Pagina 1 van 1

Scarlet internet probleem iMac-Sagem-AirportExtreme

Geplaatst: 21 nov 2016, 00:04
door rolandvc
Sinds vrijdagavond/zaterdagochtend heb ik problemen met mijn internetverbinding.
Ongeveer 1/3 van de websites die ik wil bezoeken zijn onbereikbaar. Mijn email van mijn eigen email-adres (eigen account) was tot begin deze namiddag niet op te halen, terwijl die van mijn iCloud-adres wel normaal binnenkwam. Na een paar keer herstarten imac, modem, router) heeft de situatie zich omgedraaid : nu krijg ik die van mijn eigen account wel binnen, maar die van iCloud niet meer, ik krijg de melding : Time-out van de verbindingen met de server 'p04-imap.mail.me.com.

Er is niks aan mijn instellingen veranderd, ik heb geen idee wat ik moet doen om alles weer normaal draaiend te krijgen. Tot vrijdag werkte alles.
Op de iPad komt mail overigens ook niet binnen als wifi aan staat, enkel als ik wifi uitzet via 4G, dan wel. Ik vermoed dus dat het signaal niet meer van de modem naar de router geraakt. Maar waarom dan het ene wel en het andere niet ? TV en vaste telefoon werken normaal.

Mijn configuratie is als volgt : provider Scarlet (Trio-abonnement), iMac hangt aan een Airport Extreme die op zijn beurt aan een Sagem Fast 3464 modem hangt. (Extreme in brugmodus).
Iemand die kan helpen ?

Re: Scarlet internet probleem iMac-Sagem-AirportExtreme

Geplaatst: 22 nov 2016, 23:28
door rolandvc
OPGELOST. Fout zat niet bij mij maar in een centrale van Proximus.