ongebruikte belwaarde van al je vroegere herladingen vervallen bij prepaid Mobile Vikings ?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Begrijp ik nu goed dat je volgende herlading sowiezo vervalt na 6 maanden vanaf datum, ook wanneer je in tussen die tijd nog nog eens 1 maal
herlaad (waarvan dit bedrag dus 6 maand na datum ect..), dus je belwaarde wordt niet meer opgeteld bij een prepaid mobile vikings herlaadkaart ?

mail MV
Zoals je weet, vervalt de belwaarde van een herlading van je herlaadkaart na 6 maanden. Voor jou betekent dat concreet dat er voor je simkaart met telefoonnummer
********** een belwaarde van € 27,85 vervalt tussen 19/12/2016 en 24/12/2016. Dat bedrag is dus de som van de ongebruikte belwaarde van al je herladingen ouder dan 6 maanden.

Maar geen paniek, er is goed nieuws. Je krijgt nu de kans om éénmalig die te vervallen belwaarde om te zetten in Vikingpunten.
Die krijg je gewoon in je account en gebruik je een volgende keer om te herladen

Het enige wat je daarvoor moet doen, is op de knop hieronder klikken (of tappen). Dat doe je voor 18/12/2016 23u59. De Vikingpunten krijg je dan voor 24/12 in je account. Vroeg kerstcadeautje.
Als je deze knop niet gebruikt, vervalt de vermelde belwaarde tussen 19/12/2016 en 24/12/2016.

Als je liever je belwaarde opgebruikt, hebben we hier alvast wat suggesties:
• Vermijd bellen en sms’en naar alle andere Mobile Vikings. Dat doe je namelijk gratis. Je Vikingvoordeel, remember?
• Bel je mama (als ze geen Mobile Viking is).
• Stuur sms’en voor goede doelen. Keuze zat.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Klopt, belwaarde is bij Mobile Vikings 6 maanden geldig.
Het gedraagt zich net zoals een bundel. Het krediet dat ouder is dan 6 maanden komt te vervallen.

Nu krijg je dus éénmalig de kans om met het krediet dat komt te vervallen dit om te zetten naar Vikingpunten en dit opnieuw terug in te zetten in een herlading ( = krediet + de bundels die je daar bij krijgt).
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dat is voordeliger dan je beltegoed via thoorn opdoen, dus waarom niet. 8)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bedankt, verneem dit voor de eerste maal, is veranderd dan toch, opgetelde belwaarde bleef na herlading 6 maanden goed toch ? was hier toch zo
enfin toch wat veranderingen bij MV sinds overname toch, VinkingCard (prepaid mastercard) verdwijnt ook binnenkort...(Nu ja aldi talk/bundel is mss beter iets voor mij)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Dit is inderdaad voor de eerste maal en zal vanaf nu recurrent gebeuren.
Het heeft altijd al in de algemene voorwaarden gestaan dus het zal eerder een kwestie van tijd zijn geweest voor dit uitgevoerd ging worden.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik denk dat de regel altijd bestaan heeft maar dat ie nu voor het eerst toegepast wordt.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Doet me beetje denken aan de grace periode. Je mocht over je mb's gaan zonder extra kosten.
Mja start-ups worden groot en dan gaan alle voordelen weg. De overname zal er mss ook voor iets tussen zitten.
Afbeelding
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik was 5 à 6 jaar geleden klant bij Mobile Vikings (totdat Proximus Generation Connect werd gelanceerd in december 2011) en dat was toen reeds het geval! Ongebruikt belkrediet kwam te vervallen na 6 maanden; de geldigheid van dat krediet werd niet verlengd als je nadien een nieuwe herlaadbeurt uitvoerde (zoals bij andere operatoren wel het geval is). Uiteraard werd het oudste belkrediet wel als eerste opgebruikt. Die regel werd toen reeds toegepast.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Hier toch niet, denk ik. Had dan al heel wat belkrediet verloren gehad want tijden dat ik na 5/6m herlaade

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

nickz schreef:Ik was 5 à 6 jaar geleden klant bij Mobile Vikings (totdat Proximus Generation Connect werd gelanceerd in december 2011) en dat was toen reeds het geval! Ongebruikt belkrediet kwam te vervallen na 6 maanden; de geldigheid van dat krediet werd niet verlengd als je nadien een nieuwe herlaadbeurt uitvoerde (zoals bij andere operatoren wel het geval is). Uiteraard werd het oudste belkrediet wel als eerste opgebruikt. Die regel werd toen reeds toegepast.
Nee, nu gebeurt het voor de eerste maal. Net omdat Vikings al wel wat hebben opgepot omdat het niet toegepast werd krijgen ze nu eenmalig de kans om belwaarde wat komt te vervallen de recupereren.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Is mv nu de 1e grote provider die dat doet ? Ik heb ooit bij proximus jaren pay & go krediet opgespaard, de andere providers hanteren toch herladen binnen 6 of 12 maand en dit reset dan de geldigheid ?

Gaat mobilevikings nu al zijn unieke eigenschappen stoppen, zou de rendabiliteit zo'n probleem zijn met de overname door Medialaan.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Toch wel raar dat krediet vervalt, ook als je nadien nog herladen hebt.
Ik heb een automatische herlading en spaar het wat op om in de vakantie te kunnen roamen.
Op deze manier wordt het een soort abonnement, zij het met 6 maanden vertraging.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Op hun website staat dit toch anders uitgelegd (post 19 oktober 2016!)...
https://support.vikingco.com/hc/nl/arti ... en-geldig-
Afbeelding
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Hm dat lijkt niet bepaald te kloppen.
In de Algemene voorwaarden, waar iedereen dus mee akkoord moet gaan bij het aanschaffen van de sim staat:
5.2.2 De geldigheid van een Voorafbetaalde belwaarde is beperkt tot 6 maanden na aanschaf.
https://vikingco.com/nl/terms-of-use/te ... onditions/

In dat opzicht klopt het dus dat belwaarde telkens beperkt is tot 6 maanden en een nieuwe herlading dit dus niet verlengd.

Maar helemaal akkoord dat dit enorm verwarrend is aangezien dat niet hetzelfde verhaal vertelt. Goed opgemerkt. Even gemeld.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Inmiddels is het aangepast op hun site:
Bijlagen
000056 - 20161130-135022-Hoe lang zijn mijn belwaarde en bundel met gratis voordelen geldig_ – Help & Sup.png
(7.01 KiB) Nog niet gedownload
mobilevikings
Verified Account
Verified Account
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:57
Twitter: mobilevikingsBE
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 16 keer
Contacteer:

Bedankt om het op te merken! We hebben het inderdaad ondertussen duidelijker gemaakt.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

johcla schreef: Ik heb een automatische herlading en spaar het wat op om in de vakantie te kunnen roamen.
Ik doe precies hetzelfde, maar dat is natuurlijk vanaf de zomer niet meer nodig als de roaming wordt 'afgeschaft'...
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

mobilevikings schreef:Bedankt om het op te merken! We hebben het inderdaad ondertussen duidelijker gemaakt.
Kunnen jullie ook verduidelijking geven over het waarom ? al die tijd niets mee gedaan en nu plots wel.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Heel erg zwak wat mij betreft. Een kennis van mij zal dit niet graag horen. Als je niet frequent herlaadt en niet direct je belwaarde verbruikt vervalt dit gewoon na 6 maanden. Voor mij geen Mobile Vikings als dit toegepast wordt. Zal het doorgeven aan een kennis met Mobile Vikings want die zal moeten veranderen van operator aangezien hij meestal heel wat belwaarde heeft staan.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ze veranderen toch wel de spelregels.
Het is anderszijds wel fair dat ze eenmalig je belkrediet omzetten in Vikingpunten, zodat je eigenlijk 100% kan recupereren ipv 100% kwijt te zijn.
Ik vermoed dat er binnenkort veel Vikingpunten aangeboden gaan worden :)

Iets anders wat onlangs gewijzigd is: nummers die 6 maanden niet aktief waren, heeft ze plots en zonder voorafgaande communicatie gewoon verwijderd. Daar hadden ze toch ook eerst hun klanten kunnen verwittigen, ik ben zo een aantal nummers kwijt gespeeld.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

johcla schreef:Ze veranderen toch wel de spelregels.
Het is anderszijds wel fair dat ze eenmalig je belkrediet omzetten in Vikingpunten, zodat je eigenlijk 100% kan recupereren ipv 100% kwijt te zijn.
Ik vermoed dat er binnenkort veel Vikingpunten aangeboden gaan worden :)

Iets anders wat onlangs gewijzigd is: nummers die 6 maanden niet aktief waren, heeft ze plots en zonder voorafgaande communicatie gewoon verwijderd. Daar hadden ze toch ook eerst hun klanten kunnen verwittigen, ik ben zo een aantal nummers kwijt gespeeld.
Dat zijn normaal nummers die +12 maanden niet meer actief in gebruik zijn (geen enkele activiteit meer vertonen).
Zeker dat het amper 6 maanden was? In dat geval best even de helpdesk contacteren (als je dat nog niet hebt gedaan).

Die personen hebben ook een e-mail ontvangen ± 1 maand op voorhand om te melden dat er een herlading moet gebeuren om ze actief te houden.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

@jnsvr: Misschien dat het 12 maanden was, maar ik weet zeker dat er geen enkele mail voor verstuurd is, wat me toch het minimum lijkt qua klantvriendelijkheid.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik vind deze actie eigenlijk wel goed, krediet dat hier anders via de betaallijn gerecupeerd wordt kan makkelijk opnieuw worden gebruikt om te herladen.

Spijtig dat ze bij MV nog steeds geen mogelijkheid bieden om met het opgespaarde krediet datapacks te kopen. Op dat punt lopen ze toch wreed achter.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

decat schreef:Ik vind deze actie eigenlijk wel goed, krediet dat hier anders via de betaallijn gerecupeerd wordt kan makkelijk opnieuw worden gebruikt om te herladen.

Spijtig dat ze bij MV nog steeds geen mogelijkheid bieden om met het opgespaarde krediet datapacks te kopen. Op dat punt lopen ze toch wreed achter.
Eenmalig ja. Na de eerste keer dat je ze kan omzetten naar vikingpunten verdwijnt dit beltegoed gewoon (de volgende periode van 6 maand).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Klopt, dat stond eerst in de tekst maar door te herformuleren is dat gedeelte verloren gegaan. :oops:
Deze actie aanhouden of datapacks met bestaand krediet zouden daarom hemels zijn.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik denk dat je zelf ook wel inziet dat het niet realistisch is om zo'n actie permanent aan te houden. Anders zouden er mensen zijn die nooit bellen, hun belkrediet telkens omzetten naar Vikingpunten en vervolgens opnieuw naar belkrediet om weer een maand lang te profiteren van gratis data en sms'en, waarvoor Mobile Vikings wel moet betalen aan BASE.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

maw we kunnen het nu nog om zetten, en over 6 maand moeten we overschakelen want dan is dit "voordeel" ook al weer verdwenen tov de concurrenten... :bang:
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik vind dit ook echt een zwak systeem. Orange, Proximus, Base allemaal hebben ze de werking: herlaadt je binnen de 6/12 maanden dan verleng je je houdbaarheid van je VOLLEDIGE waarde. Ookal zit er daar nog geld in van 2 jaar geleden. Ik vind dat dit maar normaal is dat je opgewaardeerd beltegoed blijft behouden zolang je simkaart geldig blijft.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ga akkoord met BertG3. Het is een beetje raar systeem. Als ik opeens belwaarde begin kwijt te raken na slechts 6 maanden, kan ik even goed overschakelen naar een deftig netwerk...

Sent from my A0001 using Tapatalk
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

De gene die aangeven hier een probleem met te hebben, wat doen jullie dan eigenlijk met jullie belwaarde? (gewoon een vraag)
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

springfield schreef:De gene die aangeven hier een probleem met te hebben, wat doen jullie dan eigenlijk met jullie belwaarde? (gewoon een vraag)
Sommigen doen dat éénmaal per jaar op tijdens vakantie, als een gigantische berg krediet voor data in het buitenland (wat eigenlijk nog steeds belachelijk duur is!). Anderen, geen idee.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Thuis 24/7 abbo met vast => vast-mobile, en meestal data via wifi enkel een maand of 3 mobile data nodig..
Bellen buitenhuis gebeurt weinig tja... ga mss beter toch eens kijken naar aldi talk waar je eens een bundel data kunt kopen
met je belwaarde als mijn vikings punten opgebruikt zijn dan....
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik herlaad, maak gebruik van de inbegrepen dingen en gebruik daarna de belwaarde op, er staat een automatische herlading op eens onder 5€. En dan begint het opnieuw.

Ik heb echter wel een probleem bij de simkaartjes die niet in een smartphone zitten, omdat daar he belkrediet langer blijft staan.
Ik heb nu de bewuste mail ook gekregen op 2 kaartjes van de 5 in omloop hier.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Veel andere providers in het buitenland laten je eerst herladen, waarna je met dat krediet een pakket kan kiezen. Hier herlaad je en krijg je een pakket en mag je de belwaarde houden. Die belwaarde kun je in Google Play store of voor sms-parkeren/de lijn gebruiken. Nog zo slecht niet. Ook al was het ooit beter bij mobile vikings toen je waarde langer dan 6 maanden mocht blijven staan.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Kan je belkrediet van MV gebruiken in de Google Store? Dat zou inderdaad een goed alternatief zijn, maar ik dacht dat het niet ondersteund wordt door MV. Bij Orange werkt het zeker, en ik dacht Base ook.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

johcla schreef:Kan je belkrediet van MV gebruiken in de Google Store? Dat zou inderdaad een goed alternatief zijn, maar ik dacht dat het niet ondersteund wordt door MV. Bij Orange werkt het zeker, en ik dacht Base ook.
Inderdaad nog steeds niet mogelijk bij MV. Bij de andere 2 die je zegt inderdaad wel.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ah ok. Ik doe dat zelf niet omdat ik enkel apple heb op dit moment. Sms parkeren en De Lijn zou wel moeten werken toch?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

liegebeestig schreef:Ah ok. Ik doe dat zelf niet omdat ik enkel apple heb op dit moment. Sms parkeren en De Lijn zou wel moeten werken toch?
DeLijn tickets aankopen via SMS is inderdaad mogelijk. SMS parkeren, daar krijg je nadien gewoon een overschrijving van denk ik (zelf geen ervaring mee).
XIII
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2006, 21:06
Locatie: groot kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 1 keer

schandalige firma die mobiele viking, hier een prepaid kaartje gekocht van 15€ en na activeren nul € erop, contact via mail en ze zeggen dat dat normaal is en als ik wil bellen eerst bewaarde moet bijzetten.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

XIII schreef:schandalige firma die mobiele viking, hier een prepaid kaartje gekocht van 15€ en na activeren nul € erop, contact via mail en ze zeggen dat dat normaal is en als ik wil bellen eerst bewaarde moet bijzetten.
Dat is altijd zo geweest en staat overal glashelder aangegeven: een nieuw nummer kost 15 euro. Je kan dit makkelijk omzeilen. Er zijn genoeg andere operatoren die je gratis een nummer met sim kaart geven. Daarna kun je het nummer gratis overzetten naar MV en krijg je van hen een gratis sim kaart opgestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”