Problemen, problemen
Geplaatst: 01 dec 2016, 12:32
Ik ben vorige maand overgestapt van Edpnet Internet + vaste telefonie van Proximus, naar Edpnet Internet + Edpnet VOIP telefonie en ik hoop, misschien tegen beter weten in, dat iemand mij kan helpen bij al deze miserie. De eigenlijke overschakeling is gebeurd mid november en alles leek perfect: Internet werkte prima, en ik kreeg telefoontjes op VOIP en kon zelf iedereen bellen. Tot ik erachter kwam dat Proximus nummers mij niet meer konden bereiken (die kwamen nl. nog steeds terecht op mijn oude Proximus lijn, zoals ik na enig experimenteren vaststelde).
Omdat ik ook nog geen opzegbrief van Proximus telefonie had gekregen, vulde ik het online opzegformulier van Proximus in, met vermelding van de nummeroverdracht die al gebeurd was + uitleg van het probleem. De dag daarop kregen we telefoon van Proximus om de opzeg te bevestigen. Er werd expliciet gevraagd of we ons nummer inderdaad wilden behouden. Ja dus.
Maar er veranderde niets. Wij hadden Internet, konden iedereen ter wereld bellen, en kregen telefoontjes op VOIP van iedereen behalve van Proximus en Scarlet nummers.
Ik belde daarom maar zelf naar de Proximus helpdesk maar daar wist men niet goed wat te doen. Na een tussenkomst van een technieker was ons telefoonnummer voor Proximus bellers plots zelfs verdwenen: er was geen kiestoon meer, alleen een stem die zei dat het nummer niet bestond. Ik belde snel opnieuw naar de Proximus helpdesk (ik kreeg gelukkig dezelfde persoon aan de lijn) en de ingreep werd ongedaan gemaakt. De toestand was daardoor hetzelfde als voordien. De helpdesk suggereerde dat ik beter contact kon opnemen met Edpnet.
Dat deed ik dus: "niet bereikbaar voor Proximus nummers, ondanks nummeroverdracht". Het ticket kwam al snel op "to do" te staan.
Enkele dagen later, vorige week vrijdag, kwam ik thuis om 23.00h en Internet werkte niet meer. (De telefoon dus ook niet.) Het leek dat onze koperlijn gewoon was afgesloten. Een heel weekend zonder Internet dus.
Maandagochtend een nieuw ticket naar Edpnet, die escaleerden het probleem naar Proximus met de belofte ons op de hoogte te houden.
Allemaal zeer vervelend: mijn vrouw moet dikwijls thuis werken, ik moet geregeld 's avonds nog inloggen op het bedrijfsnetwerk, en de kinderen op Smartschool -de examens komen eraan, er moet nog allerlei geregeld worden voor Sinterklaar etc.
De hele maandag in spanning afgewacht, maar geen nieuws.
Dinsdagochtend opnieuw contact opgenomen met Edpnet -geen nieuws.
Woensdagochtend opnieuw contact opgenomen met Edpnet -geen nieuws. Mijn vrouw liet het daar niet bij, ze werd doorgeschakeld en uiteindelijk raadde men haar aan om zelf contact op te nemen met Proximus. Dus belt ze naar Proximus, wordt ook door- en doorgeschakeld, en uiteindelijk belooft men dat er een technieker zal langskomen diezelfde dag (gezien zij Internet nodig heeft voor haar werk).
Ik had de mevrouw van Proximus wel een kus kunnen geven, zo blij was ik.
Maar er is niemand langsgekomen die dag.
Vandaag: weerom geen nieuws.
Het is donderdagmiddag. Dit is al de zesde dag op rij dat wij zonder Internet en zonder telefoon zitten, en er gebeurt gewoon niets. Edpnet heeft, na het probleem geescaleerd te hebben naar Proximus op maandagochtend, niets meer ondernomen, want "Proximus heeft nog niet gereageerd".
Wij zitten hiermee dik in de problemen, ik kan het niet anders zeggen. Wat kunnen wij nu nog doen?
Omdat ik ook nog geen opzegbrief van Proximus telefonie had gekregen, vulde ik het online opzegformulier van Proximus in, met vermelding van de nummeroverdracht die al gebeurd was + uitleg van het probleem. De dag daarop kregen we telefoon van Proximus om de opzeg te bevestigen. Er werd expliciet gevraagd of we ons nummer inderdaad wilden behouden. Ja dus.
Maar er veranderde niets. Wij hadden Internet, konden iedereen ter wereld bellen, en kregen telefoontjes op VOIP van iedereen behalve van Proximus en Scarlet nummers.
Ik belde daarom maar zelf naar de Proximus helpdesk maar daar wist men niet goed wat te doen. Na een tussenkomst van een technieker was ons telefoonnummer voor Proximus bellers plots zelfs verdwenen: er was geen kiestoon meer, alleen een stem die zei dat het nummer niet bestond. Ik belde snel opnieuw naar de Proximus helpdesk (ik kreeg gelukkig dezelfde persoon aan de lijn) en de ingreep werd ongedaan gemaakt. De toestand was daardoor hetzelfde als voordien. De helpdesk suggereerde dat ik beter contact kon opnemen met Edpnet.
Dat deed ik dus: "niet bereikbaar voor Proximus nummers, ondanks nummeroverdracht". Het ticket kwam al snel op "to do" te staan.
Enkele dagen later, vorige week vrijdag, kwam ik thuis om 23.00h en Internet werkte niet meer. (De telefoon dus ook niet.) Het leek dat onze koperlijn gewoon was afgesloten. Een heel weekend zonder Internet dus.
Maandagochtend een nieuw ticket naar Edpnet, die escaleerden het probleem naar Proximus met de belofte ons op de hoogte te houden.
Allemaal zeer vervelend: mijn vrouw moet dikwijls thuis werken, ik moet geregeld 's avonds nog inloggen op het bedrijfsnetwerk, en de kinderen op Smartschool -de examens komen eraan, er moet nog allerlei geregeld worden voor Sinterklaar etc.
De hele maandag in spanning afgewacht, maar geen nieuws.
Dinsdagochtend opnieuw contact opgenomen met Edpnet -geen nieuws.
Woensdagochtend opnieuw contact opgenomen met Edpnet -geen nieuws. Mijn vrouw liet het daar niet bij, ze werd doorgeschakeld en uiteindelijk raadde men haar aan om zelf contact op te nemen met Proximus. Dus belt ze naar Proximus, wordt ook door- en doorgeschakeld, en uiteindelijk belooft men dat er een technieker zal langskomen diezelfde dag (gezien zij Internet nodig heeft voor haar werk).
Ik had de mevrouw van Proximus wel een kus kunnen geven, zo blij was ik.
Maar er is niemand langsgekomen die dag.
Vandaag: weerom geen nieuws.
Het is donderdagmiddag. Dit is al de zesde dag op rij dat wij zonder Internet en zonder telefoon zitten, en er gebeurt gewoon niets. Edpnet heeft, na het probleem geescaleerd te hebben naar Proximus op maandagochtend, niets meer ondernomen, want "Proximus heeft nog niet gereageerd".
Wij zitten hiermee dik in de problemen, ik kan het niet anders zeggen. Wat kunnen wij nu nog doen?