Pagina 1 van 1
Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 01:16
door pge-tips
Iemand dit ook opgemerkt ? woensdag morgen tss 0.15 en 1.15 ... geen TN mail of aanloggen op mijn telenet mogelijk ?
Hopelijk snel opgelost !
De rest van Internet via TN werkt wel
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 02:13
door Tim.Bracquez
Nu gans telenet plat precies, geen enkele regio nog internet
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 08:30
door remus
Hier ook internet plat afgelopen nacht tussen 1u30 en 3u30
regio Aarschot
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 08:45
door Vaganzza
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 09:20
door ubremoved_539
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 09:28
door Tim.Bracquez
Al een geluk dat de impact beperkt was zoals ze zeggen... zucht... Denk gewoon dat ze weinig klachten hebben gehad omdat het nacht was.
Heb geen enkele lijn die ik monitor geweten die online was (7+, meerdere regio's zowel business als consumer)
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 10:58
door ITnetadmin
Ik dacht eerst dat het weer hun standaard onderhoud was.
Als telenet dat doet, is het garanti rond 2u dat de modem zijn sync verliest gedurende een kwartiertje.
Een berichtje zou ik wel apprecieren wanneer ze dat doen (heb al ns miserie gehad door een kritieke toepassing te runnen of remote een server te bewerken), maar daarmee dat het mij eerst niet verbaasde.
Tot ik zag dat de modem beweerde nog in sync te zijn, maar er geen traffiek meer buitengeraakt, en dan na restart bleef hangen in de login fase.
Idd geluk gehad dat het 's nachts was, of we hadden weer winkeliers/zelfstandigen die kloegen dat ze serieus verlies lijden maar een backup toch te duur was
Die "beperkte impact" zal wel relatief zijn; ik wil niet weten hoeveel backups en andere kritieke syncs er gefaald zijn vannacht.
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 11:08
door FlashBlue
Zelf niks van gemerkt (ik slaap op dat tijdstip
) , maar als ik wat statistieken bekijk, lijkt het mij precies een ipv4-only probleem te zijn geweest, of iig geen algemene complete outage.
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 13:25
door mipa
ITnetadmin schreef:
Idd geluk gehad dat het 's nachts was, of we hadden weer winkeliers/zelfstandigen die kloegen dat ze serieus verlies lijden maar een backup toch te duur was
Op het VRT-radionieuws was er melding van een hospitaal waar ze alleen maar konden bellen.
Maar die draaien allicht niet de omzet van een apotheek.
Volgens de TN woordvoerdster was het om 5u opgelost.
Een betaalterminal die gemakkelijk 50 euro per maand kost en die
je klanten
gratis laat gebruiken, daarvoor is een permanente
internet-backup te duur, ja.
Re: Mijn Telenet en Telenet webmail onbereikbaar
Geplaatst: 17 mei 2017, 15:53
door OUSooner
Hier (Tessenderlo) heel de tijd online gebleven, eens een keertje wat geluk denk ik. Alle Telenet services waren down: VOD, (web)mail, mijn telenet en de rest van de website. Van rond 00.30hr tot 05.00hr.