Pagina 1 van 1
VoipTiger down?
Geplaatst: 25 feb 2017, 13:39
door JoskeVermeulen
Inloggen op site kan maar geen geldig HTTPS certificaat, wordt soms uitgelogd & domein verandert soms in ip. App geeft server not responding bij bepaalde functionaliteit.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 25 feb 2017, 15:49
door kvaudenh
Oorzaak was het certificaat dat vervallen was. Het is nu vernieuwd en alles zou terug normaal moeten werken.
Er is geen server down geweest en de PBX en VoIP service zijn op geen enkel moment onderbroken geweest.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 26 maa 2017, 20:35
door kamiel
Mag ik hier even dit topic kapen? Ik heb ook een probleem met VoipTiger. Het duurt de laatste dagen erg lang vooraleer de kiestoon overgaat. Via andere providers gaat het precies vlotter. Soms duurt het echt wel een 5 à 10 seconden vooraleer je de kiestoon hoor. Zijn er nog mensen met dit probleem? Als je lang genoeg wacht gaat de kiestoon wel over.
Nog even vermelden dat ik dit met 2 verschillende accounts heb die op 2 verschillende locatie zitten en bij 2 verschillende providers.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 26 maa 2017, 23:10
door philippe_d
Welk toestel gebruik je als ATA/SIP phone?
Is die kiestoon voor jou belangrijk?
Bij VOiP moet je toch niet wachten op een kiestoon? Gewoon nummer vormen + send
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 27 maa 2017, 07:35
door kamiel
Op eerst locatie gaat het via raspbx. Op tweede locatie via Siemens C610IP.
Ik bedoel nadat je het nummer draait het lang duurt vooraleer de telefoon begint te bellen.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 27 maa 2017, 08:33
door kvaudenh
Best een ticket openen bij VoipTiger met tijdstip en bestemming van call(s) waar het zich voordoet.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 27 maa 2017, 09:35
door Joe de Mannen
Heeft dat niet gewoon te laken met leastcostrouting langs providerkant ?
Daardoor kan de call-setup wat langer duren en dus ook de beltoon op zich laten wachten.
(off topic: een kiestoon begint iets als een testbeeld te worden: alleen gekend door ouderen
)
J.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 27 maa 2017, 13:44
door philippe_d
Er zijn 2 vetragingen in een call set-up (en eigenlijk 3 vertraging voor je het "hoort" bellen)
- 1) het duurt enkele seconden na het indrukken van het laatste cijfer vooraleer jouw toestel de call doorstuurt.
2) het duurt een tijdje voor de provider de verbinding maakt.
3) het kan een tijdje duren vooraleer jij het "hoort bellen", soms belt het al bij je correspondent voor jij het belsignaal te horen krijgt (het gebeurt bij mij vaak dat mijn correspondent al opneemt, voor ik het hoor bellen!).
De eerste vertraging kan je zelf beïnvloeden, door na het laatste cijfer een hekje in te toetsen (#). Dit geeft het signaal aan jou ATA dat het nummer compleet is, er hoeft niet meer gewacht te worden.
De tweede vertraging zit bij de provider. Je kan inderdaad een ticket aanmaken als je vind dat dit abnormaal lang duurt.
De derde vertraging (het belt al bij de correspondent voor jij het hoort bellen), daar valt mee te leven (vind ik) ...
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 27 maa 2017, 14:33
door Sinna
Afhankelijk van de ATA kan je via dialplans aangeven wanneer een nummer volledig is (toch voor Belgische nummers aangezien die een vaste lengte hebben) waardoor die # niet nodig is. Ik heb het hier zo geconfigureerd voor een SPA 3102, SPA 8000 en verschillende SPA 504G-toestellen. Ook voor noodnummers heb ik dat doorgevoerd.
Re: VoipTiger down?
Geplaatst: 30 maa 2017, 23:54
door kamiel
Ondertussen lijkt het beter. Na 1 à 2 seconden horen we steeds de beltoon... Ik vermoed dat het iets bij Voiptiger moet geweest zijn.