Verleggen netwerk in huis met bbox'en

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sanaki
Starter
Starter

Hello!

Aangezien hier wel een paar mensen zitten met kennis van zaken hierbij mijn vraag over mijn netwerk thuis.

Ik zou graag mijn bbox 3 wifi/lan acces point verleggen in huis. Netwerk kabels trekken is geen optie wegens onhandige locatie van de aansluitpunten van het telefoonnetwerk.

Ik heb een oude bbox 2, bbox3, 1 set powerline adapters en een wifi brige ter beschikking 

Ik dacht om de bbox 2 aan telefoonaansluiting te zetten, wifi uit, en doorvoer via de powerline naar een andere plek? Daar de bbox 3 aan te sluiten om als nieuw punt voor tv decoder, apple tv en wifi te dienen?

Indien dat zou werken, wat moet ik doen op de bbox 2 om dit in te stellen?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Op de bbox2 zal je niets specifiek moeten instellen (belgacom pusht uw login gegevens)
Op de bbox3 moet je DHCP afzetten.

Je zal geen vectoring snelheden krijgen, alleen basisprofiel + DLM.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

heist_175 schreef:Op de bbox3 zal je niets specifiek moeten instellen (belgacom pusht uw login gegevens)
Op de bbox2 moet je DHCP afzetten om als AP op de andere plek te gebruiken.

Je zal dan wel vectoring snelheden krijgen bovenop het basisprofiel + DLM.
?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Sanaki
Starter
Starter

Is er dan een manier om wel deftige snelheden te krijgen? IK neem aan dat je bedoelt dat de snelheid omlaag zou gaan op deze manier?

IK heb 2 lan aansluitingen (decoder + apple tv)+ wifi nodig op de nieuwe locatie in huis.

Is de bbox3 behouden op aanluitpunt + powerline een optie als ik een nieuw soort acces point aankoop?

Ik prefereer de hoogst mogelijke wifi snelheid op mijn netwerk omdat mijn vriendin grafish werk doet en groete bestanden moet versturen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Sanaki schreef:Is er dan een manier om wel deftige snelheden te krijgen?
Ja, via een netwerk- of telefoonkabel want om de Bbox3 ten volle te kunnen benutten heb je VDSL2-signaal nodig op de nieuwe locatie.

Je hebt dus minstens één kabel met één koperpaar nodig vanaf de inkomende telefoonaansluiting naar de nieuwe locatie.
Je kan de inkomende telefoonaansluiting dan "verlengen" tot bij het nieuwe punt waar je een RJ11-connector op de kabel knijpt en deze aansluit op de Bbox3.

Kies voor de korte pijn en leg een UTP-kabel, bestudeer de bouwplannen van het huis en je vindt altijd wel een manier om kabel te leggen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Zoals hierboven gezegd.
Plaats de bbox3 aan het begin, leg een UTP naar uw living en zet daar een goeie wifi AP.
Als je geen UTP naar uw living kan leggen, steek dan PLC's (er zijn er nu al 1200Mbps)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”