Pagina 1 van 1

Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 16:40
door Vladimirke
Vandaag een brief in de bus van Scarlet. In de loop van volgende week brengt de postbode een nieuwe decoder. Na ontvangst heb ik 5 dagen de tijd om hem aan de praat te krijgen want de oude zal dan niet meer werken en mag naar het containerpark.

Nog iemand deze brief gehad?

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 17:38
door Sinna
nog (?) niet, Scarlet Trio.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 17:40
door cptKangaroo
Ja, vorige week ook gekregen en eergisteren vervangen.

Ik vermoed dat de "binnen 5 dagen" gewoon bedoeld is om er wat druk achter te zetten want de uitleg bij het decoderpakket maakte gewag van "binnen enkele weken".

Gewoon de kabelkes en voeding omzetten, en terwijl je dan terug opstart en de decoder eerst de laatste firmware ophaalt, bel je naar de automatische dienst op nummer 080099696. Het enige dat je daar moet ingeven, is dat lijnnummer dat op je brief staat zodat de oude decoder uit hun databank gehaald wordt. Hetzelfde lijnnummer moet je ook gebruiken in de setup van de nieuwe decoder.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 17:44
door seppe
hier ook (nog) niets aangekregen.... (scarlet one).
Weet je welke decoder je gaat krijgen?
Bij mij is de decoder (v3b geloof ik) een paar maanden geleden reeds vervangen geweest (door v4)omdat na een update deze niet goed meer werkte....

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 18:01
door cptKangaroo
De pakketbrief vermeldt enkel omzetting van V3 en V3b modellen naar een V4, en Scarlet gebruikt nog steeds geen V5 of V5mini, dus als je al een V4 hebt, zal je waarschijnlijk geen brief krijgen.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 18:12
door honda4life
Ben eens benieuwd, de gehuurde v3b ligt nog splinternieuw op zolder.
Had toch een gekochte V4 die we gebruiken... zou ik ook mogen omruilen :angel:

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 19:18
door Block
Paar maanden geleden ook een andere gekregen. De oude v3 werkt nog gewoon, staat nu op de slaapkamer.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 21:05
door Flup
schoonouders hebben dit ook gehad. De nieuwe box werkte echter niet (telefonisch proberen te helpen, volgens mij was het een DOA). Dus schoonouders best ambetant aangezien volgens de brief de oude binnen 5 dagen niet meer zou werken.

Scarlet heeft technieker langs moeten sturen (2x) ik denk 1x janssens field en 1 keer PX. Hebben zelfs enkele € korting gehad voor dit probleem (3dagen zonder tv).. en ze hebben nu ook een obox 3 (hoewel ze daar weinig voordeel aan hebben met 1 (54mbps) laptop op wifi
.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 21:53
door Vladimirke
Euh, ik gebruik die decoder enkel in noodgeval (onweer) omdat ik via TV-Vlaanderen kijk. Maar zijn ze de oude Proximus decoders aan Scarlet klanten aan het dumpen? We krijgen toch de V4 zie ik terwijl ze al heel lang bij Proximus de V5 geven. Alsof we de afvalbak voor voorbijgestreefde rommel zijn! :-(

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 16 nov 2016, 22:51
door yaris
Vladimirke schreef:Euh, ik gebruik die decoder enkel in noodgeval (onweer) omdat ik via TV-Vlaanderen kijk. Maar zijn ze de oude Proximus decoders aan Scarlet klanten aan het dumpen? We krijgen toch de V4 zie ik terwijl ze al heel lang bij Proximus de V5 geven. Alsof we de afvalbak voor voorbijgestreefde rommel zijn! :-(
Je krijgt waarvoor je betaald hé :-).

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 17 nov 2016, 08:35
door Block
Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik wel tevreden ben over de v4. Zappen loopt soepel, Harde schijf is groot genoeg voor ons. Opstarten van de decoder is aanvaardbaar snel tov de v3.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 17 nov 2016, 09:26
door Vladimirke
Ik wacht het rustig af. Wel spijtig dat de V3 niet meer gaat werken. Omdat hij als backup diende heeft hij nog geen 3 uur gewerkt op de 2 jaar dat ik Scarlet Trio heb.

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 17 nov 2016, 22:00
door Flup
ze zullen nog wel een tijdje bezig zijn met het vervangen van de v3b's. Daarna zullen ze deze niet meer updaten en is er geen support meer voor. Maar of ze effectief (en wanneer) op zwart gaan ....
Men wil ze duidelijk niet als alternatief voor een 2de tv, dat zou hun inkomsten kosten (verhuur decoders) , maar het zou best kunnen dat deze decoders nog een tijdje gaan werken ...
Scarlet spreekt over 5 dagen.. maar een decoder die niet meer aan het netwerk hangt, wordt die niet pas na een maand van het lijnnummer gesmeten?

Re: Scarlet vervangt decoders

Geplaatst: 17 nov 2016, 22:27
door Devilzown
Die decoders zullen best nog wel een tijdje blijven werken.
Kunnen ze toch niet per decoder afzonderlijk regelen, zal eerder op software versie zijn.