Pagina 1 van 1
B2B garantie smartphones?
Geplaatst: 13 jan 2017, 20:16
door bitbite
Aangezien we hier weer een paar sterretjes in het glas rijker zijn moet ik een paar nieuwe telefoons kopen.
Ik vroeg me af of er nog winkels zijn die standaard 2 jaar garantie geven als het op factuur gekocht is (of in de praktijk niet moeilijk doen over het onderscheid)?
Winkels met Nederlandse roots zullen al wel afvallen veronderstel ik, maar wie blijft dan nog over?
Re: B2B garantie smartphones?
Geplaatst: 13 jan 2017, 20:43
door Ramaht
En als ik mij niet vergis is dit onder druk van Europa geweest dat de consument, particulier, 2 jaar garantie kreeg. B2B blijft 1 jaar tenzij dat de fabrikant zelf langere garantie geeft. Maar dan moet je na het eerste jaar het rechtstreeks regelen met de klantendienst van de fabrikant en niet meer met de winkel waar je het gekocht hebt. Ook daar weer de algemene voorwaarden bekijken...
Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
Re: B2B garantie smartphones?
Geplaatst: 13 jan 2017, 20:49
door heist_175
thamar schreef:Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement en dan zijn ze vanzelf voorzichtiger met de telefoons...
Want sterretjes in de schermen zijn quasi nooit garantie...
Je kan een bijdrage van de WG naar de werknemer voor een telefoon heel fiscaalvriendelijk uitkeren.
Vraag maar aan uw sociaal secretariaat

Re: B2B garantie smartphones?
Geplaatst: 13 jan 2017, 21:01
door ubremoved_539
bitbite schreef:Winkels met Nederlandse roots zullen al wel afvallen veronderstel ik, maar wie blijft dan nog over?
In tegendeel... ken een zelfstandige die een printer in Nederland had gekocht en daar bleek B2B garantie netjes twee jaar te zijn.
Ding verzonden en een nieuwe gekregen zonder zeuren na dik 1.5 jaar.
thamar schreef:Of je doet gelijk meer en meer bedrijven, je geeft je medewerkers enkel een abonnement
Dat was op m'n vorig bedrijf 15 jaar geleden al... was ook de oplossing meteen voor het feit dat iedereen iets anders wou.
Re: B2B garantie smartphones?
Geplaatst: 13 jan 2017, 21:58
door MClaeys
Of zoals men vorige werk. Je kreeg er eentje van het werk per 3 jaar. Ging hij kapot kreeg je eenmalig dezelfde nog eens, daarna had je pech en moest ge u plan maar trekken. Dat was vooral omdat medewerkers plots meer "accidentjes" hadden als er een nieuw model uit kwam

.
Re: B2B garantie smartphones?
Geplaatst: 13 jan 2017, 23:48
door butskristof
Twee jaar is in principe inderdaad enkel voor particulieren volgens de Europese wetgeving. Voor bedrijven is het normaal één jaar, tenzij de fabrikant zelf een langere fabrieksgarantie geeft. Maar ook daar moet je in de meeste gevallen het dan ook rechtstreeks afhandelen met de fabrikant en niet meer met de winkel waar het toestel van komt.