Pagina 1 van 1
Decoder v5 probleem
Geplaatst: 10 maa 2017, 21:20
door proz
Ik heb een probleem met een decoder v5 nadat ik hem achteraan heb afgezet.
Er blijf op komen "Software wordt geladen" of het schakelt het over naar een zwart scherm.
Al verschillende keren een reboot gedaan, factory reset en reboot van modem. Niets helpt.
Moet ik het in een bepaalde volgorde doen?
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 10 maa 2017, 22:12
door genksta
Volgens mij valt hij gewoon in standby modus na de opstart. Gewoon op standby knopje aan de voorkant duwen of op je afstandsbediening
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 10 maa 2017, 23:23
door Patje
Je kan best deze techniek eens proberen :
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... etten.html
en ook nog dit :
- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- Wacht tot de modem volledig is herstart (3-4 min)
- Decoder terug aansluiten en opstarten
Het is belangrijk dat je dit in deze volgende uitvoert.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 12 maa 2017, 18:35
door proz
genksta schreef:Volgens mij valt hij gewoon in standby modus na de opstart. Gewoon op standby knopje aan de voorkant duwen of op je afstandsbediening
Nee, staat niet in standby-modus.
Werkt niet.
De tweede methode zal ik nu uittesten.
Het enige probleem is dat de er sinds enkele maanden geen tekst meer op het front display verschijnt (maar decoder werkt wel op zich), dus ik kan niet zien wanneer er Waking UP + en Hello DRA/Start DRA zou moeten verschijnen...
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 12 maa 2017, 19:11
door Patje
Dan zou je beter de decoder laten omruilen als er niets meer op komt.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 12 maa 2017, 19:12
door proz
Het is een aangekochte decoder...
Hij heeft maanden gewerkt zonder dat er iets op kwam.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 12 maa 2017, 19:15
door Patje
Mja gekocht, maar als die kapot is zal je wel iets moeten doen, bvb ééntje huren dan aan 8 € per maand.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 12 maa 2017, 19:25
door jackho
Misschien de net adapter?
Dit viel voeger ook wel eens voor met de v3 decoder.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 12 maa 2017, 21:54
door proz
Patje schreef:
en ook nog dit :
- Decoder zonder stroom zetten (stroomkabel uittrekken of dmv stroomschakelaar)
- Modem herstarten (stroomkabel 5 sec uit trekken of dmv stroomschakelaar)
- Wacht tot de modem volledig is herstart (3-4 min)
- Decoder terug aansluiten en opstarten
Het is belangrijk dat je dit in deze volgende uitvoert.
Werkt ook niet, ik krijg nog altijd "Software wordt geladen".
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 13 maa 2017, 10:03
door jempie
beste,
Wanneer aangekocht, vergeet de 2 jaar garantie niet. Bij mij was vervangen geen probleem. Neem contact met proximus.
Jempie
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 13 maa 2017, 10:07
door jackho
En als het de net adapter spanning is die wat te laag is zoals bij mijn v3 decoder dan heb ik zelf de net adapter kunnen omruilen buiten de garantie, kwestie van op wie je valt

Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 13 maa 2017, 20:46
door crapiecorn
Je kan eens proberen te booten zonder harddrive.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 13 maa 2017, 22:50
door genksta
De harde schijf verwijderen kan in vele gevallen helpen. Heb dit al bij meerdere klanten meegemaakt. Hij werkt perfect zonder schijf, enkel de opnames worden in de cloud opgenomen.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 14 maa 2017, 08:40
door jackho
Wordt de harde schijf dan niet gebruikt als opslag bij pauzeren?
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 14 maa 2017, 18:02
door genksta
Het pauzeren wordt ook in de cloud gedaan. Anders zouden de mensen met een v5 mini allemaal gaan klagen dat ze niet kunnen pauzeren.

Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 14 maa 2017, 18:48
door jackho
Omdat proximus mij vroeger gezegd heeft dat dit bij de V5 compact op een groter inwendig geheugen gebeurt ipv op de harde schijf bij de V5?
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 15 maa 2017, 18:16
door proz
jempie schreef:beste,
Wanneer aangekocht, vergeet de 2 jaar garantie niet. Bij mij was vervangen geen probleem. Neem contact met proximus.
Jempie
Valt buiten de garantie van 2 jaar.
genksta schreef:De harde schijf verwijderen kan in vele gevallen helpen
Probeer ik nu.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 16 maa 2017, 20:45
door genksta
En wat is nu het besluit?

Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 16 maa 2017, 21:57
door proz
genksta schreef:genksta schreef:
De harde schijf verwijderen kan in vele gevallen helpen
Werkt niet.
Ik ga tweedehands een decoder v4 of decoder v5 aankopen.
Zou een v4 nog lang ondersteund worden? Ik vond die precies stabieler dan die v5 decoder.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 16 maa 2017, 22:10
door jackho
De V4 wordt nog ondersteund, maar de nieuwe NTE software is nog altijd testfase en dus niet klaar om uit te rollen.
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 17 maa 2017, 06:14
door daydreamke
Ik heb hier nog een v4 liggen die weg mag
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 17 maa 2017, 08:54
door proz
Als die 100% werkt, wat is dan je vraagprijs?
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 18 maa 2017, 08:33
door daydreamke
Doe maar een bod. Niet echt een idee hoeveel dat waard is. Ligt hier al maand of drie stof te vangen. Overschakeld op Orange.
Groeten Peter
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 20 maa 2017, 18:04
door proz
Check PM
Re: Decoder v5 probleem
Geplaatst: 02 apr 2017, 13:43
door proz
@daydreamke
Check PM