Pagina 1 van 4
AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:17
door Sinna
Net volgend SMS-bericht gehad:
Beste klant, ALDI TALK stopt zijn activiteiten op 7 juni 2017. Je kan je nummer gewoon behouden bij tijdige omschakeling naar een andere operator. Bij BASE ontvang je als welkomstgeschenk €15 gratis belkrediet op vertoon van deze sms. Ga vóór 7 juni naar een BASE shop en kies samen met een medewerker je beste tarief. Meer info en voorwaarden op
http://www.base.be/alditalk. Tot snel!
Daar gaat de volgende op het Base-netwerk...
Ik maak vnl. gebruik van de small en large databundel, resp. 400 MB voor 4€ en 1GB voor 8€. Vooral die laatste lijkt moeilijk te kloppen. Kan iemand mij hinten naar een gelijkaardig of beter tarief, zuiver voor data?
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:24
door manu
Jimmobile: voordeelbundel bij herlaadkaart: 5 eur voor 500Mb of 10 eur voor 1 Gig
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:43
door Sinna
JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:47
door bruma
Wie zegt dat JIM niet de volgende is die het bijltje erbij neerlegt?
Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:52
door crackjack
manu schreef:Jimmobile: voordeelbundel bij herlaadkaart: 5 eur voor 500Mb of 10 eur voor 1 Gig
Het is 5€ voor 1GB, 10€ voor 2GB:
Extra opties
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:57
door Sinna
Dat verandert de zaak. Bedankt!
De kans dat JIM het bijltje legt, lijkt mij eerder klein aangezien dat een samenwerking is tussen Base en Medialaan.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 17:57
door Alteration
Sinna schreef:JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Mobile Vikings heeft toch ook 1GB (+ SMS e.d.) voor €10, zowel abonnement als herlaadkaart
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 18:03
door Jack Daniels
Alteration schreef:Sinna schreef:JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Mobile Vikings heeft toch ook 1GB (+ SMS e.d.) voor €10, zowel abonnement als herlaadkaart
Bij MV krijg je 500 MB voor 10 euro met herlaad kaart en 1GB voor 10 euro als je abonnement hebt. Geen gekke dingen vertellen.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 18:06
door Alteration
Jack Daniels schreef:Alteration schreef:Sinna schreef:JIMMobile had ik al in het vizier, maar 8€ voor 1GB lukt daar (nog?) niet.
Normaal kom ik met 1GB per maand ruimschoots toe, 800MB is kantje randje. Mocht ik met 1GB niet toekomen, dan komt Mobile Vikings in zicht.
Mobile Vikings heeft toch ook 1GB (+ SMS e.d.) voor €10, zowel abonnement als herlaadkaart
Bij MV krijg je 500 MB voor 10 euro met herlaad kaart en 1GB voor 10 euro als je abonnement hebt. Geen gekke dingen vertellen.
Kijk eerst eens naar hun aanbod alvorens valselijk te beschuldigen:
https://vikingco.com/nl/mobile-vikings/ ... eer-surfen
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 18:22
door Jack Daniels
Als je een data bundel kiest krijg je 1GB voor 10 euro. Kies je de voice bundel krijg je 500 MB voor 10 euro. Ik heb het over de herlaad kaart.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 18:26
door Alteration
Jack Daniels schreef:Als je een data bundel kiest krijg je 1GB voor 10 euro. Kies je de voice bundel krijg je 500 MB voor 10 euro. Ik heb het over de herlaad kaart.
Ik ook, immers enkel bij de herlaadkaarten kun je kiezen tussen "meer data" en "meer bellen". Meer data = 1 GB e.a. voor €10, net zoals bij het abonnementsaanbod. Ik link zelfs naar hun aanbod en nog wil je het niet zien.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 18:42
door kurtcockaert
Maghreb Mobile herlaadkaart van Orange: 1 gigabyte voor 5 Euro.
Bellen ook goedkoop maar wel steeds met setup fee.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 19:13
door Jack Daniels
Als data het belangrijkste is, dan is die Maghreb onklopbaar.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 19:35
door on4bam
Ik mag dus ook op zoek naar een andere dataprovider (bellen/SMS gebruik ik niet).
Jim mobile lijkt mij interessant €5 voor 1GB terwijl het nu €4 voor 400MB is (ik gebruik max 250MB de laatste tijd)
Wat ik niet terug kan vinden is gebruik in het buitenland "Wereld 1" daar heeft men het enkel over bellen en SMS prijzen terwijl er staat:
Plan je een trip naar het buitenland of wil je bellen naar iemand in het buitenland?
Bekijk dan de JIM Mobile-tarieven voor internationaal sms'en, bellen, mobiel internet en roaming.
Ik ga er van uit dat de EU bundel na 15/6 vervalt samen met de roamingtarieven in Europa.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 19:36
door Tomby
Hangt er m.i. ook vanaf hoeveel je wil bellen per maand. Die Maghreb Mobile kost je €5 aan belwaarde voor 1GB. Met Tempo Giga krijg je je data gratis bij een reload vanaf €10. Dus als je minstens €10 per maand kunt opsouperen aan belwaarde (hetzij met bellen, of via Google Play, PSN Store...) ben je beter af met Tempo Giga.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 19:52
door Sinna
Ik gebruik een specifieke SIM voor data, juist om gemakkelijk(er) van provider te kunnen wisselen als blijkt dat die voor mij voordeliger uitkomt. Dit om het gedoe (want dat blijft het toch) met nummeroverdracht te vermijden. Misschien niet onbelangrijk: goede dekking op het treintraject Brugge-Leuven is zeer mooi meegenomen.
Mijn privé-SIM gebruik ik eigenlijk vnl. om bereikbaar te zijn en zit momenteel ook bij AldiTalk. Daar lijkt
Dommel Freedom de beste keus. Ervaringen? Voor internet heb ik begrepen: als het werkt, dan werkt het, maar als het niet werkt... ho maar!
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 21:20
door BartR
Afgelopen weekend heb ik mijn dochters kaart opgeladen met €20 euro zodat ze weer een jaar kan bellen in een noodgeval. Weet iemand hoe ik dat beltegoed terug kan krijgen?
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 21:30
door Sinna
Ik ben ook benieuwd. Ik had net beltegoed opgeladen voor mijn privé-SIM.
Ik vraag me af waarom AldiTalk er nu ook mee ophoudt? Is die overname van Base door Telenet dan zo negatief voor MVNO's?
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 21:34
door raf1
De federale regering met hun debiele anti-terrorismemaatregelen zou ook wel eens de schuldige kunnen zijn:

bron:
http://www.alditalk.be/nl/#
Maar in de laatste paragraaf maakt men reclame voor Base, dus Telenet zit er zeker ook voor iets tussen.
De goedkoopste keuze is zeker niet Base Prepaid, maar eerder
Scarlet Prepaid of
Dommel Freedom
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 21:48
door Muziekbos
Eigenlijk hoeven we er niet aan twijfelen dat Telenet de schuldige is. Ze zijn bezig een "Scarletje" te doen. Net zoals Proximus gedaan heeft met Scarlet. Opkopen om alles uit de weg te ruimen en zo een concurrent te verorberen. We zijn op weg naar een duopolie op de mobiele markt. Met dank aan onze politiekers die overal in de raden van beheren zitten voor 12000 euro per jaar een 2000 euro per advies.
Met het vertrek van Telenet (door de overname van Base) verliest Orange (Mobistar) honderduizenden klanten. Daarnaast heeft Telenet ook nog andere grote klanten van Orange afgesnoept op de verschillende niche markten. Orange is of wordt op dit moment in een sneltempo uit gekleed.
Net zoals Telenet Base volledig aan het uitkleden is. Ofwel worden onderdelen richting niche gestuurd (Mobile Vikings naar Medialaan) ofwel doekt men gewoon onderdelen (in dit geval is het de beurt aan AldiTalk) op, zo is er minder concurrentie voor hun eigen Telenet product.
We gaan ook barre tijden tegemoet op de mobiele markt. Dit zal op termijn ook wel zijn weerslag gaan hebben op de prijzen die we maandelijks gaan ophoesten. Vanaf hun strategie uitgevoerd is, zal je zien dat de prijzen hier ook jaarlijks kunstmatig de hoogte zullen worden ingeduwd. Altijd zullen ze wel een reden vinden, wees daar maar zeker van.
Nadeel zal natuurlijk zijn, dat in een duopolie, Proximus ook zijn prijzen mee gaat verhogen.
Alsof we nu al niet veel te veel betalen voor telecom, zal dit in de toekomst nog veel slechter worden.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 21:51
door wied
ortelmobile lijkt me ook wel interessant, tenzij zij ook kandidaat zijn om het bijltje erbij neer te leggen weldra!?
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 22:57
door sha4096
Bartr schreef:
Afgelopen weekend heb ik mijn dochters kaart opgeladen met €20 euro zodat ze weer een jaar kan bellen in een noodgeval. Weet iemand hoe ik dat beltegoed terug kan krijgen?
Ja: maar voor 47,5% van de totale waarde:
http://www.betaallijn.be/ (Ik heb het nog nooit zelf gebruikt.)
on4bam schreef:
Jim mobile lijkt mij interessant €5 voor 1GB terwijl het nu €4 voor 400MB is (ik gebruik max 250MB de laatste tijd)
Bij Jim is hun site verwarrend:
€5 voor 1GB
https://www.jimmobile.be/nl/opties-dien ... kaart.html
of
€5 voor 500MB
https://www.jimmobile.be/nl/opties-dien ... kaart.html
Iemand klant, die uit ervaring weet wat je nu voor €5 krijgt?
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 06 apr 2017, 23:49
door blidi
En de volgende die er het bijltje gaat bij neerleggen is....
Ik doe alvast een gokje... Carrefour mobile.
De mvno's zullen allemaal doorgeknepen worden door Telenet.
En als dat eenmaal achter de rug is dan is de tijd rijp om de prijzen opnieuw te laten stijgen.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 01:23
door proximusboyke
kom kom kom niet alles in de schoenen van telenet steken é.
Het sop is de kool niet waard.
Anders zouden ze wel naar Orange gaan waar ze veel capaciteit over hebben.
Verschillende factoren spelen gewoon mee winstmarges winstmarges roaming die wegvallen.
Kosten om alles te registreren,
In Nederland lees ik ook verschillende die stoppen
In Frankrijk ook denk maar aan de bekendste hier bij UB gebruikers data
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 07:59
door Sinna
Dat die verplichte registratie er voor iets tussen kan zitten, is voor mij een drogreden. Immers: ik had beide SIMs kunnen online registreren via een platform van Zetes.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 08:08
door brubbel
Bah, nu was ik eens tevreden.

Registratie via pc is gewoon te omslachtig voor de doorsnee mens onder andere, ik kan mij dat goed voorstellen.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 08:31
door Sinna
Know that feeling...
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 09:12
door proximusboyke
welja als je nu een klant hebt bij Orange met abo en dus alles al netjes ingescand bij het aangaan van het contract.
Er zit daar 5nrs waarvan 1 automatic resload tempo en ze zagen ook voor een pas (terwijl ze alles al hebben van dat abo) dan kan ik me levendig inbeelden dat ook sommige klanten en dit alles de brui geven.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 12:52
door wied
Aldi is een speler van europees formaat! Zal ons landje het enige slachtoffer blijven in hun medion netwerk?
AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 13:28
door tommekentom
proximusboyke schreef:welja als je nu een klant hebt bij Orange met abo en dus alles al netjes ingescand bij het aangaan van het contract.
Er zit daar 5nrs waarvan 1 automatic resload tempo en ze zagen ook voor een pas (terwijl ze alles al hebben van dat abo) dan kan ik me levendig inbeelden dat ook sommige klanten en dit alles de brui geven.
dat hadden we hier ook voor, maar gewoon een orange shop binnengaan, ze steken je id in de lezer en 2 min. later ben je weer terug buiten
via Aldi Talk moet het onine en daar is niet iedereen handig genoeg mee, heeft geen kaartlezer enz.
Als dat de reden is, jammer het niet mogelijk is in de BASEshops.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 13:38
door freggy
wied schreef:Aldi is een speler van europees formaat!
Medion Mobile/Aldi Talk is in België gewoon een product dat eigendom is van Base Company/Telenet. Enkel Aldi stond in voor de verkoop, maar zowat al de rest gebeurde door Base/Telenet. Zie
http://www.alditalk.be/nl/services/over_ALDI_TALK.php
Bijvoorbeeld in Nederland is het wel volledig eigenom van Medion AG (Duitsland):
https://www.alditalk.nl/services/over_ALDI_TALK.php
Aldi Talk in andere landen staat volledig los van die in België dus. Dit zal dan ook wel geen gevolgen hebben voor Medion/Aldi in andere landen.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 07 apr 2017, 13:45
door on4bam
freggy schreef:
Aldi Talk in andere landen staat volledig los van die in België dus. Dit zal dan ook wel geen gevolgen hebben voor Medion/Aldi in andere landen.
De klantenzone (herladen, verbruik) gaat via medionmobile.kpngroup.be
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 11:10
door raf1
Volgens hun eigen algemene voorwaarden moet Aldi Talk de klanten 12 maanden tijd geven om hun belwaarde die ze vóór 6 april 2017 hebben aangeschaft, op te gebruiken.
2.1.2 De Klant kan oproepen verrichten met het hem toegewezen oproepnummer, zolang de Voorafbetaalde belwaarde niet volledig is opgebruikt of is verloren gegaan overeenkomstig artikel 4.3. van deze Algemene voorwaarden. Zolang Telenet Group dit nummer niet heeft ingetrokken overeenkomstig artikel 4.3. van deze Algemene voorwaarden, kan de Klant oproepen blijven ontvangen in België.
In het geval van Voorafbetaalde belwaarde, en tenzij anders wird overeengekomen in Bijzondere voorwaarden, aanvaardt de Klant (i) dat het oproepnummer definitief verloren gaat indien de belwaarde op de SIM-kaart gedurende meer dan één (1) maand op nul (0) heeft gestaan, te rekenen vanaf het ogenblik waarop de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde is vervallen en (ii) dat de Voorafbetaalde belwaarde geldig blijft voor een periode van maximaal twaalf (12) maanden volgend op de laatste aankoop van belwaarde (eerste aankoop of herlading). Na die periode vervalt de ongebruikte Voorafbetaalde belwaarde. Een wijziging van de toepasselijke voorwaarden door KPGroup Belgium (met inbegrip van, doch niet beperkt tot een wijziging van de toepasselijke tarieven) zal in geen geval de rechten van de Klant verminderen met betrekking tot de belwaarde die voor de wijziging werd aangekocht. Op Voorafbetaalde belwaarde die werd aangekocht vóór de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden, blijven de vroegere voorwaarden van kracht tot de volgende herlading die na de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden plaatsvindt.
bron:
http://www.alditalk.be/nl/services/over_ALDI_TALK.php
De stopzetting op 7 juni 2017 met verdamping van de belwaarde, is pure diefstal aangezien de klant 12 maanden recht heeft op de belwaarde en de bijhorende tarieven.
Ik raad alle klanten aan om via het contactformulier op
http://www.alditalk.be/nl/services/hulp_service.php een ingebrekestelling te versturen met een kopie van het aankoopbewijs van je belwaarde en de uitdrukkelijke vraag om de belwaarde tot 12 maanden na aankoop te kunnen opgebruiken.
Ik kan begrijpen dat Telenet Group BVBA de goedkope MVNO's wil opdoeken, maar op deze manier kan het wettelijk gezien niet.
Een simkaartwissel naar Base inclusief anti-terror-registratie en 12 maanden behoud van de originele belwaarde tegen de originele Aldi Talk-tarieven is de enige wettelijke oplossing die men tegen 7 juni 2017 kan doorvoeren.
Indien je geen of negatief antwoord krijgt, raad ik een klacht bij
http://www.ombudsmantelecom.be/ aan.
Indien er op 7 juni 2017 geen oplossing is, kan je Telenet Group BVBA voor de rechtbank dagen.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 12:31
door Goztow
Oh als het zo zit dan bel ik direct mijn advocaat!

Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 13:02
door on4bam
Goztow schreef:Oh als het zo zit dan bel ik direct mijn advocaat!

Ik heb nog € 0,753420 belkrediet op mijn Alditalk, ik weet wat mij te doen staat.
De theorie klopt natuurlijk wel. Men zou het belkrediet gewoon moeten terugbetalen of koppelen aan de SIMkaart voor gebruik bij de nieuwe provider.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 13:03
door Didymus
Tijd om Test Aankoop wakker te schudden zodat die een groepsvordering kunnen in stelling kunnen brengen...
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 13:37
door raf1
on4bam schreef:Men zou het belkrediet gewoon moeten terugbetalen of koppelen aan de SIMkaart voor gebruik bij de nieuwe provider.
Terugbetalen is volgens de algemene voorwaarden uitdrukkelijk geen optie. De correcte gang van zaken is een migratie naar Base met behoud van telefoonnummer en belwaarde en een overgangsperiode van 12 maanden.
Quasi onmiddellijke stopzetting en verlies van belwaarde terwijl er helemaal geen sprake is van een faillissement is
very evil.
Ik hoop alvast dat hier een groepsvordering van komt als Aldi en Telenet dit zo doervoeren. De eerste stap is altijd een ingebrekestelling en bij negatief antwoord de ombudsman op de hoogte brengen.
Dit kan toch niet onbestraft? Wat is een telecomcontract dan nog waard als elke operator zomaar een paar maanden op voorhand kan aankondigen ermee te stoppen terwijl in het contract een belwaarde met 12 maanden geldigheid wordt verkocht.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 13:53
door Fluppeke
Als men nieuwe herladingen onmogelijk maakt is simyo/aldi talk ja 1 jaar uitgedoofd. Enige redelijke is de huidge belwaarde aan de huidige tarieven tot een jaar na herlading garanderen. Er is hier immers geen sprake van een faillissement.
Het probleem is dat men in mechelen zelfs dat fatsoen niet heeft. Vermoedelijk is een sense of urgency creëren een betere manier volgens de marketingafdeling . Men weet dat xx % ingaat op het aanbod van base en dat de winst dan xx procent hoger zal zijn dan simyo/aldi talk te behouden.
Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 14:39
door wied
Fluppeke schrijft: Het probleem is dat men in mechelen zelfs dat fatsoen niet heeft.
Waarom zouden ze!? Onze eigen beleidsmakers vertellen hen hoe het spel gespeeld wordt

Re: AldiTalk stopt ermee
Geplaatst: 11 apr 2017, 15:17
door Fluppeke
Dat zijn we uiteraard gewoon. Toen BGC scarlet mocht overnemen op voorwaarde dat het netwerk verkocht werd hebben onze beleidsmakers het zelf gekocht met syntigo. Toevallig geen concurrent op de residentiële markt.
Iedereen weet dat telenet in staat is alle rechten en plichten (dus ook registratie) die voortvloeien uit de overname van base op te nemen.
Dus ook die van de handelsmerken aldi talk en simyo. De technologie om een uitdoofscenario op te starten is er , de wil is er niet. De klanten geloven toch dat dit een gevolg is van de terreurmaatregelen en zal met de glimlach ingaan op het base aanbod. En die kleine groep (van de sowieso al kleine groep klanten) die de strategie van telenet door heeft, daar liggen ze absoluut niet wakker van .