Proximus Fiber

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

petervm schreef:Via de kaart op de site moet je meer te weten komen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... UQod1ZoAww
kaart.jpg
Serieus proximus? :evil: :bang:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

MaT schreef:Serieus proximus? :evil: :bang:
Is al eerder hier voorbijgekomen. Vind ik ook niet kunnen. Dan wacht ik wel tot ik de gravers in mijn straat zie...
Computer(k)nul
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Als je een huis koopt in een nieuwe wijk waar glasvezel tot in de garage is aangesloten, heb je dan de keuze tussen het gewoon pakket en Fiber pakket? Ze verstoppen hun fiber pakketten actief op de website, waarom weet ik niet.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Als er geen koperkabel tot in de garage komt heb je geen toegang tot de VDSL abbo's. Enkel de duurdere fiber abbo's zijn dan mogelijk. Als je geen TV nodig hebt kan je wel eens kijken naar EDPnet fiber XS om dat probleem op te lossen.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Er is op dit moment een technieker van Proximus net naast onze oprit glazvezel aan het leggen (er is daar een deksel dat nu open ligt, op enkele meters van ons huis). Op de website van proximus is er wel niets te zien dat er glasvezel beschikbaar zou zijn. Ik zou de technieker kunnen aanspreken, maar ik veronderstel dat die me niets zal kunnen vertellen over eventuele aansluitbaarheid.
JAMIN001
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

EotT schreef:Er is op dit moment een technieker van Proximus net naast onze oprit glazvezel aan het leggen (er is daar een deksel dat nu open ligt, op enkele meters van ons huis). Op de website van proximus is er wel niets te zien dat er glasvezel beschikbaar zou zijn. Ik zou de technieker kunnen aanspreken, maar ik veronderstel dat die me niets zal kunnen vertellen over eventuele aansluitbaarheid.
1) hoe weet dat de technieker glasvezel aan het leggen is als je hem niet gevraagd hebt
2) wat verwacht je dat wij op deze bericht antwoorden?
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

1) Ik dacht dat het glasvezel was, dat heb ik wel gevraagd, en daarop heeft hij bevestigend geantwoord.
2) Ik vraag mij af hoe up to date die kaart van proximus is. Misschien zijn er hier mensen die al hebben ondervonden dat het bij hun ook niet klopt? Zodat ik toch kan blijven dromen van een glasvezel aansluiting ;-)
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Die kaart is niet echt up to date. In Leuven waren al straten aangesloten voor er zelfs stond dat er werken gepland waren. Je kan best een e-mail sturen naar [email protected] en je straat in de e-mail vermelden. Dan zullen zij je meer informatie kunnen geven of er een aansluiting komt en wanneer.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Netserv schreef:Die kaart is niet echt up to date. In Leuven waren al straten aangesloten voor er zelfs stond dat er werken gepland waren. Je kan best een e-mail sturen naar [email protected] en je straat in de e-mail vermelden. Dan zullen zij je meer informatie kunnen geven of er een aansluiting komt en wanneer.
mja
1,5j geleden heeft proximus hier fiber aangelegd en nu maken ze reclame dat ge fiber kunt krijgen :)
de diensten bij proximus werken ni echt optimaal samen, wist we al wel
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het nummer omtrent info over fiber is voor bestaande woningen: 0800 33 007
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Klopt, kaart is niet up to date. De bakjes van glasvezel hangen in mijn straat tegen de gevel sinds enkele weken. Maar tool zegt niks

Dan nog te zwijgen over de aanpak hoe ze de kabel gelegd hebben. Toch tegen de gevel, ipv de reeds voorziene wachtbuis. Alsof ze die wachtbuis niet zagen zitten. Amateurs

Dan mail je naar proximus voor een aansluiting, krijg je telefoon terug van fluvius, die dan weet te melden dat ik contact moet opnemen met proximus.... euh, naar wie had ik gemaild dan? :bang:
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Goed nieuws! Alle internetsnelheden over fiber gaan omhoog. Al naargelang van je abonnement lopen ze op tot 1 GIGA per seconde (1 Gbps, wat staat voor 1 gigabit of 1000 Mbps per seconde).
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_fibe ... conde.html
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Was bij mij al een weekje of zo actief. :banana:
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het staat nu ook op tweakers (inclusief nieuws over de 5G abbo's)

https://tweakers.net/nieuws/165282/prox ... g-abo.html

"Het eerste echt ongelimiteerde mobiele abbo"... Of dat waar is zullen we nog wel horen maar ik hou m'n hart niet vast...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

1 giga, ok... Maar ik zie niets over de upload staan... Hoeveel is die dan?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Als het net als hun vorige abbo's gaat zijn (~1:10), waarschijnlijk iets als 100Mbit dan ofzo.
Maar het staat er inderdaad niet tussen.

Als het minder is ga ik ook wel best teleurgesteld zijn :p.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Vaganzza schreef:1 giga, ok... Maar ik zie niets over de upload staan... Hoeveel is die dan?
Ik vermoed dat ze hun site nog moeten updaten. Momenteel zie ik bij volgende link enkel optie om te upgraden naar 400/50mbps
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttim ... fiber.html
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Als ze de upload naar 100 brengen is Telenet niet meer de snelste.
In mijn straat nog helaas nog niet beschikbaar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Vaganzza schreef:1 giga, ok... Maar ik zie niets over de upload staan... Hoeveel is die dan?
Als ik mag afgaan op de resultaten van een speedtest dan zit ik momenteel iets onder de 1000Mbps download maar blijf ik hangen op 50Mbps upload (Fiber + Fiber Boost).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dan hebben ze gewoon naar Telenet gekeken met hun boost van 1000/50. Zou bij EDPNET nog verdere wijzigingen zijn na de 500/50?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er staat wel dat ze de uitrol van fiber gaan versnellen, maar geen roadmap ofzo: wie/waar wordt wanneer aangesloten?
D4RKS
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020, 15:48

Ik las vandaag op Tweakers over de versnelde uitrol van het glasvezelnetwerk van Proximus.

Zelf ben ik in september 2019 ingetrokken in mijn nieuwe woning (nieuwe verkaveling was beschikbaar om te bebouwen in vanaf 2016), hier is geen fiber beschikbaar (gelukkig wel een goede VDSL2 verbinding). Ik heb bij de nutsvoorzieningen gezorgd dat ik alles binnen had (Elek/Water/Gas/Telenet/Proximus) en ben nu mijn oprit aan het afwerken. Dus ik vrees dat als glasvezel er komt, weer alles open moet. Zou er überhaupt al een wachtbuis in de straat liggen? Of gaan ze 5 jaar na aanleg weer alles open moeten gooien :bdaysmile:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

D4RKS schreef: Ik heb bij de nutsvoorzieningen gezorgd dat ik alles binnen had (Elek/Water/Gas/Telenet/Proximus)
Als jij ervoor gezorgd hebt dat er een smarttube ligt, dan moet je je geen zorgen meer maken over je oprit ...
https://www.proximus.be/nl/id_cb_planbu ... bouwt.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 19 keer

Bij een nieuwbouw verwacht ik wel dat die smarttube er zit. Bij ons is dat een lege, oranje tube. Controleer gewoon of je die liggen hebt?
D4RKS
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020, 15:48

Er is inderdaad een dikke oranje tube binnengebracht toen de lassers zijn komen aansluiten. Dat is wel goed nieuws dan. Bedankt voor de info.
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

het profiel wordt :
1000 dl / 200 up prof. klanten en 1000 dl / 150 uP parti. klanten

b.
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Tuttimus Fiber is het anders.
Welk pakket is dan 150mbit upload?
Surf nog sneller met de optie Fiber Boost 1 GIGA?3
€15 /maand

1 GIGA in plaats van 350 Mbps downloadsnelheid
50 Mbps in plaats van 30 Mbps uploadsnelheid
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tuttim ... fiber.html
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Mooie upload :) komt soms van pas zeker als ik back-ups maak van men RAW bestanden van fotografie ( jammer genoeg Px geen optie kabel te oud en geen idee of deze nog zal werken ondanks theoretische test op site dat max mogelijk is ) laat fiber maar komen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Ik vraag me iets af over de Bbox 3V+ in een fiber setup. Ik heb een eigen router en maak nu de PPPOE sessie aan met mijn eigen router, dus mijn toestelen krijgen nu hun IP adres van mijn router en niet meer van de Bbox. Er viel me een klein detail op op de Bbox zelf, het internet ledje knippert nu blauw ipv continue blauw te branden. Zou dat komen doordat ik nu de PPPOE sessie aanmaak via mijn eigen router?

De support pages van Proximus beschrijven niks van een knipperend blauwe led voor internet op de Bbox.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Ondertussen knippert het niet meer, ik deed gisteren een aantal tests o.a. een IPv6 compatibiliteitstest en tijdens de periode dat het knipperde had ik geen IPv6 compatibiliteit met onze verbinding. Ondertussen brandt het zonder te knipperen en is er terug IPv6 ondersteuning. Misschien had het daar iets mee te maken 8)
hitech2207
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:45

Hoi,

Vorige maand was er een persoon van Proximus in mijn straat met een tablet en foto apparaat heel wat foto's aan het trekken van alle huizen die hun voorgevels, dicht bij de bestaande "telenet coax" aansluitingen.

Ik heb hem dan ook aangesproken en deze kon me bevestigen dat dit was voor glasvezel in te plannen. Een eerste studie en dat glasvezel voorzien is voor eind dit jaar of begin volgend jaar. (locatie: anderlecht, nabij steenweg naar dilbeek)

Heeft iemand al zo iets meegemaakt en hoelang na het onderzoek hadden jullie glasvezel?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Stiaan schreef:Ik vraag me iets af over de Bbox 3V+ in een fiber setup. Ik heb een eigen router en maak nu de PPPOE sessie aan met mijn eigen router, dus mijn toestelen krijgen nu hun IP adres van mijn router en niet meer van de Bbox.
Is er een reden waarom die B-box3v er nog tussen staat (TV? telefonie?)
Want nu is jouw opstelling:
Proximus fiber modem >>> B-box modem/router >>> eigen router.
Met andere woorden: 2 modems (waarbij het B-box modem gedeelte niet gebruikt wordt) en 2 routers.

Theoretisch kan je de eigen router direct aansluiten op de Proximus fibermodem (mits ondersteuning van VLAN op de WAN).
Stiaan schreef: Er viel me een klein detail op op de Bbox zelf, het internet ledje knippert nu blauw ipv continue blauw te branden. Zou dat komen doordat ik nu de PPPOE sessie aanmaak via mijn eigen router?
***/***
Ondertussen knippert het niet meer, ik deed gisteren een aantal tests o.a. een IPv6 compatibiliteitstest en tijdens de periode dat het knipperde had ik geen IPv6 compatibiliteit met onze verbinding. Ondertussen brandt het zonder te knipperen en is er terug IPv6 ondersteuning.
De PPPoE sessie op de B-box3 en op jouw eigen router zijn volledig van mekaar gescheiden. Dat je op de eigen router geen IPv6 kreeg zou normaal geen invloed mogen hebben op de PPPoE sessie van de B-box.
Tenzij natuurlijk IPv6 tijdelijk uitgevallen was bij Proximus (en dus bij alle PPPoE sessies)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

philippe_d schreef: Is er een reden waarom die B-box3v er nog tussen staat (TV? telefonie?)
Want nu is jouw opstelling:
Proximus fiber modem >>> B-box modem/router >>> eigen router.
Met andere woorden: 2 modems (waarbij het B-box modem gedeelte niet gebruikt wordt) en 2 routers.

Theoretisch kan je de eigen router direct aansluiten op de Proximus fibermodem (mits ondersteuning van VLAN op de WAN).
We hebben ook nog Proximus TV, vandaar de Bbox denk ik. Ik veronderstel dat de Proximus TV niet rechtsreeks aan de fiber modem kan?

Ivm. de IPv6 compatibiliteit, ik zie momenteel weinig constante resultaten. Gisterenmorgen werkte IPv6 wel, gisterenavond dan weer niet en deze ochtend terug wel. Ik heb in die tijd niks aan het netwerk aangepast dus geen idee wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Technisch gezien kan Proximus TV op elke degelijke router werken: https://netwerkje.com/routed-iptv
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 206
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb geprobeerd mijn router rechtstreeks met de fiber modem te verbinden maar dit lijkt niet te werken. Zelfs na heropstarten van de fiber modem verbindt hij niet met mijn router, er gaat zelfs geen lampje branden van de poort waarin ik de kabel gestoken heb enkel het lampje van de poort naar de BBOX brandt wel :?

EDIT:

Ik denk dat ik weet waarom de router niet rechtstreeks aan de fiber modem kan aangesloten worden in mijn geval. Ik gebruik Google Wifi en dat ondersteunt geen VLAN...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Idd dan moet je er een managed switch tussen zetten, poort naar fiber in trunk met vlan 10, poort naar google wifi in access vlan 10 en dan pppoe op je google wifi doen, dan kan je nog een andere poort in trunk zetten en doorlussen naar je bbox wil je tv / voip houden.
HONcircle
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2019, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

hitech2207 schreef:Hoi,

Vorige maand was er een persoon van Proximus in mijn straat met een tablet en foto apparaat heel wat foto's aan het trekken van alle huizen die hun voorgevels, dicht bij de bestaande "telenet coax" aansluitingen.

Ik heb hem dan ook aangesproken en deze kon me bevestigen dat dit was voor glasvezel in te plannen. Een eerste studie en dat glasvezel voorzien is voor eind dit jaar of begin volgend jaar. (locatie: anderlecht, nabij steenweg naar dilbeek)

Heeft iemand al zo iets meegemaakt en hoelang na het onderzoek hadden jullie glasvezel?
Zelfde meegemaakt in Antwerpen.
Ondertussen heb ik de documenten van Proximus geraadpleegd. Ik woon in een appartementsgebouw van 6 verdiepingen met 2 appartementen per verdieping. Geen idee wat de bewoners dienen te doen qua voorbereidend werk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

raf1 schreef:Technisch gezien kan Proximus TV op elke degelijke router werken: https://netwerkje.com/routed-iptv
Ik daag je uit om dit werkend te krijgen op een Proximus lijn :-( .
Tomsworld schreef:Idd dan moet je er een managed switch tussen zetten, poort naar fiber in trunk met vlan 10, poort naar google wifi in access vlan 10 en dan pppoe op je google wifi doen, dan kan je nog een andere poort in trunk zetten en doorlussen naar je bbox wil je tv / voip houden.
Dan kan je toch evengoed de B-box3 laten staan, en de eigen router via de B-box3 een PPPoE sessie laten maken.
Deze gebeurt dan automatisch op VLAN10.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Inderdaad maar als TS geen tv en geen voip heeft kan het met een apparaat minder.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Hij heeft aangegeven dat hij wel Proximus TV heeft (en dus zijn B-box nodig heeft).
Een apparaat minder? Je hebt er wel een extra managed switch voor nodig :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”