Pagina 1 van 1

scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 18:44
door bambipower
storing op tv.. ik lees op allestoringen, dat nog mensen last hebben.
Zou al enkele uren bezig zijn
Ik krijg enkel blokjes als beeld. Hier ook nog mensen last van?

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 19:10
door DIBO
ja, hier (zone 03) ook al paar uur bezig :-(

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 19:37
door TiTanium
Niet alleen bij scarlet, Proximus zelf ook!

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 19:58
door Joe de Mannen
hier, in het aarschotse, niks aan de hand met scarlet tv

J.

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 19:59
door sailormars2k
Aarlen ProximusTV niks als groene blokjes en dat al gedurende de afgelopen +-2u.

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 20:01
door TiTanium
Proximus TV
Tijdelijk onbeschikbaar

Details
Belgacom TV
Tijdelijk onbeschikbaar
Er wordt momenteel actie ondernomen

bron: https://admit.belgacom.be/eservices/wps ... /mySupport

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 20:38
door JrCv
Hier ook problemen, vriend 2 straten verder heeft geen probleem...
Ik merk nu net dat enkele posten beginnen te werken.

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 21:09
door SpecialK
In Turnhout ook problemen, ik heb een uur nutteloos gezocht maar het was vooral interessant om te begrijpen hoe Proximus TV werkt.

Er zijn daar twee decoders; de ene werkte, de andere niet. Beiden zijn direct via kabel verbonden (wel één met een switch ertussen). Degene die via de switch verbonden is heeft in het verleden ook al wel eens een probleem gehad, dus mijn eerste idee was: misschien dan toch een kabelprobleem? Als test heb ik de niet-werkende decoder op de plaats van de wel werkende gezet. Zelfde probleem. Dus het lijkt een decoderprobleem... Factory reset van de decoder gedaan, een kwartier later nog steeds hetzelfde probleem... Conclusie: decoder kapot.
Omdat de niet werkende decoder normaal gezien meer gebruikt wordt dan de tweede, heb ik de tweede decoder verhuisd naar de plaats van de eerste. Plots deed die het OOK niet meer. Twee decoders tegelijk kapot, dat lijkt me toch wel sterk. Dus de tweede decoder terug op zijn oorspronkelijke plaats gezet, en toen ging die ook niet meer...

Ff doorgevraagd, en toen bleek dat de niet-werkende decoder 's avonds uitgetrokken wordt, terwijl de andere blijft insteken.
Het lijkt dus een probleem met de codering te zijn, waarbij de ene decoder de sleutel nog wel had, en de andere niet meer. Degene die blijft insteken zal dus nog een geldige sleutel gehad hebben, maar aangezien de andere was pas deze middag was opgestart (nadat het probleem opgedoken is?) had die geen geldige sleutel meer. Nadat de tweede decoder gereboot was en dus zijn sleutel kwijt was, werkte die ook niet meer.

Wat me wel verbaast is dat OOK opnames die op de harde schijf stonden niet meer werkten (zelfde blokjes). Blijkbaar hebben die dus ook een decryptiesleutel nodig...

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 21:23
door DIBO
Hier (03) werkt het terug

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 22:33
door Admiral_Freebee
Ook hier (regio Antwerpen) kreeg ik roze blokjes en slecht geluid voor een aantal uur. De radio zenders en de programma gids werkten nog. Mijn decoder wordt niet uit het stopcontact gedaan maar staat wel ingesteld om in diepe slaap te gaan.

Ik heb een factory reset gedaan maar dat mocht niet baten. Ik had beter eerst hier gekeken :-)

Ondertussen werkt het weer prima.

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 25 sep 2016, 23:14
door sailormars2k
SpecialK schreef:Wat me wel verbaast is dat OOK opnames die op de harde schijf stonden niet meer werkten (zelfde blokjes). Blijkbaar hebben die dus ook een decryptiesleutel nodig...
Idem voor de npvr opnames: ook die vertonnen groene blokjes.

Re: scarlet storingen tv

Geplaatst: 26 sep 2016, 11:37
door SpecialK
sailormars2k schreef:Idem voor de npvr opnames: ook die vertonnen groene blokjes.
Dat lijkt me logisch, daar komt een stuk Proximus-infrastructuur aan te pas. Maar ik dacht dat de opnames op de harde schijf puur lokaal afgehandeld werden, en dat is dus niet zo. Bij Telenet is dat wel zo, zelfs als je Digicorder niet meer op de coax is aangesloten kan je nog altijd je opnames op schijf bekijken.