VRT NU videoplatform online

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dat is voor mij dan weer een stap te ver.
Dan voldoet de huidige situatie nog wel een tijdje.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Digicafé schreef:Of ... installeer KODI - dat draait op ELKE smart TV, zonder onderscheid van merk.
En er is een prima plug-in voor VRTNU.

Heel veel dingen speelt die kodi plugin gewoon niet af . ook vage errors .
De maker van de plugin zegt er niets aan te kunnen doen . Zou met wildvine versie te maken hebben .
Dus werkt toch niet goed (meer) die kodi plugin hoor .

Ben zelf ook op zoek naar een alternatief wat beter werkt . Heb gelukkig wel een Samsung tv dus misschien is dat binnenkort een optie .
Laatst gewijzigd door criminala op 04 mei 2022, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Zijn er dan ook Samsung TV's die op android werken?
Het (in elk geval toch op mijn TV) probleem met Samsung TV's met Tizen is dat Samsung na een tijd geen updates meer doet.
Ben daar ook maar toevallig achter gekomen.
De VRT.Nu app werkte de eerste jaren goed tot hij er plots mee stopte (rechtstreeks op de TV).
Tot ik eens op locatie was en op een Samsung TV zat te kijken (een recenter model) en daar werkte de VRT app wel probleemloos. Bleek een andere Tizen versie dan op mijn TV. Handmatige update van de Tizen versie op mijn TV werd niet langer aanvaard. Dus ik kan voorlopig alleen maar besluiten dat Samsung hier dezelfde strategie toepast als bij bv. Smartphones (na een relatief korte periode, in verhouding tot de levensduur van zo'n toestel, stopt de ondersteuning en updates).

Blijft de vraag dat wanneer de VRT Tizen gaat ondersteunen of dit vanaf een bepaalde versie is of voor alle versies.
Anders ben je na een tijdje ook terug naar af.
Je kan moeilijk verwachten dat je telkens een nieuwe TV gaat kopen wanneer de software niet meer ondersteunt wordt.
(Nu ja, Samsung & Co verwachten dat waarschijnlijk wel maar daar doe ik dan niet aan mee en zoek wel een andere oplossing.)
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Proximus is de oplossing aan het uitrollen nl. hun TV-box V6+ ... Dat is op zichzelf een Android box en heb je zelfs geen smart TV meer nodig,
Maar is nog niet wijd verspreid en heeft nog enkele kinderziektes.
Mijn schoonzoon heeft er zo een in test bij hem thuis staan : hij is Sales Support Fiber bij Proximus, vandaar ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb die nieuwe decoder ook (V6), ik veronderstel dat het deze is die je bedoelt?

Je kan er inderdaad zelf apps op installeren. Ik heb het al gebruikt voor VRTnu om dingen terug te kijken.

Het ergste was de programmagids maar dat is onlangs gefixt zodat je opnieuw de handigere weergave kan kiezen. Ander probleem is dat als je radio wil luisteren ik telkens eerst ook de TV moet aanzetten. Eens de muziek speelt kan het beeld weer af.

De smart van de TV is inderdaad snel weer oerdom. Slimmer is om zelf een box of andere oplossing te voorzien die wel updates ontvangt. Een chromecast kost ook zoveel niet.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

@Dizzy Dan heb je een V6 + (Plus !) .. goed voor jou - is meteen de toekomst. Eigenlijk is die box dan een volwaardige player net als Apple TV en andere dozen, maar dan Android en dus open...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

criminala schreef:Heel veel dingen speelt die kodi plugin gewoon niet af .
Zoals?
Ik ben in elk geval nog niets tegen gekomen dat niet kan bekeken worden. (Libreelec + vrtnu op RPi4B)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Digicafé schreef:@Dizzy Dan heb je een V6 + (Plus !) .. goed voor jou - is meteen de toekomst. Eigenlijk is die box dan een volwaardige player net als Apple TV en andere dozen, maar dan Android en dus open...
Mijn decoder was onlangs kapot en ik heb deze dan ingeruild voor dit model. Ik vroeg nog naar een AppleTV maar dat gebruikten ze niet meer loog de medewerker. Voor mij speelt het open geen rol, ik heb redelijk wat Apple materiaal. Ik overweeg om eens de fiber er is PX buiten te smijten en enkel via internet en AppleTV te werken.

Ik kijk voor 90% VRT dus eigenlijk is de nieuwe app grotendeels wat ik moet hebben.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Digicafé schreef:Proximus is de oplossing aan het uitrollen nl. hun TV-box V6+ ... Dat is op zichzelf een Android box en heb je zelfs geen smart TV meer nodig,
Maar is nog niet wijd verspreid en heeft nog enkele kinderziektes.
Mijn schoonzoon heeft er zo een in test bij hem thuis staan : hij is Sales Support Fiber bij Proximus, vandaar ...
Maar dan ben je waarschijnlijk (?) weer gebonden aan Proximus en een te betalen TV-abo van Proximus en een extra stroomverbruiker?
Terwijl, voor mij, de bedoeling van zo'n TV-apps juist is dat je van de kabel-TV af bent en uitsluitend TV kijkt via een internetaansluiting en indien mogelijk rechtstreeks op TV zonder extra apparatuur.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

dat klopt... elke provider probeert zijn business model te bestendigen hé ... logisch, maar je kan idd. andere oplossingen kiezen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Wat kan die PX tv-box wat niet zou lukken met een Xiaomi TV stick/box of Google TV!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Digicafé schreef:maar dan Android en dus open...

... naar Google.... :wink:
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

wied schreef:Wat kan die PX tv-box wat niet zou lukken met een Xiaomi TV stick/box of Google TV!?
Niets.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Heb nu op app van de Apple Store op mijn Apple TV staan… soms stopt de live feed.
Iemand nog hetzelfde probleem ?
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Case32
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2021, 21:35
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

bvhalst schreef:Heb nu op app van de Apple Store op mijn Apple TV staan… soms stopt de live feed.
Iemand nog hetzelfde probleem ?
Jawel, ik. Reeds van dag 1 (met de beta en Testflight), meerdere malen daags stopt de Livefeed, soms voor enkele seconden en andere keren moet ik terug uit de app gaan en terugkeren. Heb deze bevindingen reeds doorgegeven in de testfase en dacht dat ze opgelost zouden zijn, maar neen dus.
Alsook blijven de tegels bij de live staan op vorige programma’s.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

on4bam schreef:
criminala schreef:Heel veel dingen speelt die kodi plugin gewoon niet af .
Zoals?
Ik ben in elk geval nog niets tegen gekomen dat niet kan bekeken worden. (Libreelec + vrtnu op RPi4B)

De lijst zou wat lang worden om op te sommen . Maar ik schat dat bij mij 60% van de content niet af speelt , misschien meer . Onbruikbaar dus .
(Kodi 19.4 op firestick 4k met vrt.nu plugin)
Is een Widevine probleem volgens de maker van de plugin waar hij niets aan kan doen . Is een DRM dingetje wat vrt beslist heeft om te veranderen volgens hem .

Paar quotes van zijn github :
Same problem here. I use total different OS. Seams hot topic here over Widevine at https://libreelec.tv/
It seams not an easy problem to adapt Widevine on non x86 or amd cpu's.... Anyone know to adapt Widevine on a LibreElec? Have Odroid C2 hardware.
Just as a reference, VRT.NU has recently modified their live streams to only work using DRM. This impacts live TV and watching shows that are still being (or recently have been) broadcasted.

In case your system is not able to have a working Widevine DRM implementation, you will not be able to watch Live TV streams or very recently broadcasted content. You may have to wait a bit before the VOD content is working without DRM protection.
It would be handy if someone could list here or on the wiki the operating systems (in my case, for the Raspberry Pi) that are up to date in terms of Widevine DRM support for VRT Nu.

I have here OSMC, on which over a month ago, I installed Widevine DRM and got things working again.
However, since a week or two it no longer works for the same reason.

Those constant changes really drive this cable cutter crazy…
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

criminala schreef: De lijst zou wat lang worden om op te sommen . Maar ik schat dat bij mij 60% van de content niet af speelt , misschien meer . Onbruikbaar dus .
(Kodi 19.4 op firestick 4k met vrt.nu plugin)
Is een Widevine probleem volgens de maker van de plugin waar hij niets aan kan doen . Is een DRM dingetje wat vrt beslist heeft om te veranderen volgens hem .
OK, geef dan eens een paar titels. Ik wil best eens proberen maar voorlopig heb ik nog geen enkel programma niet kunnen bekijken. Als 60% bij jou niet speelt had ik minstens toch als eens iets gelijkaardigs moeten zien.
Het enige wat bij mij niet meer speelt is de F1 in Auvio (RTBF) en dat is ook een DRM probleem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Uit ervaring met YT-DL(P) weet ik dat op "Nachtwacht" DRM zit.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/nachtwacht/
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

wied schreef:Wat kan die PX tv-box wat niet zou lukken met een Xiaomi TV stick/box of Google TV!?
Niets, het is hetzelfde maar van je provider.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

heist_175 schreef:Uit ervaring met YT-DL(P) weet ik dat op "Nachtwacht" DRM zit.
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/nachtwacht/

Speelt perfect. Ik heb wel maar 1 aflevering geprobeerd (was nog 4 dagen beschikbaar en is geo-geblokkeerd)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Mini-me
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2018, 16:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Widevine mag je niet updaten naar de laatste versie.
Dat gaf bij mij het gekende probleem. Ik had gelukkig op mijn Kodi nog een oudere versie staan (bij een upgrade worden oudere versies nog bijgehouden).
Dit is natuurlijk moeilijker bij een versie installatie.

Voorlopig negeer ik dus alle Widevine update requesten.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

De laatste update dateert mij mij van enkele dagen geleden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Mini-me schreef:Widevine mag je niet updaten naar de laatste versie.
Dat gaf bij mij het gekende probleem. Ik had gelukkig op mijn Kodi nog een oudere versie staan (bij een upgrade worden oudere versies nog bijgehouden).
Dit is natuurlijk moeilijker bij een versie installatie.

Voorlopig negeer ik dus alle Widevine update requesten.
Hier ook moeten doen tijdje geleden, anders kon ik van VRTNU bijna niks meer bekijken.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Digicafé schreef:dat klopt... elke provider probeert zijn business model te bestendigen hé ... logisch, maar je kan idd. andere oplossingen kiezen.
Maar wat is het voordeel om de VRT.Nu app te gebruiken op een extra betalende box?
Dan kan je toch net zo goed rechtstreeks via de kabel naar TV-programma's kijken?
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het voordeel is dat je dan niet afhangt van de updates van de TV die meestal beperkter zijn. Je bespaart ook het abo uit op de kabeltv.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Ah, ok. Je bent dus niet gebonden aan een betalend TV-abonnement van Proximus.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

criminala schreef: Is een Widevine probleem volgens de maker van de plugin waar hij niets aan kan doen . Is een DRM dingetje wat vrt beslist heeft om te veranderen volgens hem
Just as a reference, VRT.NU has recently modified their live streams to only work using DRM. This impacts live TV and watching shows that are still being (or recently have been) broadcasted.

In case your system is not able to have a working Widevine DRM implementation, you will not be able to watch Live TV streams or very recently broadcasted content. You may have to wait a bit before the VOD content is working without DRM protection.
Allé, dat verklaart waarom livestream op mijn lg tv plots niet meer scheen te werken. Als je veel geduld hebt werkt het blijkbaar wel. Het beeld en geluid verschijnt maar na een minuut of 3 wachten na klik op livelink.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ivob schreef:Ah, ok. Je bent dus niet gebonden aan een betalend TV-abonnement van Proximus.
Inderdaad.

Ik betaal thuis enkel edpnet, verder niets.
Dankzij een chromecast met google TV heb ik een "bakske" in mijn hand om te zappen en kan ik gewoon TV kijken via apps. Niet dat het boeit, maar het kan.
Als ik al eens naar dat onding wil kijken is het meestal netflix of disney+. Ah ja, als je enkel maar internet moet betalen is er budget over voor streaming diensten en is er nog geld over.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Idem hier. Alleen een basic internetverbinding.
Daar kan ik toch niet buiten wegens online thuiswerk (en VOWifi wegens geen 4G ontvangst in huis).
De chromecast heb ik een tijd geleden weggegeven.

Het enige wat ik zoek (niet dringend maar als er een niet betalende oplossing is hoor ik het graag) is om de VRT.Nu app
rechtstreeks via een Tizen browser (met vervallen versie) te kunnen bekijken. Dus gewoon de tablet skippen (niet dat dit het gebruik in de weg staat maar ieder gelijtijdig gebruik van een toestel is er eentje minder).

Het is ook geen kwestie van budget. TV met reclame boeit me niet.
Voor een paar euro per maand kijk je ook de TV Vlaanderen app. Maar dat heb ik voor de proefperiode van een maand om was al opgezegd. Dat was geen TV maar doorlopende reclame onderbroken door een fragment van een programma.

Maar ik heb het inmiddels begrepen. Het zal (voorlopig) bij TV + tablet blijven. Afwachten wat de VRt doet met zijn Tizen upgrade.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

ivob schreef:Dus gewoon de tablet skippen
https://store.google.com/us/product/chr ... n-US&pli=1
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Sinds enkele maanden werkt het casten van VRT.NU op Windows-pc naar Chromecast niet meer. Dit is hier al gemeld.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 91#p904091
Is daar een oplossing voor ?
Ik kan alles casten behalve VRT.NU .
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Voor een paar euro per maand kijk je ook de TV Vlaanderen app. Maar dat heb ik voor de proefperiode van een maand om was al opgezegd. Dat was geen TV maar doorlopende reclame onderbroken door een fragment van een programma.
Ik dacht dat ze gewoon het TV signaal via de app doorgaven maar blijkbaar voegen ze ook reclame toe :x
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Zoals ik het ervoer werd er geen reclame toegevoegd.
Het was gewoon een reclamekanaal af en toe onderbroken door een stukje programma. :-D
Tot soms 3-4 keer achter elkaar hetzelfde reclamefilmpje. Wie verzint er nu zo iets.
Soit, we zijn er gelukkig weer vanaf.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Hebben jullie nog ondertiteling op de vrtnu app in android TV ?
Hier lijkt dat na een of andere app update niet meer beschikbaar te zijn... (mi box s)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Op een TV met android weet ik het niet maar op een tablet met android werkt de ondertiteling op de VRT.nu app wel nog (icoon tekstballon rechts onder).
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Nog iemand problemen met de VRT NU Kodi add-on? Enkel live kijken lijkt nog te lukken, al de rest mislukt omdat er blijkbaar andere (geen?) data binnenkomt dan wat het Python-script verwacht.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Ik heb dit probleem ook op één Rpi-v3b+, op de andere Rpi-v3b werkt alles normaal.
Beide v2.5.10 denk ik, al ben ik van de Rpi-v3b niet zeker, moet morgen eens kijken.
Inderdaad geen media in de lijst, enkel de categorieën en Live die werkt wel.
3 meest recente vrtnu-addon versies kwamen relatief kort na elkaar uit :
https://github.com/add-ons/plugin.video.vrt.nu

Widevine update ik al een paar maand niet meer tot wanneer er een goed werkende versie is.
Maar dit is een ander probleem.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Sinna schreef:Nog iemand problemen met de VRT NU Kodi add-on...
Hier ook met LE op een RPi4... :?
Gelukkig & gezond 2022!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het probleem is al gemeld.
Meer info op github.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Weet er iemand wat de kwaliteit is van de live stream van Een? 1080 of 720? Ik kijk via de Apple TV app…
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”