Fall-back profiel
Geplaatst: 27 sep 2016, 08:01
Hoe geraak ik uit het fall-back profiel van Belgacom/Proximus als Dommel klant?
Ik heb een dommel abonnement met speedpack, en ik heb maximum snelheden van 7.5/0.5 mbit/s
Ik ben op dat profiel geraakt omdat ik een Fritzbox 7390 modem gebruikte die niet door Proximus gecertifieerd is, maar wel toegang bood op 5Ghz in een 2.4 overbelaste Wifi zone.
sindsdien heb ik mijn originele modem terug aangesloten, wat spijtig is, want die 7390 heeft een hele tijd goed gewerkt, en er de originele firmware terug opgezet.
Dit heeft allemaal niets geholpen, ik blijf op het fallback profiel staan.
Wat ik nog geprobeerd heb:
1. Contact opnemen met Dommel (ticket gesloten en geblokkeerd)
2. Contact opnemen met Proximus (de servicedesk zei dat de lijn OK is, en ik contact moest opnemen met mijn ISP)
3. een Teste de Bonne Fin laten uitvoeren door Proximus (waarvan ik het resultaat niet kan zien
4. op de 7360 een ander profiel van ISP kiezen (other ISP, en connectie settings ingevuld)
maar ik blijf op het fallback profiel
iemand suggesties?
mijn DSL statistieken:
Negotiated Connection Properties:
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 7560 576
Min. DSLAM throughput kbit/s 64 64
Attainable throughput kbit/s 16295 1578
Current throughput kbit/s 7558 575
Seamless rate adaptation off off
Latency 8 ms 4 ms
Impulse noise protection 3 2
G.INP off off
Signal-to-noise ratio dB 19 21
Bitswap off off
Line attenuation dB 4 4
Profile 8d
G.Vector full full
Carrier record B43 B43
Ik heb een dommel abonnement met speedpack, en ik heb maximum snelheden van 7.5/0.5 mbit/s
Ik ben op dat profiel geraakt omdat ik een Fritzbox 7390 modem gebruikte die niet door Proximus gecertifieerd is, maar wel toegang bood op 5Ghz in een 2.4 overbelaste Wifi zone.
sindsdien heb ik mijn originele modem terug aangesloten, wat spijtig is, want die 7390 heeft een hele tijd goed gewerkt, en er de originele firmware terug opgezet.
Dit heeft allemaal niets geholpen, ik blijf op het fallback profiel staan.
Wat ik nog geprobeerd heb:
1. Contact opnemen met Dommel (ticket gesloten en geblokkeerd)
2. Contact opnemen met Proximus (de servicedesk zei dat de lijn OK is, en ik contact moest opnemen met mijn ISP)
3. een Teste de Bonne Fin laten uitvoeren door Proximus (waarvan ik het resultaat niet kan zien
4. op de 7360 een ander profiel van ISP kiezen (other ISP, en connectie settings ingevuld)
maar ik blijf op het fallback profiel
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
iemand suggesties?
mijn DSL statistieken:
Negotiated Connection Properties:
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 7560 576
Min. DSLAM throughput kbit/s 64 64
Attainable throughput kbit/s 16295 1578
Current throughput kbit/s 7558 575
Seamless rate adaptation off off
Latency 8 ms 4 ms
Impulse noise protection 3 2
G.INP off off
Signal-to-noise ratio dB 19 21
Bitswap off off
Line attenuation dB 4 4
Profile 8d
G.Vector full full
Carrier record B43 B43