shakes;
Telenet Internet (en opties);
Vaste telefonie (en opties);
Kabel-tv en digitale tv;
Mobiele abonnementen (en opties).
mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!
enja het is maar 15ê maar 15 is 15 euro
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 24 mei 2017, 20:49
door philippe_d
proximusboyke schreef:mmmm geen contractsduur is geen opzegvergoeding volgens mij !!!!!
Dat is jouw interpretatie
Telenet's interpretatie is:
- - geen contractsduur = je kan op ieder moment opzeggen.
- als je dat doet binnen de eerste maand betaal je resp. 5 of 10€
dat zijn 2 verschillende dingen.
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 25 mei 2017, 19:39
door fendtje
Stiaan schreef:Tot voor kort was ik Telenet Mobile klant en had ik een Kingsupersize en Kong surf. Ik ben dan veranderd naar een andere operator maar op mijn eindafrekening bij Telenet zie ik nu:
"Opzegvergoeding Kingsupersize: €5"
"Opzegvergoeding Kong surf: €10"
Mag dit?
het zijn zotten die betalen.
ze proberen he
ge belt laten u een 1/4 uur wachten vertellen een verhaaltje
ge belt laten u weer 1/4 uur wachten vertellen een ander verhaaltje
ge belt laten u weer 1/4 uur wachten en ge vertelt dat een kwartiertje wachten u 30 cent kost en ja plots gaat het vlot.
Zeggen dan dat kan niet , het zijn tenslotte telenet domme medewerkers.
Mijn eigen ervaringen met telenet.
Re: Opzegvergoeding Telenet
Geplaatst: 31 mei 2017, 17:50
door Stiaan
Uiteindelijk is via de klachtenprocedure bij Telenet mijn opmerking opgelost op een professionele manier.
Conclusie is wel dat Telenet deze vergoeding mag aanrekenen... hoe dubieus ik ze nog steeds vind.