Scarlet - veel te lage snelheid
Geplaatst: 08 feb 2017, 11:45
Afgelopen vrijdag (2017-02-03) had vrouwlief problemen met haar Litouwse TV (Ja, die is gewoon gratis in full HD via het internet te streamen), en diverse speed testen gaven een maximum download snelheid van 9Mb, en Arno Raps VDSLTool vertelde dat we op een 9/0.5 repair profiel zaten.
Scarlet gebeld.
"is een probleem met de lijn"
Maandag om 9 uur een Proximus technicus binnengelaten: "Modem loopt, niet ons probleem, dag" (twee minuten...)
Weer gebeld.
Vanmorgen is de Sagem vervangen door een BBox V3+ (is er iets VDSLTool-isch voor deze?)
Profiel bleef op 9/0.5 staan, maar na een belletje met Scarlet is het op 16.5/2 gezet.
Probleem is dat de snelheid nog steeds abominabel is, we zitten op volgens de apparatuur van technicus op 137 meter van de centrale, en volgens dezelfde technicus zouden we zonder problemen (tot 400m) 30Mb moeten halen. Niet dus, komt voor dat de Google homepage soms een minuut nodig heeft om te laden!
Advies?
Bedankt,
Robert
Scarlet gebeld.
"is een probleem met de lijn"
Maandag om 9 uur een Proximus technicus binnengelaten: "Modem loopt, niet ons probleem, dag" (twee minuten...)
Weer gebeld.
Vanmorgen is de Sagem vervangen door een BBox V3+ (is er iets VDSLTool-isch voor deze?)
Profiel bleef op 9/0.5 staan, maar na een belletje met Scarlet is het op 16.5/2 gezet.
Probleem is dat de snelheid nog steeds abominabel is, we zitten op volgens de apparatuur van technicus op 137 meter van de centrale, en volgens dezelfde technicus zouden we zonder problemen (tot 400m) 30Mb moeten halen. Niet dus, komt voor dat de Google homepage soms een minuut nodig heeft om te laden!
Advies?
Bedankt,
Robert