Pagina 1 van 1
Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 06 dec 2016, 18:27
door lanadekat
VOIP werkt blijkbaar niet, al de rest wel.
Ik gebruik de volgende SIP server: ssw0.brussels.weepee.org
Error 408 ( request timed out )
Werkt perfect als ik wifi uitzet en mobiele data gebruik, gebruikte instellingen in Zoiper zijn hetzelfde. Gewoon met een vaste lijn en obox 3 werkt ook niet.
Ben ik de enige?
Re: Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 06 dec 2016, 22:14
door jeffke
Port forwarding ?
Zet je ip adres eens op DMZ,weet je direct of hier het probleem zit.
Re: Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 06 dec 2016, 22:42
door philippe_d
lanadekat schreef:VOIP werkt blijkbaar niet, al de rest wel.
Ik gebruik de volgende SIP server: ssw0.brussels.weepee.org
Wat exact werkt niet?
- - ontvang je geen binnenkomende gesprekken?
- kan je niet uitbellen?
- kan je niet registreren?
- heb je one-way audio?
Let wel dat je met een WeePee account:
- a) niet gelijktijdig kan gebruiken op 2 verschillende toestellen ...
b) niet kan switchen tussen 2 toestellen (alternerend) zonder de "user-agent beveiliging" te resetten.
Re: Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 06 dec 2016, 22:57
door krisken
lanadekat schreef:
Ik gebruik de volgende SIP server: ssw0.brussels.weepee.org
Error 408 ( request timed out )
Kan je dat adres pingen? Er is geen lokale firewall die dit adres blokt?
Re: Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 07 dec 2016, 22:25
door WalterB1
Ik heb Scarlet Trio en gebruik een Siemens gigaset IP-phone. Werkt goed met WeePee. De gigaset gebruikt ssw4.weepee.org
Ik heb ook VOIP van Scarlet. Er is in de bbox nog een profiel vrij voor VOIP. Misschien daar eens WeePee instellen en zien of dat werkt?
Re: Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 08 dec 2016, 01:25
door petrol242
Ik vermoed hier ook een firewall/router rule die in de weg zit...
Re: Probleem tussen verbinding Scarlet <-> Weepee
Geplaatst: 08 dec 2016, 16:33
door lanadekat
Een paar uur later werkte het plotseling wel, vreemd.
Het werkt tot nu toe nog steeds perfect, een verklaring heb ik niet maar ik vermoed dat het probleem niet zal terugkeren.
@philippe_d
Error was bij het registreren.
Ik ben momenteel ingelogd op 2 apparaten, maar er is er inderdaad maar 1 die rinkelt als er gebeld wordt. Ik kan wel met beiden bellen.