WiFi problemen
Geplaatst: 13 okt 2016, 10:39
Hallo,
Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en besloot om eindelijk eens een account aan te maken.
Ondertussen ben ik reeds een 2-3 tal jaar klant van Scarlet all-in-one voor 39 euro en ik zit op het 70/10 profiel. Ik heb dit topic in dit forum geplaatst omdat het imo geen specifiek scarlet probleem is.
Op mijn vaste computer werk ik bedraad (EoP) en via speedtest.net kom ik altijd uit tussen 25Mb/s en 50Mb/s (afhankelijk van andere internetgebruikers hier). Dit is dus perfect, aangezien er 20Mb/s voor de TV voorzien is. Ook via WiFi was de ontvangst goed en haalden we zo goed als altijd minstens 15Mb/s, en geregeld ook sneller.
Nu begint WiFi sinds enkele weken steken te laten vallen. Verbinding werkt op zeer langzame snelheden tussen 0,2Mb/s en 5Mb/s (uitzonderlijk 5). Aangezien mijn vriendin af en toe van thuis werkt via haar laptop op WiFi en we natuurlijk ook met onze smartphones op het internet zitten is dit uitermate traag en krijgen we regelmatig timeouts. Verder kijken we in de avond ook wel eens netflix op onze TV en dit is ook wireless. De kwaliteit laat dus meestal te wensen over. Ik heb ook tests gemaakt rond 2u en 6u, zodanig dat er geen andere verbruikers zijn en ook hier zijn de resultaten rampzalig. Bij verschillende tests tussen verschillende computers (desktops + laptops) is er altijd hetzelfde verschil. Bedraad: 25Mb/s tot 50Mb/s. Wireless is traag.
Ik heb reeds het WiFi kanaal aangepast naar zowel 1 als 6 als 11 en dit brengt geen verandering teweeg (via analyse tools zitten er steeds een paar op elk kanaal). Ik heb speedtests uitgevoerd op verschillende locaties in mijn appartement zowel ver van en naast de router. Zo goed als geen verschil.
Ook zijn deze laptops en smartphones getest op een ander WiFi netwerk en daar werkt het wel naar behoren.
Ik heb dus geen ideeën meer. Volgens mij is er een defect op de router? Zien jullie nog extra potentiele oorzaken of contacteer ik best meteen Scarlet?
Alvast bedankt,
s5zone
edit: small typo
Ik lees al geruime tijd mee op dit forum en besloot om eindelijk eens een account aan te maken.
Ondertussen ben ik reeds een 2-3 tal jaar klant van Scarlet all-in-one voor 39 euro en ik zit op het 70/10 profiel. Ik heb dit topic in dit forum geplaatst omdat het imo geen specifiek scarlet probleem is.
Op mijn vaste computer werk ik bedraad (EoP) en via speedtest.net kom ik altijd uit tussen 25Mb/s en 50Mb/s (afhankelijk van andere internetgebruikers hier). Dit is dus perfect, aangezien er 20Mb/s voor de TV voorzien is. Ook via WiFi was de ontvangst goed en haalden we zo goed als altijd minstens 15Mb/s, en geregeld ook sneller.
Nu begint WiFi sinds enkele weken steken te laten vallen. Verbinding werkt op zeer langzame snelheden tussen 0,2Mb/s en 5Mb/s (uitzonderlijk 5). Aangezien mijn vriendin af en toe van thuis werkt via haar laptop op WiFi en we natuurlijk ook met onze smartphones op het internet zitten is dit uitermate traag en krijgen we regelmatig timeouts. Verder kijken we in de avond ook wel eens netflix op onze TV en dit is ook wireless. De kwaliteit laat dus meestal te wensen over. Ik heb ook tests gemaakt rond 2u en 6u, zodanig dat er geen andere verbruikers zijn en ook hier zijn de resultaten rampzalig. Bij verschillende tests tussen verschillende computers (desktops + laptops) is er altijd hetzelfde verschil. Bedraad: 25Mb/s tot 50Mb/s. Wireless is traag.
Ik heb reeds het WiFi kanaal aangepast naar zowel 1 als 6 als 11 en dit brengt geen verandering teweeg (via analyse tools zitten er steeds een paar op elk kanaal). Ik heb speedtests uitgevoerd op verschillende locaties in mijn appartement zowel ver van en naast de router. Zo goed als geen verschil.
Ook zijn deze laptops en smartphones getest op een ander WiFi netwerk en daar werkt het wel naar behoren.
Ik heb dus geen ideeën meer. Volgens mij is er een defect op de router? Zien jullie nog extra potentiele oorzaken of contacteer ik best meteen Scarlet?
Alvast bedankt,
s5zone
edit: small typo