Poort foorwarding. FIFA 17 probleem.
Geplaatst: 05 okt 2016, 01:51
Haj
Ik zit hier met een klein probleemje in FIFA 17.
Ik kan niet samen spelen met mijn vrienden, na wat googelen kwam ik tegen dat er enkele poorten moeten open staan (als ik dat goed verstaan heb)
UDP: 443
TCP: 80, 443, 8080
Bron
Ik heb contact opgenomen met Scarlet en sommige poorten blijken geblokkeerd te zijn.
Blijkbaar kan dit opgelost worden met poortforwarding, dat heeft scarlet mij laten weten via e-mail alsook dat ik hier verder mag kijken om het probleem op te lossen (Support forwarding:D)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
Upnp staat op enabled (router)
Firewall is uitgeschakld (modem staat op minimum security & op pc volledig uitgeschakeld)
Modem is een BBOX2, daar heb ik ook al vanalles geprobeerd maar zonder resulaat.
P.S.
Gewoon online spelen lukt, maar als ik probeer te "joinen" bij een vriend dan wordt de verbinding verbroken.
Website Scarlet:
Door deze poorten te sluiten, kan je de gegevens van je systeem beveiligen. Als je de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in je netwerkconfiguratie, kunnen kwaadwillige personen daarvan profiteren om je computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort was een soort vervanging van de hierboven vermelde (137-138-139) en werd vervolgens massaal aangevallen.
Deze poort werd door het Deloder.A-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000
Deze poorten worden vaak gebruikt om een verbinding te maken met je systeem en spam te verzenden vanuit je computer. Al deze poorten werden gesloten.
Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten: dit hangt af van de virussen, misbruiken en dreigingen van het moment.
https://www.scarlet.be/nl/wettelijke-ve ... ersbeheer/
Ik zit hier met een klein probleemje in FIFA 17.
Ik kan niet samen spelen met mijn vrienden, na wat googelen kwam ik tegen dat er enkele poorten moeten open staan (als ik dat goed verstaan heb)
UDP: 443
TCP: 80, 443, 8080
Bron
Ik heb contact opgenomen met Scarlet en sommige poorten blijken geblokkeerd te zijn.
Blijkbaar kan dit opgelost worden met poortforwarding, dat heeft scarlet mij laten weten via e-mail alsook dat ik hier verder mag kijken om het probleem op te lossen (Support forwarding:D)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?
Upnp staat op enabled (router)
Firewall is uitgeschakld (modem staat op minimum security & op pc volledig uitgeschakeld)
Modem is een BBOX2, daar heb ik ook al vanalles geprobeerd maar zonder resulaat.
P.S.
Gewoon online spelen lukt, maar als ik probeer te "joinen" bij een vriend dan wordt de verbinding verbroken.
Website Scarlet:
Door deze poorten te sluiten, kan je de gegevens van je systeem beveiligen. Als je de optie "Delen van bestanden en printers" hebt geactiveerd in je netwerkconfiguratie, kunnen kwaadwillige personen daarvan profiteren om je computer binnen te dringen. Daarom werden die poorten dus gesloten.
Poort 445 voor het TCP-protocol (gesloten voor inkomend verkeer)
Deze poort was een soort vervanging van de hierboven vermelde (137-138-139) en werd vervolgens massaal aangevallen.
Deze poort werd door het Deloder.A-virus gebruikt om Windows aan te vallen. Daarom werd deze poort gesloten.
Poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000
Deze poorten worden vaak gebruikt om een verbinding te maken met je systeem en spam te verzenden vanuit je computer. Al deze poorten werden gesloten.
Sommige poorten met een nummer hoger dan 1024
Poorten waarvan het nummer hoger is dan 1024 zijn soms open, soms gesloten: dit hangt af van de virussen, misbruiken en dreigingen van het moment.
https://www.scarlet.be/nl/wettelijke-ve ... ersbeheer/